Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Helt ærlig, hvilke spillere vil dere si er 100% fredet? Basert på ferdigheter og toppnivå ville jeg sagt typ: Rashford, Lindelöf, DDG og Pogba. Er det virkelig noen andre vi absolutt må ha? Jeg vil gjerne ha med Martial videre liksom, men det er mer på bakgrunn av det jeg tror han kan tilføre enn hva han stabilt viser fram.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Martial er et lite dilemma ja. På én side så har han et vanvittig talent, men på en annen side så er han like lat som Daniel Braaten - og det er så jævlig provoserende å se hvor lite han gidder. Forsøk hente inn et balltap f.eks? Han er ikke interessert en gang

Jeg syns ikke Lindelöf er freda, men han er én av de bedre, derimot Pogba, Rashford og DDG er. Resten kan vi rett og slett bytte ut om vi kan (noe vi ikke kan selvsagt), for det er ingen der som man kommer til å savne. Og det er rimelig skremmende. Jeg syns denne stallen er totalt blotta og foruten de "freda" spillerne så er den jo totalt uinteressant, stallen har like lite karisma som en gammel sokk, skulle tro det var bedriftslaget til kommunen 

Jeg veit jeg hadde (altfor) mye følelser når jeg skrev i går, men etter at man har reflektert litt over dette i dag, så er det ikke stort bedre. Dette laget har ingen kjerne som er verdt å "bygge på" videre. Så Solskjær må starte nesten helt i fra scratch

Herregud for en jobb han har nå, jeg misunner ham ikke :p

Lenke til kommentar

Karismaen kommer når vi vinner fotballkamper. Vi har noen spillere med ryggrad, men ikke mange nok av dem. Talentene er også i klubben allerede. Nå må kjøpene i hovedsak være spillere som kommer inn og forsterker oss umiddelbart. Det må være oppgraderinger som går rett inn i laget, og som passer United-profilen som Ole heldigvis vet hvor viktig er. 

Okay, dette her blir sikkert langt, har litt av hvert å si spesielt om forsvaret vårt...

 

Det er forsvaret som er Uniteds største akilleshæl. Vi er ikke gode nok til å spille oss ut bakfra, og det lider både grunnspillet og angrepsspillet av. De spillerne vi har bakerst er litt av den "gamle skolen", ikke de mest teknisk briljante for å si det småpent. 

Dette er også De Geas svakhet, han er ikke trygg nok med ballen og har ikke gode nok utspill. Romero og Henderson er kanskje litt bedre på akkurat det. Svake utspill har ledet til flere mål i mot denne sesongen.

 

Per dags dato har vi heller ikke en ordentlig god ledertype der bak, og vi har ikke nok spillere som er gode nok med ballen i beina. Lindelöf og Shaw er to unge spillere som har etablert seg i førsteelleveren nå, og disse har jeg tro på. Dalot også, men han trenger lenger tid.

Jones sin innsats er det ikke noe å si på, men nå bør det være over. Og ut. Young har vært en kriger for oss i mange år nå og blitt flyttet rundt i ulike posisjoner, men nå har alderen tatt han igjen. Ut. Rojo er alltid skadet, og har sjeldent bevist at han er god nok. Ut.

Bailly er en spiller jeg ikke skjønner meg på. Tror han er gæren. Nå har han vært skadet en del siden han kom, og er skadet igjen. De kampene han har fått sjansen denne sesongen har han vært direkte dårlig i de fleste. Bør kanskje bli en pre season til.

Så har vi Smalling, som ikke er en fantastisk stopper, men han er den som har levert best ved siden av Lindelöf. Han har vært ganske bra i det siste og vet hva klubben dreier seg om. Jeg mener vi bør beholde Smalling hvis han kan akseptere å spille få kamper og være kontinuitetsbærer. Vært i klubben lenge. 

