Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Danielzu skrev (7 minutter siden):

Var ufin i dag. Filmet, sytet og nærmest ba om rødt kort.

 

Når Bajcetic driblet seg forbi han så fikk du et prakteksempel på oppførselen hans. Stoppet fullstendig opp, snudde seg knapt nok og gadd ikke løpe etter en gang.

At han ikke fikk et eneste kort skal han være glad for. Bare den dytten på linjedommeren alene kvalifiserer til gult kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk sett det meste av andreomgangen til slutt i går og det var virkelig ille. Det var ikke bare Liverpool som var gode, men spillerne våre ga helt opp, inkludert de som ikke er kjent for å gi opp noe som helst. Det var som å plutselig se et helt annet lag enn det som pleier å spille.

Så nå må Ten Hag finne årsakene til dette. Det første jeg tenker er at de ikke har klart å takle utladningene etter Barcelona-seieren og ligacupfinalen. Kampprogrammet har vært knallheftig. Så når noe gikk skikkelig imot for første gang på veldig lenge taklet de det ikke hverken som individer eller lag.

Når jeg ser målene må jeg si resultatet ikke lyver ut fra innsatsen til spillerne, men heldigvis lyver ut fra sjansene. 7 av Liverpools 8 skudd på mål gikk inn (!!!), det har aldri skjedd før i Premier League. To-tre av dem var deflections og at ballen spratt ganske tilfeldig. Likevel er det en grunn til at det i det hele tatt kan skje.

Egentlig er det også litt komisk. Når man ser en liste med resultatene de siste månedene, så plutselig dukker dette resultatet opp er det et merkelig syn! Et historisk snålt resultat som nesten er vanskelig å ta helt seriøst!

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Egentlig er det også litt komisk. Når man ser en liste med resultatene de siste månedene, så plutselig dukker dette resultatet opp er det et merkelig syn! Et historisk snålt resultat som nesten er vanskelig å ta helt seriøst!

Litt enig der egentlig. Og selv om det er ekstra surt at det er Liverpool, så var det heldigvis ikke en viktig cup-finale eller noen som truer CL-spill for oss. Alle poeng er så klart viktige i PL, men om det var 1-0 eller 7-0 påvirker heldigvis ikke tabellen (krysser fingrene for at målforskjell ikke blir avgjørende lol). Det blir spennende å se hva ETH får ut av gjengen nå.

Forhåpentligvis blir det storprestasjoner framover som gjør at man kan glemme denne flausen raskest mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ten Hag:

Sitat

- Vi er i samme båt, og gjør dette sammen. Vi vinner og taper sammen. Vi rotet det til på søndag, og det må vi håndtere.

Sitat

– Ja, spillerne har reflektert godt over det, synes jeg. Vi vet at i løpet av en sesong vil en alltid ha nedturer. Dette var selvsagt et stort tilbakeslag, men vi hadde en rekke på 23 kamper med ett tap, og det var den andre kampen [i den rekka]. Det var mye lærdom i det tapet, og det kan hjelpe oss i fremtiden, og det er det positive med det. Det negative er at vi var langt under pari, spesielt når det gjelder mentaliteten. Vi må ta den lærdommen. Vi ønsker å være et stort lag, og vi ønsker å vinne troféer, og da må en opptre annerledes. Nå må vi bevege oss videre, og se fremover. Vi må nå bruke all vår energi og fokus på neste kamp.

Om Bruno:

Sitat

– Han har en briljant sesong. Han er en viktig grunn til at vi har den posisjonen vi har. Han gir laget energi, og løper mye med intensitet på den riktige måten. Han peker og coacher spillere, og han er en inspirasjon for hele laget. Ingen er perfekte, og alle må lære. Jeg må også lære.


Rashford om Bruno:

Sitat

– Jeg er veldig glad for at Bruno Fernandes er på laget vårt, og jeg er veldig glad for at Bruno Fernandes er kapteinen vår når Harry ikke er på banen.

– Jeg elsker å spille med Bruno, som dere kanskje kan se for dere. Han er den perfekte spilleren å spille med. Han har vært en god leder for oss, selv når han ikke er kaptein, noe som alltid er et godt tegn. Han har hjulpet andre spillere med å bli bedre ledere, og realiteten er slik at vi ikke kan være slik organisert at vi har bare én leder som er kaptein.

