Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Langerød har aldri hatt noe å fare med

For å være helt ærlig synes jeg Langerød er en jævla tosk av forskjellige grunner.

 

Det er ikke poenget her. Jeg postet det han skriver fordi det er et velskrevet og interessant syn på hva som skjer i klubben nå, og jeg deler mange av tankene hans om det. Han er på alle hjemmekampene og kjenner folk i og rundt klubben. Han har like mye å fare med som alle andre supportere som er opptatt av United og bryr seg om hva som skjer.

 

Du må gjerne heller påpeke hva du er uenig i, det synes i alle fall jeg er mer konstruktivt enn å avfeie alt han sier fordi du misliker fyren. I hvert fall hvis målet med Manchester United-tråden på diskusjon.no er nettopp å diskutere Manchester United :)

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må gjerne heller påpeke hva du er uenig i, det synes i alle fall jeg er mer konstruktivt enn å avfeie alt han sier fordi du misliker fyren. I hvert fall hvis målet med Manchester United-tråden på diskusjon.no er nettopp å diskutere Manchester United :)

Neida, jeg misliker han ikke som person, men jeg registrerer IGJEN (snakker om innlegget som du viste til) at jeg bare er fundamentalt uenig med han i stort sett alt. 

 

Men må si jeg ble litt nysgjerrig siden du kaller han tosk, er det noen spesielle grunner til det?

Lenke til kommentar

Burde sikkert ikke skrevet det anonymt på et forum. Har ikke så lyst til å gå inn på det. 

 

-

 

 

At en slapp Sanchez, Lukaku og Fellaini kan eg forstå slik sett, men den der Herrera saken virka berre meir og meir spesiell. 

 

Ka skal en hente av spisser då? Kem er på markedet og vil passe inn?

 

Var jo ingen vei tilbake for Sanchez og Lukaku, spesielt sistemann som streiket og gjorde det veldig klart at han ikke skulle spille for Uinited. Da er det ut. Sanchez har jo faktisk blitt "erstattet" i Daniel James som brukte tre kamper på å score like mange mål som Sanchez gjorde totalt i United.

 

Herrera-greia er rart ja. Alle snakker om at det var da Solskjær ble fast ansatt som snudde om på resultatene. Men nedturen i vår korrelerer med skadene, og det var da Herrera ble skadet at det virkelig gikk nedover. Formasjonsendring måtte til. Bare se her, på forskjellen med og uten Herrera:

 

N9JCAUn.png?1

 

Kan legge til at han også spilte da vi slo Arsenal og Chelsea i FA-cupen. 

 

At klubben dreit seg ut såpass som de gjorde med Herrera er nesten ikke til å tro. Det begynte visst sommeren før, men Herrera hørte aldri noe fra noen i klubben før Solskjær kom og ba han om å bli, men da hadde han allerede bestemt seg for å dra. At de da ikke klarer å få inn en erstatter er blytungt for Solskjær.

Lenke til kommentar

Ja eg applauderte (i skadefryd) over at en lot Herrera glippe på den måten der. Dei andre var ikkje så nøye, men at en mista hunden på midten har betydning når en ikkje har dekning for tapet.

 

Både pool, chelski og city sliter jo når Fabinho, Kante og Fernandinho er ute (dog city har dei henta dekning i form av Rodri men det har ikkje funka godt nok enda. Blir ekstra synlig når Laporte er ute også såklart).

Lenke til kommentar

Det var vel en gavepakke fra Mourinho, som ikke brukte Herrera. Siden han ikke var en favoritt under Mou, ble han heller ikke tilbudt ny kontrakt. Der burde Woody forlenget uten Mous samtykke da de likevel ikke støttet Mou i overgangsmarkedet.

Da Solskjær kom inn hadde lønnskravet til Herrera økt til +£300k. Det er han ikke verdt, men jeg skjønner kravet når en har Sanchez på benken på en langt større kontrakt..

Lenke til kommentar

Det var vel en gavepakke fra Mourinho, som ikke brukte Herrera. Siden han ikke var en favoritt under Mou, ble han heller ikke tilbudt ny kontrakt. Der burde Woody forlenget uten Mous samtykke da de likevel ikke støttet Mou i overgangsmarkedet.

