Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Solskjær spiller alltid 4-3-3, og legger også fra tid til annen om til en 3-5-2 underveis i kampene for å få enda mer offensiv slagkraft. Han bruker én defensiv midtbanespiller, mens de to andre er frie til å være med høyt i banen. Midtbanespillerne hans scorer som regel en del mål. Jeg er ganske sikker på at Pogba er tilbake i laget allerede på lørdag, med mer frihet og mer med ballen i beina.

 

Tror også Rashford er en spiller etter Solskjærs smak, men det mest spennende er hva han kan endre på midtbanen fremover. Det har vært grusomt å se på hvor statiske vi har vært denne sesongen. En kamp for ikke så lenge siden startet vi med McTominay, Matic og Fellaini. Generelt har det vært fryktelig seigt, så jeg vil tro at det vil bli fokusert mer på smidighet og ferdigheter med ballen i beina nå.

 

Går PL alltid på Sumo, at holder med et abo der for å følge med?

 

Ja. Du må ha "Premier League og sport"-pakka. https://sumo.tv2.no/pakker

Lenke til kommentar

Det er rapportert at OGS er her på tråden og at innspill her vil ha innvirkning på lagoppstillingene hver uke.

:wee:

Her er min kjerne:

 

De Gea

Dalot Jones Bailly Shaw

Matic Pogba

Mata

Martial Sanches

Lukaku

 

Innbyttere:

Romero, Lindeløf, Velencia, Young, Fellaini, Lingard, Rashford

 

Transferliste:

Smalling

Rojo

Darmian

Fred

Herrera

Lingard

Smalling har vært bedre enn Lindelöf så lenge Lindelöf har vært i klubben. 

Rojo spiller fast på Argentina - han er antakelig en helt OK forsvarsspiller. 

Fred er fast på midtbanen til Brasil. Helt sikkert en OK fotballspiller han også.

Lingard har tatt steg hvert år de siste 5 årene. Nå er han 26, og vil sannsynligvis etablere seg på det engelske landslaget. Det ville vært galskap å kvitte seg med Lingard. 

 

Edit: 

Og som midlertidig manager får nok ikke OGS mange pundene til å endre stallen. 

Endret av Hr.Senior
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vært grusomt å se på hvor statiske vi har vært denne sesongen. 

 

Generelt har det vært fryktelig seigt, så jeg vil tro at det vil bli fokusert mer på smidighet og ferdigheter med ballen i beina nå.

 

Kjenner jeg Norske trenere rett blir det nok mye løpstrening fremover, noe United desperat trenger. Så må de ha motivasjonen til å kjempe i tillegg til å løpe. Jeg tror Solskjær kan drille det inn i laget uten store problemer (annet enn at treningene blir meget harde).

 

Så må han bare høre på rådgiverne han har i klubben, og de er det mange av, som kan gjøre de riktige tekniske og taktiske analyser sammen med Solskjær, i tillegg til å rette fokus for hver av de telentfulle spillerne i klubben mot det de er best til. Det er hovedsaklig trenerteamets jobb, men Solskjær har selvsagt en rolle å spille der også.

 

Det er ikke på tide å ta på seg dressen og slipset, det er på tide å ta på seg joggebuksene og hettegenseren og gjøre en skikkelig innsats på trening. Se bare hva Klopp har fått til. Ikke det at Klopp ikke er taktisk smart, men han fokuserer mye på trening, kjører spillerne hardt og forventer at de er klare til kamp.

Lenke til kommentar

Smalling har vært bedre enn Lindelöf så lenge Lindelöf har vært i klubben. 

Rojo spiller fast på Argentina - han er antakelig en helt OK forsvarsspiller. 

Fred er fast på midtbanen til Brasil. Helt sikkert en OK fotballspiller han også.

Lingard har tatt steg hvert år de siste 5 årene. Nå er han 26, og vil sannsynligvis etablere seg på det engelske landslaget. Det ville vært galskap å kvitte seg med Lingard. 

 

Edit: 

Og som midlertidig manager får nok ikke OGS mange pundene til å endre stallen. 

 

Lindeløf er yngre, det er verdt å gi han en mulighet. Smalling er 29 år og ikke god nok.

Rojo, Fred, ikke gode nok. Og/eller ikke riktige for klubben. Bedre å erstatte Rojo og Smalling med 1 supergod sentral forsvarsspiller som kan ta over for Jones.

Lingard er 26 år, jeg synes ikke han er god nok. Men men..