Oi, vent! Darmian ja. Glemte nesten han, og det sier vel egentlig det meste. En spiller Solskjær tydeligvis har null tro på, og som ble sterkt ryktet bort i januar. Ikke god nok. Ut. 

Orker ikke gå nærmere inn på resten av laget nå, jeg mener det er ganske bra. Vi mangler minst én midtbanespiller og en høyreving, men ellers er det mye ålreit. Spissplassen er kanskje noe å tenke på. Så til en liste over både de som skal ut, og de jeg mener vi bør kvitte oss med (enten selge til sommeren eller fase ut). 

Young
Jones
Rojo
Darmian

Mata

Fellaini - ute i januar

Valencia - bekreftet ut i sommer
Herrera - sannsynligvis ut i sommer

Sanchez - usikkert 

 

Under Solskjær har vi allerede kvittet oss med to spillere som ikke lenger er gode nok for United, Fellaini og Valencia (som forsvinner til sommeren). Det er en start, så blir det spennende å se hvilke spillere som går til sommeren. På lista mi er det hele ni mann, men vi kan jo ikke bytte ut så mange og erstatte alle med bedre spillere. Noen må bli, og det blir sannsynligvis en heftig sommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Smalling hvis han kan akseptere å spille få kamper og være kontinuitetsbærer. 

 

Akkurat nå er vel kontinuitetsbærere det siste vi vil ha med videre?  :lol:

 

 

 

Når det gjelder Jones/Smalling og også Young så er de testet og utprøvd opp og ned i mente, og de er IKKE Manchester United-materiale. Det helt sinnsykt at de 3 starter en kvartfinale for Manchester United i 2019 mot Barcelona, 8 og 9 år etter at de kom til klubben! FULLSTENDIG SINNSYKT.

 

Vi må slutte å prate om "tiden etter Ferguson" og heller prate om "tiden med Woodward". En maktsyk klovn som ikke evner å se egne begrensninger og som har rævkjørt denne klubben til helvete i nesten 6 år nå. At han drar inn penger på diverse nuddelprodusenter fra øst er så jævela irrelevant når de penga uansett går ned i et dragsug av latterlige overgangssummer og overbetalte "stjerner" på feriekoloni i Manchester United. Vi kommer aldri videre som klubb før den idioten er ute.

Lenke til kommentar

Akkurat nå er vel kontinuitetsbærere det siste vi vil ha med videre?  :lol:

 

Hehe jo, jeg ser poenget ditt, men det er det første vi vil ha med videre. En av Young, Jones, Valencia og Smalling bør bli igjen. Og da er valget enkelt på hvem det bør være, for han er den eneste utespilleren som har noe å bidra med på banen samtidig som han har vært hos oss siden Ferguson. 

 

Mange sier "vi må bytte ut nesten hele laget" osv, men man kan ikke ta alle mann på én gang. Det går ikke når det er en gruppe som skal fungere sammen, det er tross alt det viktigste for at et lag skal funke.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor Dalot ikke får tilliten på høyreback. Har prestert langt bedre enn Young offensivt, og kan ikke akkurat gjøre det dårligere defensivt.

 

Spent på sommerens overgangsvindu. Mange som kommer til å dra, kanskje de beste. Tror det blir en god del signeringer.

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at Young må være ferdig. Alderen har tatt ham igjen, snart 34 år.

 

Mot Wolves og første møtet med Barca var han også helt sykt dårlig. 30 balltap i én kamp, det er jo hele tiden om man deler på 90 minutter. Solskjær og teamet ser jo selvsagt dette, men velger ham fordi vi ikke har noen bedre alternativer, og fordi vi har hatt skader og suspensjoner. På tirsdag hadde vi ingen andre alternativer på venstrebacken, bortsett fra Rojo. 

 

Dessverre er Shaw også suspendert mot Everton til helga, så får vi se om Rojo spiller da. Ideelt sett Dalot på høyrebacken, mens Young benkes.

