Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Kjenner litt på. En følelse av at vi tror på mirakelet som ikke kommer....

Man blir sannsynligvis skuffa om man forventer en umiddelbar fantastisk snuoperasjon, lang seiersrekke osv. Folk må senke forventningene hvis det er målestokken.

 

Solskjær har gjort alt det riktige hittil, han har sagt de tingene både vi og sikkert spillerne ønsker å høre. Det er ikke så mye mer han får gjort nå med kun halvannen dag på treningsfeltet før første kamp og deretter ekstremt tett juleprogram. Man rekker jo ikke å trene ordentlig mellom kampene nå, kun restitusjon og små taktiske grep.

 

Det som bekymrer mest er forsvarsspillet vårt, og om vi klarer å tette igjen litt. Har allerede sluppet inn flere mål enn i hele forrige sesong, så der er oppgaven formidabel spesielt hvis vi skal være mye mer fremoverrettet under Solskjær.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sesongen er over, så et mirakel kommer ikke. Det eneste jeg venter på er litt artig fotball og unge spillere. Sansynligvis kommer vi ikke til å gjøre det spesielt mye bedre resultatmessig.

 

Dette her er også så utrolig riktig valg jo mer og mer jeg tenker på det. Solskjær skal kun få tilbake godfølelsen og smilene igjen. Det er ingen spillere som kan kødde med ham, for han har fansen, Ferguson, pressen og alle tidligere spillere som er pundits i diverse i TV-kanaler bak seg. Spillerne er på besøk hos Solskjær, ikke omvendt. Mourinho var på besøk, bokstavelig talt. Fyren bodde på et fuckings hotell hele perioden i United. Snakk om å sende dårlige signaler liksom.

Endret av banansplitt™
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sesongen er over, så et mirakel kommer ikke. Det eneste jeg venter på er litt artig fotball og unge spillere. Sansynligvis kommer vi ikke til å gjøre det spesielt mye bedre resultatmessig.

 

Dette her er også så utrolig riktig valg jo mer og mer jeg tenker på det. Solskjær skal kun få tilbake godfølelsen og smilene igjen. Det er ingen spillere som kan kødde med ham, for han har fansen, Ferguson, pressen og alle tidligere spillere som er pundits i diverse i TV-kanaler bak seg. Spillerne er på besøk hos Solskjær, ikke omvendt. Mourinho var på besøk, bokstavelig talt. Fyren bodde på et fuckings hotell hele perioden i United. Snakk om å sende dårlige signaler liksom.

 

Jepp.. Egentlig er vel hovedjobben til Solskjær å gjøre troppen klar til neste sesong og gjøre det best mulig denne sesongen. Som du sier, er det ingen siden Ferguson som i nærheten har hatt så bred og sterk støtte som Solskjær nå har.

Lenke til kommentar

Litt rart å se folk (ikke bare her altså) snakker om Mourinho nå som om han ikke kan offside-regelen en gang. La oss stikke fingeren i jorda én gang for alle, Mourinho er en svrt god manager, hans meritter fortjener all respekt. Han var en dårlig match i United, også mye pga ledelsen i mine øyne, og det er greit at han går nå. Men vi trenger jo ikke å pisse på fyren heller  :shrug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alltid hatt respekt for fyren, spesielt da han slo United med Porto laget. (2004) Aldri vært positiv til sparking av managere, ofte har det visst seg at det ikke har løst problemer, som vi United fans sikkert kjenner til, tredje manageren sparket.

Men ting må vel klaffe overalt før det blir noe suksess, det skjedde ikke denne gangen.

 

Lenke til kommentar

Mourinhos to første sesonger hos oss var veldig gode synes jeg. Han tok to trofeer i den første, fikk struktur på troppen igjen og bygget et solid lag den andre sesongen hvor vi kom på andreplass og til cupfinale. Det var spor av vinnermentalitet. Så gikk det bare nedover etter det. Jeg mistet helt trua i oktober på at det kunne snu, men det er viktig å også huske på at både spillerne og klubben har et ansvar.

