Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (1 time siden):

Problemet er ikke de vi har, det er de vi mangler på midtbanen.

Yup.

Eriksen inn er vel og bra det. Og jeg håper at Garner kan utvikle seg til å bli en god spiller.

Men det demmer ikke opp for en midtbane som fra før av ikke var god nok verken på kvalitet eller bybde. Spesielt ikke når både Matic, Pogba (samt Mata og Lingard) forsvant ila sommeren...

Det er faktisk uforståelig at ikke klubben har klart å stable på beina en virkelig god midtbane en eneste sesong de siste 10-12 årene. Unntaket var kanskje Pogba - Carrick - Herrera i 16/17 sesongen, men Carrick var ikke i stand til å spille spesielt mange kamper. Samt sesongen etter med Matic og Pogba, når beina til Matic fremdeles holdt i 90 minutter.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (11 timer siden):

Ingen var gode. Maguire og Eriksen var de minst dårlige av de som startet synes jeg. Mange gode spillvendinger fra førstnevnte, nyttig å ha han på høyresiden sånn sett. Flotte langpasninger ut på Rashford og Shaw. God kontroll i duellene tross hårreisende feil på midten, brøt Brighton mange ganger. Får trøbbel når Dalot svikter helt på det første målet, burde vært kvikkere i oppfattelsen.

Midtbanen er hovedproblemet, forhåpentligvis fører denne kampen til at de ansvarlige ser at noe må skje. Vi er nødt til å kjøpe en midtbanespiller. En sekser.

Ellers er det ganske positivt egentlig etter Ronaldo kommer inn. Ikke så mye å klage på det som skjer da, for man skaper et vedvarende trykk, noen sjanser og krangler inn en goal. Får kontroll på midten med ballsikre Eriksen dypt der. Men da er det allerede for seint og lufta gikk ut på slutten.

Snodig trippelbytte helt på tampen. Også snodig å spille en formasjon vi ikke har gjort i pre-season. Man kunne se at spillerne var litt forvirra, med mye peking og snakking.

Var underholdt i 2. omgang, og likte å se den delen av kampen og at vi jaget hele tiden og trykket på. Med Rashford scoring på en av de enorme sjansene tror jeg det hadde snudd til seier. 1. omgang var krise, og Martinez virket hodeløs noen ganger, selv om jeg også likte en del av pasningene hans fremover innimellom.

Tenkte trippelbyttet på slutten var åpenbart; både Shaw og Dalot var helt utslitte og sluttet å ta løp i ganske åpenbare rom, så var vel for å få friske bein. Også fint å gi Garnacho muligheter, han viste jo ganske gode takter i oppkjøringen til tider.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (10 timer siden):
Scapegoating er en enkel utvei for mange dessverre.

Slutt med sånn hersking. Bare fordi noen er uenig så må det ikke bety at det er «enkel utvei for mange», som om alle argumenter er «tomme» eller «dumme» kontra egne eller de som er enige med deg. Tål at folk kan være uenige 

Lenke til kommentar
Neonex skrev (1 time siden):

Var underholdt i 2. omgang, og likte å se den delen av kampen og at vi jaget hele tiden og trykket på. Med Rashford scoring på en av de enorme sjansene tror jeg det hadde snudd til seier. 1. omgang var krise, og Martinez virket hodeløs noen ganger, selv om jeg også likte en del av pasningene hans fremover innimellom.

Ja, det som skjedde i andreomgang mellom ca. 60 til 85 min gir håp. Det som var aller mest kjipt forrige sesong var at man så ofte ikke klarte å mobilisere tilbake i kampene med en sluttspurt og vedvarende trykk i det hele tatt. Nå skjedde det fordi det ble gjort grep fra benken med mer ballsikre spillere inn sentralt, med Eriksen dypere. Viser veldig godt hvorfor Ten Hag vil ha De Jong inn.

Likte også pasningene til Martinez. Harde pasninger, ofte gjennom ledd vertikalt opp i banen. Han slet mye med posisjoneringen, men dette var første kampen hans. Jeg synes han og Maguire utfyller hverandre bra, og liker at vi har en venstrebeint på venstre og høyrebeint på høyre. Men jeg tror vi kan slite defensivt på vår høyreside når Dalot står så høyt, midtbanen ikke sikrer bak ham og Maguire som står igjen med sin manglende fart.