– Han har gjort mye for oss. Jeg har ingenting negativt å si om Bruno. Som manageren sa, så er det ingen som er perfekte. Jeg støtter ham, og står 100% bak ham.

https://www.united.no/nyhetsarkiv/13-00-ten-hag-moter-pressen/
https://www.united.no/nyhetsarkiv/foler-seg-ikke-sviktet-av-spillerne-vi-vinner-og-taper-sammen/

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Altså, det er vel ingen som bestrider at Fernandes er en meget god spiller når ting går greit eller bra.

Det folk stort sett klager på når det gjelder Fernandes er hvordan han blir i motgang. Er vel derfor folk mener han ikke burde være kaptein. For det er ikke sånn at dette skjedde kun nå i denne kampen mot Liverpool. Han har alltid vært sånn.

Høres kanskje bra ut at han peker og coacher spillere. Problemet er at når du er som Fernandes, som går i bunn av bøtta når det går dårlig, er at denne pekingen og coachingen blir til gestikulering og klaging. Det er ihvertfall ikke laget tjent med.

Sitat

– Vi ga ikke opp. Det er tullball, sier Marcus Rashford.

Vel... Mulig han tror det og at det var enkelte som ikke gjorde det, men det finnes nok av bildebevis på nettopp det at flere ga opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cappo skrev (45 minutter siden):

Altså, det er vel ingen som bestrider at Fernandes er en meget god spiller når ting går greit eller bra.

Bruno Fernandes og holdningen hans er en stor del av grunnen til at det går bra.

Han er en meget god kaptein som tar ansvar på og utenfor banen, han er blant spillerne som løper og presser mest, han har aldri mistet en kamp til skade selv om han spiller hver eneste kamp (!) med det hardeste kampprogrammet av alle lag i Europa, og han har denne sesongen spilt i tre ulike posisjoner og gjort det godt i alle sammen. Han samler laget til pep-talks på banen. Han dytter uselvisk medspillere foran seg så de kan få nyte øyeblikket etter de har scoret. Han tok til og med på seg skylda for tapene før Solskjær fikk sparken. I pressesonen etter Liverpool-kampen tok han seg god tid til alle journalistene og svarte på spørsmålene han fikk, dette etter den verste opplevelsen han har hatt på fotballbanen. Ikke alle kapteiner gjør det.

Jeg har aldri hørt noen mene at han ikke burde være United-kaptein før etter denne ene Liverpool-kampen. Oppførselen i den kampen var ikke god nok, det var katastrofalt og ikke profesjonelt. Nesten nede på Cristiano Ronaldo-nivå. Men noen tar helt av, og glemmer beleilig hele resten av sesongen og hvor viktig han er for at laget og at spillergruppa gjør det så bra. Andre lags supportere elsker å hate ham, både fordi han er god og fordi han viser følelser på banen.

Bortimot en perfekt kaptein og Uniteds beste signering på minst 10 år.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

@Snikpellik Enig nesten hele veien, men vi har sett ham sutre litt i motgang før, så Liverpool-kampen var ikke den første. Han er fantastisk på nesten alle måter og en utrolig god kaptein, men kan *kan* miste hodet noen ganger, og da er han like god i fotball som en telefonstolpe. Men alt-i-alt, én av våre beste syns jeg :) 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (28 minutter siden):

@Snikpellik Enig nesten hele veien, men vi har sett ham sutre litt i motgang før, så Liverpool-kampen var ikke den første. Han er fantastisk på nesten alle måter og en utrolig god kaptein, men kan *kan* miste hodet noen ganger, og da er han like god i fotball som en telefonstolpe. Men alt-i-alt, én av våre beste syns jeg :) 

Derav bortimot en perfekt kaptein!

Historien er full av kapteiner som både har sutret og har mistet hodet i blant, både på klubber og landslag. Vi har hatt noen av dem vi også :) 

Lenke til kommentar

Kanskje den svakeste kapteinen klubben har hatt de siste 20 årene. Det fins flust av kapteiner som både spiller stygt og har ufin oppførsel, men da er det for å sette seg selv eller klubben i respekt. Fernandes gjør det totalt motsatte. Pisser både på klubben, og hverfall kapteinsbindet. Et motbydelig forbilde for unge spillere. For oss som ikke sitter med heldekkende sveisebriller fra United-shoppen er det veldig enkelt å se at dette ikke er kapteinsemne. Gi det til Casemiro eller Verane. 

