Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
11 hours ago, ReaveЯ said:

Skulle vært slik som i Barca da klubben eies av medlemmer (altså Socis. rundt 140 000 medlemmer) som gjør de til klubbens styrende organ. Men aller viktigts få ut Glazers! Håper de selger nå..

Problemet med Soci-systemet er at de kun velger presidenten. De utøver ingen annen aktiv styring. Man ender derfor opp med kandidater som lover veldig mye, deriblant spillerkjøp som ikke egentlig er økonomisk forsvarlige. Det er ikke tilfeldig at det er Real Madrid forsøkte seg på Galacticos. Det hadde vært veldig imot United sitt DNA.

Forøvrig, 

 

Endret av setarcoppiH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skjer med rollen til Woody nå da?

Får vi en person med en fotball-bakgrunn, eller en ny businessmann? Edwin van det Sar er jo en fin fyr, men virker som om han vil bli i Ajax. Blir viktig å få inn de riktige personene i de mektige rollene, for å styre klubben i riktig retning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer nok helt an på ansvarsfordelingen i dag. Nå har noen andre akkurat fått rollen som sportsdirektør, så med mindre VdS har en økonomigrad i tillegg til erfaring fra ledelse (som han forsåvidt har) så er vel ikke han den riktige personen til å ta over for Woodward. Er sikkert ingen dårlig idé med en person som kan fotball, men det blir nok ikke den viktigste faktoren. Det verste som kan skje er jo om amerikanerne henter inn en nikkedukke fra borti der.

Endret av Mr. President™
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig i det du sier. Jeg ønsker bare ikke at den øverste skal være en ren økonomi-fyr. Jeg synes at både økonomisjefen og fotballdirektør-teamet bør ha en sjef over seg som har fotballfaglig bakgrunn, og som forstår fansen osv på en bedre måte. Veldig dumt om den øverste sjefen blir en ny Glazers-nikkedukke, men noe annet er vel kanskje urealistisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanskelig å si hva som er det beste. Heldigvis er det gjort omstruktureringer i klubben i det siste. Vår CEO trenger ikke nødvendigvis lenger være en fotballmann/kvinne, selv om det er en fordel.

Rota til alt som er galt er uansett eierne. Gjelda de har påført oss er helt enorm samtidig som de tar stort utbytte. Og med det som har skjedd i det siste er det neimen ikke godt å si om riktig type person ønsker å jobbe for dem heller.

Med det sagt så har Glazers gjort noen gode ting i det siste. Retningsendringen ved å ansette Solskjær, håndteringen av pandemien og de ansatte i forbindelse med det, gitt massevis av penger til veldedighet, tatt sterke standpunkt mot rasismen, erkjent at de må ha en sportssjef etc. Det var ikke heeeelt bekmørkt på absolutt alle områder. Men de måtte ut før og de må definitivt ut nå, og jeg har ikke troa på at de putter inn noen som ikke er deres lille nikkedukke.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joel Glazer har kommet med en lang og fyldig beklagelse til United-supporterne, og innrømmer at de tok helt feil. Dog sier han indirekte at de vil prøve å pumpe penger ut.

Sitat

To all Manchester United supporters, 

Over the past few days, we have all witnessed the great passion which football generates, and the deep loyalty our fans have for this great club.

You made very clear your opposition to the European Super League, and we have listened. We got it wrong, and we want to show that we can put things right.

Although the wounds are raw and I understand that it will take time for the scars to heal, I am personally committed to rebuilding trust with our fans and learning from the message you delivered with such conviction.

We continue to believe that European football needs to become more sustainable throughout the pyramid for the long-term. However, we fully accept that the Super League was not the right way to go about it. 

In seeking to create a more stable foundation for the game, we failed to show enough respect for its deep-rooted traditions –promotion, relegation, the pyramid – and for that we are sorry. 

This is the world’s greatest football club and we apologise unreservedly for the unrest caused during these past few days.

It is important for us to put that right.

Manchester United has a rich heritage and we recognise our responsibility to live up to its great traditions and values.

The pandemic has thrown up so many unique challenges and we are proud of the way Manchester United and its fans from Manchester and around the world have reacted to the enormous pressures during this period.

We also realise that we need to better communicate with you, our fans, because you will always be at the heart of the club.