Sitat

Tenkte trippelbyttet på slutten var åpenbart; både Shaw og Dalot var helt utslitte og sluttet å ta løp i ganske åpenbare rom, så var vel for å få friske bein. Også fint å gi Garnacho muligheter, han viste jo ganske gode takter i oppkjøringen til tider.

Byttet i seg selv var greit, men det stykket opp og tok tid. Kom minst fem minutter for seint!

Lenke til kommentar
6 minutes ago, ReaveЯ said:
Rimelig spot on.

Glazers tok opp lån på ca 600 mill for å kjøpe United for 15 år siden. Dagen i dag er gjelden omtrent den samme..

Tja er det virkelig det? Virker ikke som om det har vært mangel på pengebruk hos United de siste årene. Klubben er ihvertfall på topp3 listen over penger brukt.

Problemet er vel heller en total mangel på lagbygging når man kjøper spillere. Dere kjøper spillere med store navn men ikke nødvendigvis med de kvalitetene laget trenger. Dere kjøper spillere for å hindre andre lag for å få dem. Dere bruker helle sommerferien på å underby for spillere eller jakter spillere som ikke vil til klubben. Det virker som om klubben er drevet på hobbybasis.

Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (19 minutter siden):

Klubben er ihvertfall på topp3 listen over penger brukt.

På spillere ja. Og alt for ofte uten en ordentlig langsiktig plan, mer som en reaksjon på et problem/mangel. 

Men ikke når det kommer til treningsfasiliteter, akademi, backroom staff (trenere, fysio, scouting), vedlikehold av stadion, osv. Her råtner ting på rot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (1 time siden):

Tja er det virkelig det? Virker ikke som om det har vært mangel på pengebruk hos United de siste årene. Klubben er ihvertfall på topp3 listen over penger brukt.

Problemet er vel heller en total mangel på lagbygging når man kjøper spillere. Dere kjøper spillere med store navn men ikke nødvendigvis med de kvalitetene laget trenger. Dere kjøper spillere for å hindre andre lag for å få dem. Dere bruker helle sommerferien på å underby for spillere eller jakter spillere som ikke vil til klubben. Det virker som om klubben er drevet på hobbybasis.

Du har et poeng her. Manchester United ønsker å bygge et lag som Liverpool, men de handler spillere som PSG.

Det virker for meg veldig kortsiktig og alt for fokusert på at det skal være en spiller med et stort navn, fremfor å heller finne en litt mer ukjent diamant som er AKKURAT den spilleren de trenger.

Kanskje eierne burde se filmen 'Moneyball', slik som Liverpool sine eiere har gjort?

Lenke til kommentar

Glazers har påført Manchester United en enorm gjeld, nå på omtrent 600 millioner pund. Omtrent uendret fra dag én.

De er også de eneste eierne i Premier League som tar ut utbytte. Bare i år har de tatt ut 33 millioner pund.

De har brukt en del penger på spillerkjøp i rykk og napp, men lar Old Trafford og Carrington forfalle.

Klubben har nå en transfergjeld på 184 millioner pund, det høyeste noensinne. Dette er mye av årsaken til at spillerkjøp drar ut i tid på grunn av forhandlinger om finansiering.

Glazers ansetter folk i nøkkelposisjoner uten erfaring, noen uten fotballkompetanse. Nesten ingen, om noen, i nåværende lederstillinger i klubben har hatt samme jobb tidligere.

Først i år fikk klubben en sportssjef.

Siden 2015 har United hentet inn seks spillere som er over 30 år gamle. City og Liverpool har til sammen hentet inn bare én i samme periode (megasuksessen Ragnar Klavan).

Og sånn vil det fortsette helt til Glazers selger klubben.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

En mann uten cash skal kjøpe en av verdens dyreste klubber. Jada. Gjesp. 

Ellers er jeg nokså rolig etter tapet i helga. Brighton var veldig gode, og United var ditto dårlige. Shit happens. Har ståltro på Ten Hag isolert sett, og jeg er trygg på at han kommer til å ta grep etter en sånn prestasjon. Klink enig i at Ronaldo aldri burde startet selv med Martial ute, og alt i alt er det lite å si på uttaket. I det hele tatt skjønner jeg ikke hvorfor folk fortsatt vil ha Ronaldo i klubben. Det har ikke skjedd NOE SOM HELST bra i United siden han kom inn.