Endret av BIlly Bones
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
BIlly Bones skrev (35 minutter siden):

Kanskje den svakeste kapteinen klubben har hatt de siste 20 årene. Det fins flust av kapteiner som både spiller stygt og har ufin oppførsel, men da er det for å sette seg selv eller klubben i respekt. Fernandes gjør det totalt motsatte. Pisser både på klubben, og hverfall kapteinsbindet. Et motbydelig forbilde for unge spillere.

Svakere enn f.eks. Valencia, Young og Maguire?

Hvordan pisser han på klubben og kapteinsbindet?

Hvordan er han et motbydelig forbilde for unge spillere?

Eller mener du faktisk at noen episoder i løpet av 45 minutter i én kamp, muligens den verste omgangen i klubbens historie, definerer alt han er, står for og hele hans tid i klubben?

Sitat

For oss som ikke sitter med heldekkende sveisebriller fra United-shoppen er det veldig enkelt å se at dette ikke er kapteinsemne. Gi det til Casemiro eller Verane. 

Uffamei, meningene våre om en spiller på et fotballag var så provoserende at du måtte ty til busemann-språk :( 

Ten Hag og spillergruppa med sine heldekkende sveisebriller mener han er et godt kapteinsemne i hvert fall. Bruno var også kaptein på U21-landslaget og er det for Portugal når Ronaldo ikke spiller. Det tror jeg det er en grunn til. Men hva vet vel disse managerne og trenerne.

Personlig mener jeg han har vært en god kaptein på banen og at han går foran med et godt eksempel, i så og si alle kamper bortsett fra den forrige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (26 minutter siden):

Svakere enn f.eks. Valencia, Young og Maguire?

Hvordan pisser han på klubben og kapteinsbindet?

Hvordan er han et motbydelig forbilde for unge spillere?

Eller mener du faktisk at noen episoder i løpet av 45 minutter i én kamp, muligens den verste omgangen i klubbens historie, definerer alt han er, står for og hele hans tid i klubben?

Uffamei, meningene våre om en spiller på et fotballag var så provoserende at du måtte ty til busemann-språk :( 

Ten Hag og spillergruppa med sine heldekkende sveisebriller mener han er et godt kapteinsemne i hvert fall. Bruno var også kaptein på U21-landslaget og er det for Portugal når Ronaldo ikke spiller. Det tror jeg det er en grunn til. Men hva vet vel disse managerne og trenerne.

Personlig mener jeg han har vært en god kaptein på banen og at han går foran med et godt eksempel, i så og si alle kamper bortsett fra den forrige.

Ingen av de du nevner der har vist slike holdninger med kapteinsbindet rundt armen. Selv Maguire, som til tider har vært katastrofe prøver i det minste å gi alt. Young fikk verdens mest utakknemlige oppgave i klubben. Ble kaster fra høyreback til venstreback i en alder av 34 år uten å klage en eneste gang. Selv når han ble slaktet av supporterne ga han alltid 100%. Ingen kapteiner er perfekte, men veldig ofte representerer de en eller flere karaktertrekk man kan respektere. 

Fernandes derimot, representer alt en kaptein ikke burde besitte av egenskaper. Klarer ikke kontrollere følelsene sine, er den første som mister fokus når noe skjer, kjefter på andre spillere i stedet for å heie dem, syter til dommeren i stedet for å diskutere med dommeren og når laget ligger under 5/6-0 velger han å knuffe med linjedommeren(!) over ett innkast. For ikke å nevne arbeidsmoral når ting bikker imot. Fernandes har vært slik hele karrieren sin. Det var helt likt i Sporting. Jeg fikk faktisk vondt av Fred for noen kamper siden når han bommet på en pasning etter corner fra Fernandes. Ble kjeftet halvt i hjel, selv etter at han hadde vunnet ballen tilbake. Det er i motgang man viser sitt sanne ansikt.

Jeg blir ikke provosert av meningen deres, men å påstå at Bruno Fernandes er bortimot perfekt kaptein er for meg helt skinnsykt. Dette gode eksempel du mener han står frem som er ikke mitt inntrykk av han, og jeg håper ingen unge spillere bruker dette som forbilde.