In the background, you can be sure that we will be taking the necessary steps to rebuild relationships with other stakeholders across the game, with a view to working together on solutions to the long-term challenges facing the football pyramid. 

Right now, our priority is to continue to support all of our teams as they push for the strongest possible finish to the season. 

In closing, I would like to recognise that it is your support which makes this club so great, and we thank you for that.

With best regards,
Joel Glazer

Det forandrer ingenting og Glazers tog gikk for mange år siden da de begynte å melke og utnytte klubben, men det var bra å få en beklagelse og anerkjennelse i hvert fall. Selv om vi vet Glazers ikke bryr seg så mye de burde.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sitat

We continue to believe that European football needs to become more sustainable throughout the pyramid for the long-term. However, we fully accept that the Super League was not the right way to go about it. 

...

In the background, you can be sure that we will be taking the necessary steps to rebuild relationships with other stakeholders across the game, with a view to working together on solutions to the long-term challenges facing the football pyramid. 

Aka > "Vi fikk det ikke til denne gangen, men vi prøver igjen senere, på en litt annen måte".

Edit: Og hvilke long-term challenges refererer de til? At de ikke er garantert £300m i året uavhgengig av hvordan vi gjør det?

Merker jeg synes det var bedre når han bare holdt kjeft.

 

Endret av blured
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Meget usikkert hva som er det riktige her, omdømme skal sikres osv, men tar det med. Gary Lineker som jeg opplever ganske troverdig sier nå at Woodward sa opp fordi han ikke støttet ESLs eklsklusivitetsmodell. Det samme skriver Simon Stone i BBC, som er en troverdig journalist. Men det lukter briefing her.


Woodward sa i oktober at han «strongly believe in the football pyramid», så hva som har skjedd internt her og eventuelle uenigheter mellom han og Glazers kan kanskje ha flere nyanser enn først trodd. Eller så er det kun nå er forsøk på å redde omdømme.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jakobk skrev (3 timer siden):

Demonstranter på Carrington. Møtte opp i dag tidlig.

Først tenkte jeg at dette var bra, men jeg er ingen fan av at man skal peke seg ut Ole, trenerteamet og andre som bra gjør en jobb og ble like tatt på senga av dette som oss. Det svekker fokuset på Glazers.

Er nå sterke reaksjoner mot Red Issue-fyren på Twitter fra de andre som var der fordi han hevder Ole sa ting de andre mener ikke er sant. De beskylder ham for å rette fokuset mot Ole og prøve seg på en «gotcha», som igjen tar bort fokuset fra Glazers, de som er problemet. Red Issue er kjent for å være «Ole out» og er ekstremt kritiske til han, og det er jo greit. Men å misbruke denne situasjonen til å forsterke det budskapet basert på løgn er bare tragisk og skaper splittelse.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Link til at det er rekord i UK? Tror jeg må ettergå den påstanden litt. Ringer faktisk.no og Tjomlid 😝

Edit: ifht det faktiske poenget så håper jeg virkelig at det blir en svær protest og at det kanskje kan smitte litt over på oss i Liverpool-leiren. Virker som FSGOut døde rimelig kjapt etter at Henry kom med sin "heartfelt apology" :( 

Endret av KANE2009
  • Liker 1
Lenke til kommentar
KANE2009 skrev (44 minutter siden):

Link til at det er rekord i UK? Tror jeg må ettergå den påstanden litt. Ringer faktisk.no og Tjomlid 

Fant ikke igjen tweeten for det jeg sier i posten, men fant en annen :) 

  

KANE2009 skrev (44 minutter siden):

Edit: ifht det faktiske poenget så håper jeg virkelig at det blir en svær protest og at det kanskje kan smitte litt over på oss i Liverpool-leiren. Virker som FSGOut døde rimelig kjapt etter at Henry kom med sin "heartfelt apology" :( 

Det er nok en del mer befestet blant United-fansen siden Glazers har vært forhatt siden før de tok over. Det var større Glazers Out-protester allerede fra 2005 og har vært sporadisk siden. Eierne er omtrent alltid et tema når det snakkes om hva som er negativt eller når det har gått dårlig sportslig. I Liverpool tok FSG tross alt over etter dårlige eiere også, så det kan vel ha en påvirkning.

Men det blir en ypperlig anledning til å lage en stor felles protest når United og Liverpool møtes neste søndag :) 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...