Jump to content
Sign in to follow this  
Holsmo

vannkjøling til rundt 1000kr

Recommended Posts

pilot brytern var skummel :p

så du syns bw er så dårlig at jeg må ha en nød bryter

Edited by MongoMan

Slett ikke ille, om du ikke krever absolutt lavest mulige temperaturer.

Men vær oppmerksom på at du må bytte niplene på den radiatoren, slik at de blir identiske med nippelstørrelsen på CPU- GPU-kjøler!

De niplene som er avbildet på radiatoren er beregnet for en slangetype du ikke kan benytte på disse blokkene.

Slett ikke ille, om du ikke krever absolutt lavest mulige temperaturer.

Men vær oppmerksom på at du må bytte niplene på den radiatoren, slik at de blir identiske med nippelstørrelsen på CPU- GPU-kjøler!

De niplene som er avbildet på radiatoren er beregnet for en slangetype du ikke kan benytte på disse blokkene.

da tar jeg radiatoren uten nippler

den

Var det ikke rundt 1000 kroner det skulle være da? Nå er du vel oppe i nesten det dobbelte. Jeg anbefaler faktisk Bigwater settet. Man må nok regne med å bruke litt tid og penger på utbedringer, men Bigwater blir billig alikevel. De to store problemene er jo lekasje på cpu blokk og pumpe av meget tvilsom kvalitet.

1. For å fikse cpu blokka kan du skru av nipplene og sage av de to forhøyningene i plexitoppen. Skru på nipplene igjen, gjerne med litt silicon. Burde ikke bli noen lekasje da.

2. Pumpa har en tendens til bare å stoppe uten forvarsel, så det kan være lurt å skaffe seg en bedre pumpe. Selv bruker jeg Alphacool AGB-E 600 S.

Prisen blir da: Bigwater 500 kroner + pumpe 400 kroner = 900 kroner.

I tillegg kommer noen kroner til frakt og nippler til pumpa.

Ville anbefalt å ikke satse på noe billig vannkjøling ettersom blir det lekkasje så kan det bli dyrere enn hvis du hadde investert 1000 ekstra.

anbefaller å kjøpe et av de minste waterchill settene, fra komplett, da du ikke har noen store krav til lave temperaturer(?), jeg har inntrykk at du er en av de som søker en "lydløs" pc, og da er ikke vannkjøling + støydempingsmatter en dum ide ;)