Da Solskjær kom inn hadde lønnskravet til Herrera økt til +£300k. Det er han ikke verdt, men jeg skjønner kravet når en har Sanchez på benken på en langt større kontrakt..

Det er riktig, Mourinho brukte Herrera i de aller fleste kamper så lenge han ikke var skadet, men veldig mange av disse kampene ble det bare med innhopp.

 

Problemene startet (ifølge Herrera selv) forrige sommer da han aldri fikk noe tilbud eller slags beskjed fra hverken Mourinho eller klubben om at han var ønsket med videre. Den perioden fra i fjor sommer og gjennom høsten er i det hele tatt et mørkt kapittel, da både Jones og Rojo også fikk tilbud om nye kontrakter. Så satte de selv i en umulig situasjon, man kan jo ikke akseptere et sånt lønnskrav til en spiller over 30.

 

Et lysende eksempel på det Solskjær eller en eventuell ny manager må jobbe mot.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

10 plass og 4 poeng ned til nedrykk. Blir ikke overrasket om en ikke kommer blant topp 10 i år.

 

Folk må gjerne frede Ole, men noen god manager er han da virkelig ikke.

Ein veit jo kva Solskjær står for i Premier League. Manchester United kjem til å enda opp som Cardiff. Solskjær hev paradoksalt nok tent ufattelege summar på å køyra to klubbar ned i grøfta.

Lenke til kommentar

Oppdatering på Pogba-skaden. Han har "fractured toe", som betyr at han blir ute litt til. Minst to uker, sannsynligvis mellom to og fire uker ifølge L'Equipe. Altså ikke samme ankelskaden han først var ute i en måned med, men en annen.

 

Mister da sannsynligvis Liverpool, Partizan, Norwich, Chelsea og Bournemouth-kampene.

Lenke til kommentar

Ein veit jo kva Solskjær står for i Premier League. Manchester United kjem til å enda opp som Cardiff. Solskjær hev paradoksalt nok tent ufattelege summar på å køyra to klubbar ned i grøfta.

 

Haterne elsker å dra frem Cardiff som om det er noen indikasjon på ferdigheter. Det var en klubb som så og si var dømt til nedrykk uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nuvel, det er veldig mye å dra frem med Cardiff-perioden, men det som definitivt bør snakkes mest om er hvordan Solskjær systematisk kjøpte kompisen sine spillere i det ene transfervinduet han fikk. Kulturen tok han med seg fra Molde, og han videreførte den da han kom tilbake til Molde også.

 

Det blir feil å kalle Solskjær en regelrett kjeltring, men han har åpenbart prioritert sine personlige forbindelser, da primært forbindelsen til et selskap han tidligere var medeier i, fremfor klubben han har trent når han har kjøpt spillere.

 

United var intet unntak for Solskjær og Solbakken sitt spill, da Diouf ble hentet til klubben i 2009. Selv i klubben han visstnok elsker så høyt, var kompisens pengebok viktigere. (Solskjær jobbet visstnok hardt for å overbevise Ferguson om at Diouf var riktig mann)

 

Diouf var for øvrig også påtenkt å plukkes opp av Cardiff da Solskjær var trener der: https://www.vg.no/sport/fotball/i/5xzEW/solskjaer-jobber-for-diouf-overgang

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg stiller meg ikke bak teorier om å fylle venners lommebøker framfor å gjøre en god jobb for arbeidsgiver, men Solskjær har vært svak for gamle, kjente når han ser etter nye spillere.

Jeg er litt overrasket over at han kastet ut Smalling og Jones.

 

Absolutt alle trenere i verden har favorittspillere de har samarbeidet med før, og har troen på.

 

Enten de heter Solskjær, Klopp eller Zidane.

 

Absolutt alle trenere har også tatt feil av og til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det et en aldeles nydelig konspirasjon då, med fleire detaljer enn en såpeserie på 5 sesonga.

 

Heilt enig i at trenarar har sine favoritta, men den grensa passerer en - og vel så det i tilfellet solskjær/solbakken. Men dette er jo lyst lyst brunt i forhold til andre agenter og saker i fotballen, med Blatter, Raiola, FIFA, Qatar-VM, Russland-VM. Europaleaguefinale i Baku osv som eksempler.

 

Interessant lesning, og fantastisk komt på om alt er oppspinn: http://www.josimar.no/artikler/dobbeltagenten/2061/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...