Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ProphetSe7en skrev (1 time siden):

Så om Qatar trekker seg så blir vi eid av Glazers og SJR i lag de neste 5 årene? Tror det ender i katastrofe enten det blir Qatar eller SJR

Med en minoritetspost vil ikke Glazers ha stort å si, om noe. Trolig vil de da selge seg helt ut innen en par-tre år.

Jeg vil faktisk heller at det ender i katastrofe, for eksempel med nedrykk eller økonomisk kollaps enn at klubben skal eies av Qatar og frontet av et angivelig eksisterende menneske det bare finnes ett bilde av og som ingen vet nesten noe som helst om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser det siste budet fra Qatar er på 5 milliarder + 1 milliard i investeringer i klubben. 

Hva er poenget med den ene milliarden øremerket investeringer? Glazer bryr seg jo ikke om slikt etter de er ute av klubben?

Forøvrig tror jeg ikke Glazers blir p beholde en andel uten å ha en betydelig andel stemmer rundt avgjørelser.

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (47 minutter siden):

Ser det siste budet fra Qatar er på 5 milliarder + 1 milliard i investeringer i klubben. 

Hva er poenget med den ene milliarden øremerket investeringer? Glazer bryr seg jo ikke om slikt etter de er ute av klubben?

Forøvrig tror jeg ikke Glazers blir p beholde en andel uten å ha en betydelig andel stemmer rundt avgjørelser.

Det er selvsagt bare frieri til fansen. Få de til å se ut som eiere som bryr seg, osv. fordi de vet at fasilitetene til klubben begynner å bli aldrende.

Lenke til kommentar
OddZen skrev (13 timer siden):

Er det noe nytt ang. oppkjøp?

Uverifiserte nyheter om at deres bud skal ha blitt akseptert. Dette har vært nok til å få United-aksjen til å stige på børsen.

Det er mange som tviler sterkt på troverdigheten i disse nyhetene da de qatarske mediene som meldte dette eies av nettopp faren til budgiver Sheik Jassim selv.

Engelske journalister melder at det ikke er sant.

 

Lenke til kommentar

Er vel det som er bestemt, at overganger skal utsettes til alt styret rundt eier er ferdig.

Sykt provoserende at de ikke har klart å få en avgjørelse på det enda. Bli ferdig med det så klubben kan få fortsette driften som normalt.

Tror dere den som taper budrunden ender opp med å kjøpe en annen klubb? Tottenham og Liverpool er vel begge til salgs? 

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (8 minutter siden):

Det håper ikke jeg. Mitt håp er at uansett hvem som blir eier så får klubben styres uavhengig av eier.

At de sletter gjelden, utbedrer fasiliteter, infrastruktur osv og så lar klubben "leve sitt eget liv". 

Jeg har stor tro på at de sletter gjelda og utbedrer fasiliteter. Det er isolert sett en bra ting.

Men det har for meg ingen verdi dersom de gjør dette samtidig som de bruker Manchester United og klubbens sjel og historie til å vaske sitt autoritære voldsregime, og det tror jeg de kommer til å gjøre.

Dersom Qatar kjøper klubben og fikser den, men holder seg unna og er helt usynlige - da er jeg enig. Men jeg har veldig liten tro på at det vil skje, eller at et slikt prosjekt vil være veldig annerledes fra Newcastle, City eller PSG.

Lenke til kommentar

Det kan jo også være at det vil ha en positiv innvirkning. Som eier av United vil jo alt de gjør blåses opp i større grad. Kanskje de blir tvunget til å nærme seg vestens syn og holdninger på enkelte områder som eier av United? 

Jeg aner ikke hvordan ting kommer til å bli selv om det er lett å anta, men jeg er villig til å gi nye eiere en sjanse frem til de misbruker klubbens navn og rykte. 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 timer siden):

Tror ikke Glazers vil ødelegge overgangsvinduet. Men jeg tror heller ikke de bryr seg så mye at det er høyt prioritert å unngå det.

En del av meg håper faktisk overgangsvinduet blir ødelagt dersom det er Qatar som overtar. Jeg ønsker at klubben feiler med qatarsk eierskap.

 

Vil heller ikke at klubben skal feile uavhengig av hvem som eier. Synes fokuset  også er litt urettferdig, hvorfor er det "point of no return" dersom United blir kjøpt opp av Qatar? Joda, det er snakk om ligaens største klubb, men da er det helt greit at 10 andre klubber til blir kjøpt opp av autoritære regimer for da er det fremdeles en vei tilbake? Det er jo ingenting som endrer seg all den tid City, Newcastle og Chelsea er eller har vært eid av shady folk. Mest av alt misliker jeg alle oppslagene jeg ser for meg at vi kommer til å se dersom vi får Qatar som eiere når det i realiteten ikke endrer noe for PL sin del. Slike eiere har vært godtatt og velkommne i lang tid allerede. Bare se på merkevaren PSG, folk som ikke er fans engang går rundt i Jordan-draktene deres. City-fans vender hodet og skryter av den økonomiske veksten områdene rundt Etihad har fått pga sjeikene. Det viser jo at sportsvasking har fungert i lang tid, dermed er det absolutt ingenting som kommer til å endre seg hvis United får slikere eiere, sannheten er jo at det er vanskeligere å investere på samme måte nå som det var i 2008.

Det er trist at fotballen har blitt sånn, men det startet ikke med United. Personlig så orker jeg ikke å ha dårlig samvittighet for våres eiere, klubben har blitt rævkjørt av Glazers i snart 20 år med PLs velsignelse, så da skal jeg si meg fornøyd så lenge den gjelden blir fjernet og OT får litt sårt trengt oppussning. 

Utifra hvordan PSG har blitt styrt rent sportslig så er jeg bekymret for hvordan Qatar vil styre klubben, det samme gjelder forsåvidt Ratcliffe og Ineos basert på tilstandene i Nice.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Poenget i artikkelen er at om Manchester United, den desidert største klubben i England og blant verdens største kan kjøpes opp og gjøres til verktøy i sportsvasking av et autoritært statlig regime, så vil den siste barrieren bli brutt. Det er noe helt annet enn tidligere oppkjøp av mindre klubber.

Chelsea, City, Newcastle, Sheffield United og PSG er (var) alle små fotballklubber sammenlignet med Manchester United, som er i en helt annen virkelighet hva gjelder størrelse og global rekkevidde. Kan United kjøpes av en stat, kan de kjøpe hva som helst. Vi vil trolig se en akselerasjon i oppkjøp, fordi Premier League har feilet i å stoppe dette før det er for sent.

Om United kjøpes av Qatar er det dermed helt naturlig at klubben vil behandles mer kritisk av mediene enn disse andre klubbene. United vil da være selve hovedsymbolet på alt som er galt med fotballen, i større grad enn andre klubber som eies av disse statene. Jeg synes det vil være helt fortjent og faktisk også på sin plass.

Som United-supporter siden jeg var fire år har jeg faktisk null problemer med å si at jeg innerst inne håper litt at det går forferdelig dårlig med klubben under qatarske eiere, både sportslig og økonomisk. Jeg kommer likevel, ironisk og hyklersk nok til å heie på laget og sette pris på seire, mens jeg så godt jeg kan forsøker å skille mellom fotballklubben og eiere. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...