Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Hva gjorde dere med klærne deres når dere dimmet? Jeg har så vanvittig mye klær til overs etter militæret, blant annet 2x kveldsuniform, 2x S1, paradehatt menig, paradehatt befal, t-skjorter, to par pensko, tre par marsjstøvler, treningsdresser, frakker osv. Jeg har en full søppelsekk og en vanlig bærepose, men får meg liksom ikke til å kaste det.

Lenke til kommentar
Hva gjorde dere med klærne deres når dere dimmet? Jeg har så vanvittig mye klær til overs etter militæret, blant annet 2x kveldsuniform, 2x S1, paradehatt menig, paradehatt befal, t-skjorter, to par pensko, tre par marsjstøvler, treningsdresser, frakker osv. Jeg har en full søppelsekk og en vanlig bærepose, men får meg liksom ikke til å kaste det.

9225931[/snapback]

 

Hvilken størrelse er marsjstøvlene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hva gjorde dere med klærne deres når dere dimmet? Jeg har så vanvittig mye klær til overs etter militæret, blant annet 2x kveldsuniform, 2x S1, paradehatt menig, paradehatt befal, t-skjorter, to par pensko, tre par marsjstøvler, treningsdresser, frakker osv. Jeg har en full søppelsekk og en vanlig bærepose, men får meg liksom ikke til å kaste det.

9225931[/snapback]

 

Hvilken størrelse er marsjstøvlene?

9226014[/snapback]

 

41 og 42 på M-77 og 41 på Alfa kontor.

Lenke til kommentar
Nå vil jeg bare si sånn generelt at mange av svarene her ikke gjelder for alle avdelinger! Så hvis noen sier at man får fisk i messa 7 ganger i uka og sånn, så gjelder ikke det over alt...

 

Men jeg er jo ferdig med alt det der så hvorfor gidde

9215311[/snapback]

Det jeg hørte fra lærlingen på messa var at det var likt over hele landet når det kom til oppsettet for maten. Fisk to ganger i uka var et av kravene, i tillegg til dessert lørdag og fredag o.l

9215622[/snapback]

 

Okey. Det kan hende, men jeg leste litt oppover her at noen hadde fisk 3 ganger i uka osv.

I tillegg var det stor forskjell på Setermoen og Heggelia de gangene jeg spiste på Setermoen. Var mye mer variert mat der pr. måltid.

Lenke til kommentar
Hva gjorde dere med klærne deres når dere dimmet? Jeg har så vanvittig mye klær til overs etter militæret, blant annet 2x kveldsuniform, 2x S1, paradehatt menig, paradehatt befal, t-skjorter, to par pensko, tre par marsjstøvler, treningsdresser, frakker osv. Jeg har en full søppelsekk og en vanlig bærepose, men får meg liksom ikke til å kaste det.

9225931[/snapback]

Kastet det med stor glede dimmedagen! Eller Ullundertøyet har jeg. Å det som var av bomull bruker jeg til og gnikke skinnsetene inn med gugg.

Lenke til kommentar
Hvor mye rabatt får vi som er vernepliktige på fly og tog?

 

Kan jeg bruke denne rabatten når jeg vil reise til utlandet i jula?

 

Hvor lang er juleferien?

9228045[/snapback]

du får den høyeste rabatt på tok ihvertfall.

Dette krever at du har beviset med deg og uniform. Da ligger rabatten på nesten 90% eller noe.

Hvor lenge juleferien varte husker jge ikke helt. Og om det gjelder i utlandet tviler jeg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...