Vet at jeg er litt i mindretall her inne, men har litt sansen for Rabiot-ryktet. Han har alle fysiske egenskaper som kreves for en DM-rolle, og dersom han er ok+ med ball og kan posisjonere seg så har vi kanskje løsningen der. Da kan vi kanskje bruke Eriksen og Bruno sammen litt høyere i banen, uten å ha to dype som er verken fugl eller fisk. Har lenge hatt et inntrykk av at minst én av disse to pivotene (beste eksempel: Pogba) på midten har spilt med lenker på seg ettersom den andre ikke har evnet å gjøre jobben defensivt. Med McFred sentralt har det blitt ekstra ille, ettersom ingen av dem er gode nok verken defensivt eller offensivt til å forsvare plassen sin. 

Så er det klart at Varane må inn på stopperplass. Maguire var langt ifra den verste i helga, men han er for treig til å spille firebackslinje på et såkalt topplag. Det er fakta, og kan ikke gjøres noe med. Legg bare merke til hvor mange andreballer han aldri kommer opp i, og ender opp med å rygge istedenfor. Nesten trist å se på. Håper han finner seg en klubb som passer hans kvaliteter, for han har absolutt noen veldig gode sider ved seg. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ingen som tviler på Ten Hag. Er vel heller at folk er redd for at han ikke får den tiden og støtten det tar å bygge et storlag.

Ikke noe som er gjort på 1-2-3. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå (annet enn korka eiere), for Klopp har jo vist ca. hvor lang tid det vil ta OM treneren får den støtten han trenger.

Vi snakker rundt 3-4 sesonger. 

Lenke til kommentar

Jeg har tro på ETH, men jeg vet ikke om jeg har tro på ham i United. Skal en bli bedre må en også ha bedre spillere. Får han ikke det så er begrensingene på hva han kan oppnå alt gitt, og da hjelper det ikke hvor dyktig han er.

At de tapte i helgen var kjipt, men når det kommer i tillegg til at de ikke forsterker der det trengs, og mangel på forsterkninger i enkelte posisjoner er en direkte årsak til at en taper så blir det uttrykk for misnøye. De har hatt evigheter på seg å gjøre klart avtaler for nye spillere, likevel starter vi sesongen med en enda dårligere stall en sist sesong.

Rabiot tror jeg vil falle helt igjennom i United. Han har vel ikke vært spesielt god i Juventus etter hva jeg erfarer, og er vel heller ikke spesielt god på å spille av press. Så noen sammenlignet stats mellom han og McT, og der var McT bedre på det meste. Trist lesing om det stemmer. Men en vet aldri, kanskje han blir en kjempe suksess. Fortjener en sjanse før han får en dom.

Lenke til kommentar

Enig i at det blir litt vel mye krisemaksimering. Etter bare én kamp. Det får være grenser.

Jeg er litt delt når det kommer til Rabiot, mest på grunn av utenomsportslige greier. Men det er ingen tvil om at han er en god spiller, det er grunner til at Deschamps bruker ham. Han har også vunnet Ligue 1 og Serie A som fast inventar på midtbanen. Om han ikke er bedre enn Fred og McTominay så tilfører han uansett sårt tiltrengt bredde på midtbanen.

Har sett de sammenligningene med McTominay jeg også, men det er jo sånn at statistikk ikke forteller alt. For eksempel hadde Mustafi bedre statistikk enn Van Dijk på det meste i en periode. Jeg mener forøvrig McTominay er god nok, bare ikke i den rollen han har spilt mest.

Hvis Rabiot kan styre rytmen i større grad, og få frigjort plass til ballsikre spillere så tror jeg han vil være en bra signering.

Ifølge TV2s Serie A-ekspert Even Lübeck vil han være en klar forsterkning: 
https://www.united.no/nyhetsarkiv/kommentator-rabiot-er-en-klar-forsterkning/

Har sett eksperter både mene det samme, og andre mene at han ikke er god nok. Ifølge media har United "jaktet på" Rabiot i noen uker, så det virker i hvert fall som det ikke bare er en desperat greie, men en spiller som Ten Hag vil ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...