Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen imponerende forestilling mot Watford, men Watford er heller ingen «walkover». Men flere av gutta har slitt med småskader under landslagspausen, noe som også kan spille en rolle. I mine øyne vinner vi på en dårlig dag, og får bare se fremover til payback mot Wolves.

Lenke til kommentar

En annen litt mindre fun fact: Watford-kampen er den kampen United har løpt klart minst under Solskjær. 3500 meter mindre enn motstanderen. Faktisk løp United hele 8000 meter mindre enn borte mot Arsenal for et par runder siden.

 

Solskjær har jo sagt flere ganger at hans United skal være det hardest kjempende laget i ligaen, så her er det stort forbedringspotensiale.

 

Er nok bevisst at laget har tatt foten litt av gasspedalen. Vi fikk en fin seiersrekke da Solskjær tok over, men det kostet også litt.. med skader på flere av de sentrale spillerne. Men liker at Solskjær ønsker dette, så får vi forhåpentligvis se et mer løpssterkt United neste sesong. Under Mourinho var vi vel det laget som løp minst i ligaen?  :hmm:

Lenke til kommentar

men Watford er heller ingen «walkover». 

 

Sant, men bare 1 måned siden f. eks Liverpool lekte seg til en 5-0 seier. Og City avgjorde kampen allerede før pause da de møtte Watford. Nå er ikke vi på høyde med verken Liverpool eller City for øyeblikket, men hadde håpet på en bedre prestasjon enn den vi fikk levert. Frykter vi får det langt tøffere på tirsdag..

Lenke til kommentar

Pressekonferanse med Solskjær nettopp. En koselig seanse. Lindelöf er tilbake på tirsdag, og Lukaku er frisk igjen. Samme med Martial, skaden han fikk mot Watford var ikke noe ille. 

 

Om det Zidane sa om Pogba:
 

– Jeg liker ikke å snakke om andre lags spillere, men det er en annen situasjon med landskamppauser. Spillerne er tilgjengelig hele tiden og det er et annet miljø de omgås i. Paul er en veldig hyggelig og høflig mann og svarte på et generelt spørsmål. Zidane er selvsagt et ikon i Frankrike og en fantastisk manager. Han var en fantastisk spiller som jeg spilte mot, men Paul svarte bare høflig på spørsmålet. Paul er lykkelig hos oss og kommer til å være en stor, stor del av våre planer. Jeg har alltid sagt at jeg vil bygge et lag rundt ham og det har ikke forandret seg.

 

Resten her: https://www.united.no/nyhetsarkiv/fa-siste-nytt-fra-solskjaer/

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror og håper det er aprilsnarr. På Twitteren hans ser det ut som et forsøk på å få flere lyttere til podcasten hans. Castles har et ok rykte forresten, selv om han skriver for Daily Record og Sunday Times. Pleier ikke være først ute med ting, men heller ikke blant de aller verste. 

 

Mirror har en annen artikkel om Herrera i dag: https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/man-utd-ander-herrera-deadlocked-14209124

 

Det eneste som får meg til å tvile på at dette ikke er aprilsnarr er at det ikke er morsomt eller spesielt spektakulært.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Yeah, mye bra kamper å se frem til!

 

Tenker bør ha 10-12p (Wolves, WH, Everton, Chelsea) om skal klare topp 4. Hva vi evnt. får til mot Barcelona og City tar jeg mer som en bonus.

 

Enig. Om vi kommer oss gjennom de fire kampene som du nevner med 10-12 poeng så skal vi klare topp 4. Vi har Huddersfield borte i nest siste serierunde og selv om det ikke er verdens letteste match, så skal det være tre greie poeng om 3. og/eller 4. plassen er innenfor rekkevidde. For ikke å snakke om Cardiff hjemme i siste serierunde. 

 

Vi  få noen gode resultater før vi møter City.. for der tror jeg fort vi er sjanseløse. Håper vi får se spillerne fra en annen side i morgen, for det de leverte mot Wolves i FA-cupen og mot Watford var langt i fra godt nok. Jeg frykter vi går på en ny smell mot Wolves..

Lenke til kommentar

De Gea - verdens beste på strek men utover det så er han jo rett og slett en middelmådig keeper. Lysår bak Ederson f.eks. 2-1-målet var minst like mye hans skyld som Smallings.

 

Gidder ikke gå gjennom alt overflødig vi har, men foruten Lindeløf, Pogba og Rashford så er det egentlig stort sett ingenting å rope høyt hurra for i dette laget. 

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

tror vi nå ser den velkjente nedgangsperioden som alltid kommer når man får en ny trener og entusiasmen går over. tok mye lenger tid enn jeg trodde (sikkert på grunn av talentnivået til Manchester United), men blir en skikkelig prøve for Solskjær nå. 

 

viktigste kamper fremover: derbyet mot Manchester City og CL-kvarterfinalene mot Barcelona. 

Lenke til kommentar

Synes vi gjør en grei kamp før utvisningen. Skaper store sjanser (Lukaku, Lingard, McTominay), hvor to av disse er fantastiske redninger av Patricio. Vi burde nesten ha drept kampen etter 20 minutter, som Mathisen sa på TV2. Taktikken og inngangen til kampen fungerte veldig bra.

 

Så gjør Fred en tabbe og etter målet mot ble vi litt svakere før vi hentet oss bra inn i andreomgangen med veldig god kontroll. Da Young ble utvist viste skuddstatistikken 9-0 til oss og Wolves fikk ikke til noenting. Men så blir alt endret med det røde kortet, naturligvis. Etter det var alt møkk, 2-1 målet også veldig klønete. Ironisk nok scorer Wolves på sin eneste sjanse til da i andreomgang.

 

Men alt i alt var dette en mye bedre prestasjon enn de to siste kampene. Hadde vi fått samme ræva prestasjonen hele kampen som mot Watford hadde dette vært verre å svelge.

 

Under Solskjær har vi i starten vært veldig gode og litt heldige, deretter dårlige, men i dag var vi litt uheldige. Hangeland sa det fint i studio etter kampen, og jeg er enig.

 

Håper vi klarer å forsterke laget der det trengs i sommer, for det blir ganske synlig etterhvert nå at troppen ikke er god nok.

 

Er selvsagt ikke fornøyd med å tape, men jeg synes ikke Solskjær skal ha noe kritikk i dag. Han gjorde det meste riktig, spillerne sviktet Solskjær i dag med personlige feil.

 

Heldigvis er vi fortsatt i en mirakelsituasjon sammenlignet med den vi var i etter 3-1 tapet mot Liverpool rett før jul.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...