 

Jeg tror Mourinho både følte og visste at han ikke hadde alle i ryggen i United, og at det ble forsterket kraftig i sommer da han ikke fikk ordentlig backing til spillerkjøp. Siden i sommer fokuserte han bare på seg selv, og jeg kan egentlig ikke huske sist han snakket utfyllende om "oss" som klubb på en pressekonferanse eller intervju. 

 

Han virket nesten deprimert helt siden vi tapte cupfinalen, og ryktene vi hører fra Carrington nå tyder på at det kanskje var tilfelle også. Med familien fortsatt bosatt i London, boende på hotell alene i Manchester. Jeg tror ikke det var optimalt for en familiemann som Mourinho, som ofte snakker om familien og hvor viktig den er. Hvis ikke manageren gleder seg til å dra på jobb så smitter det over på alle rundt.

 

Så både kunnskapen og merittene hans er fantastiske, det er væremåten og formidlingsevnen hans som både har endret seg og/eller ikke passet inn i United.

Lenke til kommentar

Solskjær: The club is special

Mourinho: I'm special

 

Hvordan er dette på noen måte relevant, og har Mourinho noen gang antydet at han er større en Manchester United? Det "I am the special one" er noe han sa i sin første periode i Chelsea, og han ikke hatt slike nykker i United i mine øyne. Han har vel ved flere anledninger også sagt hvor stort det er å jobbe i United, så jeg veit ikke helt hvor du skal hen her

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Hvordan er dette på noen måte relevant, og har Mourinho noen gang antydet at han er større en Manchester United? Det "I am the special one" er noe han sa i sin første periode i Chelsea, og han ikke hatt slike nykker i United i mine øyne. Han har vel ved flere anledninger også sagt hvor stort det er å jobbe i United, så jeg veit ikke helt hvor du skal hen her

Det er relevant på alle måter, og kanskje hovedgrunnen til at det gikk så gale for JM i United.

Lenke til kommentar

Det er relevant på alle måter, og kanskje hovedgrunnen til at det gikk så gale for JM i United.

 

Kan du ikke komme med noe konkret i stedet, a? Det er liksom totalt tomme påstander dette her, jeg kan ikke erindre at Mourinho har på noen måte gjort seg selv større enn Manchester United, så lenge han var i manager-stolen

 

Hovedgrunnen? Kom igjen a. Konkret, sleng litt fakta på bordet nå, kom med en nyansert analyse for oss er du snill? 

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han snakket ned egne spillere, klubben, historien så snart han fikk motgang. Ved tap trekker han frem spillerne, mens ved seier nevner han seg selv igjen. Han snakket ikke om seg selv, spillerne og klubben som en enhet, men som ulike.

 

Ole er sønn motsatt her.

 

Du kan jo se igjennom hva JM har sagt i forbindelse med kamper, før og etter denne sesongen. Gjerne sist sesong også der han holdt på i en evighet å snakke om seg selv og hvor mye han hadde vunnet osv. Gjør du det får du svaret ditt

Lenke til kommentar

Han snakket ned egne spillere, klubben, historien så snart han fikk motgang. Ved tap trekker han frem spillerne, mens ved seier nevner han seg selv igjen. Han snakket ikke om seg selv, spillerne og klubben som en enhet, men som ulike.

 

Ole er sønn motsatt her.

 

Du kan jo se igjennom hva JM har sagt i forbindelse med kamper, før og etter denne sesongen. Gjerne sist sesong også der han holdt på i en evighet å snakke om seg selv og hvor mye han hadde vunnet osv. Gjør du det får du svaret ditt

*sigh*

 

Dette er da ikke noe bevis på at han setter seg selv høyest. Om du hadde blitt jaktet på av engelsk media (som omtrent er den verste) i så mange år, så begynner du å bli litt krass i intervjuene dine du også. Poenget mitt er ikke på noe som helst tidspunkt har han brukt frasen «i am special» i United, som jeg kan huske i alle fall. Likevel bruker DU dette som et argument?