 

Begynner også å bli en voldsom slitasje på en del spillere nå som vi har hatt mye skader. Fred og McTominay har spilt alt den siste tiden, noe de ikke er vant til. De har gjort en ålreit jobb, men det blir bra å få tilbake Matic. Er også spent på hva som skjer med Sanchez, han bør vel få sjansen nå som han har kommet tilbake. Martial har vært i dårlig form.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Men Matic? Han er jo ferdig han og, han er var jo over middagshøyden for 2 år siden. Jeg syns ikke han har vært så god som alle skal ha det til, ja - rutine har han, men han er jo verdens treigste fyr, masse ballwatching og henger ikke med om det går for fort. Vi trenger sårt en ny midtbanespiller i neste vindu

Lenke til kommentar

Hehe jo, jeg ser poenget ditt, men det er det første vi vil ha med videre. En av Young, Jones, Valencia og Smalling bør bli igjen. Og da er valget enkelt på hvem det bør være, for han er den eneste utespilleren som har noe å bidra med på banen samtidig som han har vært hos oss siden Ferguson. 

 

Hadde det vært snakk om spillere som har vært en stor del av suksessen under Ferguson så kunne jeg vært enig. Ingen av disse har vært en del av det. Dette er spillere som kun har vært med på nedgangen (kanskje bortsett fra Valencia, men han er uansett done, Jones hadde også en del kamper i 2011-gullet). Salget av Ronaldo i 2009 var "starten på slutten". Joda, vi var i en CL-finale og vant et par ligagull, dog er det vi vant i 2013 like ufattelig den dag i dag. Poenget mitt er at Smalling var aldri en stor del av ligagullet i 2013. For min del er han bare et av mange symboler på nedgangen fra 2009.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer det at Martial har en lønn på 250 000 pund i uka? Må si det er helt sjokkerende mye, Salah er vel den som tjener best i Liverpool med 200 000.

 

Visstnok problemer med at Rashford forlanger 200 000+ nå. Samme med DDG som visstnok skal ha enda bedre enn de 200 000 han har nå (allerede den best betalte keeperen i verden).

 

United bruker nest mest på lønn av alle fotballklubber, kun etter Barcelona. Tror dette fort er Uniteds største problem fremover, spillere som tjener altfor mye i forhold til nivået de er på.

Lenke til kommentar

Klubben har satt seg i en forferdelig situasjon når det kommer til spillernes lønninger. Selv spillere som ikke leverer godt nok får betalt enorme summer, så nå når våre beste spillere skal ha nye kontrakter krever de lønn opp mot det latterlige. Kan virke som om klubben nå har forstått at dette ikke kan fortsette. Eksempelvis lar de Herrera gå til PSG. Kan vi håpe på at Martials ukelønn ble siste tabbe på en stund?

 

Verdt å merke seg at United-spillerne går automatisk ned 25% i lønn ved manglende Champions League-kvalifikasjon, og den klausulen kommer ikke klubben til å fjerne. Det gjør det åpenbart vanskeligere å få De Geas og Pogbas signaturer.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det, så må United rett og slett kvitte seg med de spillerne som er på for høye lønninger. Tenker da på Martial og selvfølgelig Sanchez. Men også spillere som Rashford og DDG om de krever for mye. Pogba tjener opp mot 300 000 om ryktene stemmer, så United bør nok vurdere å selge han også om det kommer inn noe bra bud. Og om Lukaku skal være andrevalg, så er nok lønna hans også for meget. Klubben må så ha klarere føringer for maks lønn.

 

Jeg lurer på om Uniteds policy om å ikke forlenge kontrakter før siste året kan ha vært negativ på mange måter. Tenker da på at spillere kanskje i større grad tenker at man må få mest mulig i lønn ved hver kontrakt da det er 4+ år til neste kontrakt, og at sjansen for å få en forbedret kontrakt basert på prestasjoner er dårlig. Når kontrakten holder på å løpe ut, sitter også spilleren med stor makt i forhold til at klubben ikke vil miste spillere på fri overgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...