Definer en god kaptein akkurat som du vil, men i min verden havner Fernandes nederst på listen.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Han er da kjent for absolutt alle å være en av de verste sutretrynene på United. Syter og klager til dommeren hele tiden. Filmer nok. Klager på medspillere. Ser generelt fryktelig misfornøyd ut med alle rundt seg. 

Syns ikke han er kapteinsemne i det hele tatt. 

Mulig han gjør en rå jobb når ting går bra, men slik han fremstår ved første tegn til motgang er ikke kapteinsmat for min del.... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
BIlly Bones skrev (15 timer siden):

Ingen av de du nevner der har vist slike holdninger med kapteinsbindet rundt armen. Selv Maguire, som til tider har vært katastrofe prøver i det minste å gi alt. Young fikk verdens mest utakknemlige oppgave i klubben. Ble kaster fra høyreback til venstreback i en alder av 34 år uten å klage en eneste gang. Selv når han ble slaktet av supporterne ga han alltid 100%. Ingen kapteiner er perfekte, men veldig ofte representerer de en eller flere karaktertrekk man kan respektere. 

Fernandes derimot, representer alt en kaptein ikke burde besitte av egenskaper. Klarer ikke kontrollere følelsene sine, er den første som mister fokus når noe skjer, kjefter på andre spillere i stedet for å heie dem, syter til dommeren i stedet for å diskutere med dommeren og når laget ligger under 5/6-0 velger han å knuffe med linjedommeren(!) over ett innkast. For ikke å nevne arbeidsmoral når ting bikker imot. Fernandes har vært slik hele karrieren sin. Det var helt likt i Sporting. Jeg fikk faktisk vondt av Fred for noen kamper siden når han bommet på en pasning etter corner fra Fernandes. Ble kjeftet halvt i hjel, selv etter at han hadde vunnet ballen tilbake. Det er i motgang man viser sitt sanne ansikt.

Jeg blir ikke provosert av meningen deres, men å påstå at Bruno Fernandes er bortimot perfekt kaptein er for meg helt skinnsykt. Dette gode eksempel du mener han står frem som er ikke mitt inntrykk av han, og jeg håper ingen unge spillere bruker dette som forbilde.

Definer en god kaptein akkurat som du vil, men i min verden havner Fernandes nederst på listen.

Det var bedre med argumentasjon! Enig om Young og Maguire. Begge to gode kapteiner etter min mening.

Jeg er nok ikke enig om Bruno, og mener derimot at han har vært et forbilde på banen for oss og et eksempel til etterfølgelse for de andre spillerne. Helt siden han kom til klubben er han den som leder an, løper med intensitet til han kreperer, og får medspillerne med seg. Fyren løper jo gjennom murvegger for klubben i hver eneste kamp, både i og utenfor sin vante posisjon. Ja, han er iblant animert og viser både sterke positive og negative følelser på banen. Det tror jeg ikke nødvendigvis at er noen ulempe, jeg tror derimot lagkameratene vet at han er veldig lidenskapelig og det er alt.

Det som veier tyngst for meg er uansett hva lagkameratene og manageren tenker, for dette er det som utgjør grunnlaget for kapteinsvalg. Vi som supportere ser ikke særlig mye av det som skjer utenom på banen i selve kampene, men det har kanskje vel så mye å si.

Så når trenere som Ten Hag, Fernando Santos og Jorge Jesus alle vil ha han som kaptein på banen for sine lag, så stoler jeg på at han er et godt kapteinsemne og at de mener han er godt egnet for å si det sånn. Åpenbart har jo også valget fungert veldig bra i United. Det er viktigst.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (18 timer siden):

Derav bortimot en perfekt kaptein!

Historien er full av kapteiner som både har sutret og har mistet hodet i blant, både på klubber og landslag. Vi har hatt noen av dem vi også :) 

Helt definitivt, men bunn-nivået til Bruno er kritikkverdig og langt under slike spillere vi typisk har sett som kapteiner for topplag når man har en dårlig kamp, for akkurat der har han endel å gå på for det nettopp *da* en god kaptein trengs som mest, alle er gode når det flyter av seg selv. Og alt sitter i hodet hans, for ferdighetene har han uten tvil :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...