 

Ole Gunnar Solskjær er ikke så «hyggelig» som du skal ha det til, han kan være direkte sylskarp - en liiiiten brannfakkel til dere som kun husker «Sunny»

 

Og vi snakker allerede om Solskjær som om han er milevis bedre enn Mourinho, men sannheten er at Solskjær ikke når Mourinho til knærne som manager, han er ikke på kartet en gang mtp hva de begge har oppnådd

 

Så igjen, det er lov å sette ting i perspektiv også - Mourinho måtte ut, men ikke pga det du sier her - det er ikke KUN «Mourinho» som gjør at Mourinho-prosjektet feilet i United, det svaret er myyyye mer nyansert enn den enkle konklusjonen du kommer med her, og det krever en skikkelig analyse

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Måten han har snakket ned egne spillere på, for å ta bort det faktum at den rotne fotballfilosofien tilhører tidlig 2000 tall viser hva han tenker er viktigst.

 

Og det var hvertfall ikke å gjøre klubben best mulig. Her handlet det om å komme seg unna på en måte der det var alle andre som var problemet, ikke the special one. 

 

Endelig er fyren borte. Hater fotballen han står for, og har hatet å se united spille i over to sesonger nå. Det var dritt før han kom, og han klarte faktisk å gjøre det enda verre. Når han kom til klubben tenkte eg at det var verdt det, for han vant jo alltid. Men i United gjorde han ikke det. 

Lenke til kommentar

*sigh*

 

Dette er da ikke noe bevis på at han setter seg selv høyest. Om du hadde blitt jaktet på av engelsk media (som omtrent er den verste) i så mange år, så begynner du å bli litt krass i intervjuene dine du også. Poenget mitt er ikke på noe som helst tidspunkt har han brukt frasen «i am special» i United, som jeg kan huske i alle fall. Likevel bruker DU dette som et argument?

 

Ole Gunnar Solskjær er ikke så «hyggelig» som du skal ha det til, han kan være direkte sylskarp - en liiiiten brannfakkel til dere som kun husker «Sunny»

 

Og vi snakker allerede om Solskjær som om han er milevis bedre enn Mourinho, men sannheten er at Solskjær ikke når Mourinho til knærne som manager, han er ikke på kartet en gang mtp hva de begge har oppnådd

 

Så igjen, det er lov å sette ting i perspektiv også - Mourinho måtte ut, men ikke pga det du sier her - det er ikke KUN «Mourinho» som gjør at Mourinho-prosjektet feilet i United, det svaret er myyyye mer nyansert enn den enkle konklusjonen du kommer med her, og det krever en skikkelig analyse

Sa det kanskje ikke rett ut,men alt med ham viste detøn innstilling. Og om du ser intervjuet med han der han legger ut om alt han har vunnet for å bortforklare hvor elendig United så ut under han så forstår vel du også hva jeg vil frem til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Altså hans råtne oppførsel i alle intervjuer er nok en solid faktor i hvorfor han ble sparket. Når du begynner å skjelle ut spillerne dine så beholder du ikke jobben lenge, det sier egentlig seg selv.

 

Det er gjerne ikke et bevis på at han setter seg selv høyest, hva er egentlig bevis på det? At han sier det rett ut (jeg er mer viktig enn klubben)? Måten han snakket på de siste måneden antydet hvert fall sterkt til det, og det er vel poenget til Prophet.

Lenke til kommentar

Mourinho måtte ut på grunn av dårlige resultater og sannsynligvis misnøye i spillergruppa. Det er nok hovedgrunnen. At han i tillegg ble mer og mer fiendtlig utad, og ikke var godt likt på Carrington hadde sikkert også noe å si.

 

Ingen betviler at han er en fantastisk manager, men han har ikke vært det denne sesongen. Fotball er ferskvare, da hjelper det ikke hva man fikk til i fjor, for to år siden eller ti år siden.

 

Mot slutten ble det mer «jeg» enn «oss» og det passer ikke Manchester United som skal være en åpen familieklubb og et fellesskap hvor alle drar i samme retning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...