 

Bedre å omskolere Martial til høyre/sentral/venstre rotasjon, men hovedsaklig høyre iallefall inntil videre, der United mangler en god spiller. Klarer man ikke å få skikk på Sanchez på venstre kan man bruke Martial der, man da trenger United en ny spiller på høyre, en god spiller.

 

Selger Solskjær disse spillerne kan han nok bruke midlene til 1 eller 2 nye spillere. Flere av disse har potensiale til å bringe inn en god sum penger, som er langt høyere enn verdiene av å ha de i troppen.

Smalling/Rojo 50 million Euro f.eks. Fred/Herrera 50 mill+, Lingaard 40-50 mill. Da har man plutselig 150 million Euro/pund til rådighet men alikevel et fullverdig lag med greie reserver.

 

F.eks Gareth Bale på høyre.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Om Solskjær ikke klarer å utnytte spillere som holder landslagsnivået til Brasil, Argentina og England, har jeg ingen tro på hans ferdigheter i overgangsmarkedet. 

 

Vel, nå har da verken Brazil, Argentina eller England vært spesielt bra de siste årene. Mange overvurderte middelmådige spillere på de lagene.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Uenig i nesten alt du sier zeebra, og skjønner ikke alt heller. Solskjær er ikke der for å gjøre store endringer i troppen, og heller ikke for å selge spillere. Han skal få de vi har til å fungere bedre sammen og begynne å spille fotball igjen. Skape harmoni og optimisme.

 

United har for mange middelmådige stallspillere med høy verdi.

 

En av de viktigste tingene Klopp gjorde for Liverpool var å selge disse, med stor fortjeneste i tillegg. Jeg ser ingen grunn til at en midlertidig manager ikke skal få muligheten til å rydde bort litt overflødig fett. En kjempestor tropp med masse middelmådige spillere som ikke får spilletid, hjelper vel lite på harmonien osv.

 

United har nok spillere til et bra førstelag, de har også gode nok spillere som reserver. Men da sitter man fremdeles igjen med en rekke middelmådige spillere som ikke hører hjemme på førstelaget, hvor flere av disse sitter med forestillinger om at de er gode nok for førstelaget.

 

For å være helt ærlig og direkte, så håper jeg for United sin skyld at ett av mandatene til Solskjær er å kvitte seg med overflødige spillere i stallen.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Selvfølgelig har United en stall som er for middelmådig til å kjempe om gullet. Men stallen er langt bedre enn resultatene denne sesongen tilsier. 

 

Men kan ikke gjøre en opprydding i en klubb i januar, og spesielt ikke med en manager som er ansatt midlertidig et halvt år. 

 

Man må ta ting steg for steg. Ting skjer ikke over natta, og det gjorde det heller ikke i Liverpool da Klopp tok over klubben.

Lenke til kommentar

Ikke lett å stå her og si hvem som er overflødige spillere, etter 2,5år med Mou. Jeg er ganske uenig med din liste, Zeebra? Jeg har sansen for Herrera, årets spiller 16/17. Fred kan spille seg inn. Lingard er så og si fast på landslaget, og skal ikke selges. Darmian kan selges. Enig i at Smalling bør selges, men det skjer nok ikke da han skrev ny kontrakt for en uke siden.

 

Gleder meg vanvittig til neste kamp

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Flott fotball men dårlig plassering?

Godt å se at du faktisk lever :)

 

For å svare deg, så tror jeg fallhøyden er meget lav. Ting står veldig dårlig til, og om dette fortsetter, så vil ikke Solskjær henges på veggen for det. Mourinho blir virkelig satt på pidestall uavhengig av Solskjærs resultater. Jeg syns det er gøy og med tanke på at Phelan hentes inn igjen - gikk jeg fra å ha 3/10 i troen til å ha 7/10. Det er en meget god duo som skal lede Man Utd resten av sesongen, en sesong hvor jeg tror de fleste ikke bryr seg så mye om resultatene. 

 

Blir fotballen bedre, underholdningen økes og at vi likevel havner utfor topp 4 - toppers :)

Lenke til kommentar

Vel, nå har da verken Brazil, Argentina eller England vært spesielt bra de siste årene. Mange overvurderte middelmådige spillere på de lagene.

Jaha. Hvor mange landslag mener du er bedre? 

 

Bale er også 29 år gammel, og skaper knapt målpoeng. Både Martial og Rashford har bedre statistikk enn Bale denne sesongen, og United har uten tvil vært et lag i motgang. 

Alterwereld er også 29 år gammel. Og koster et statsbudsjett om han skal hentes i januar. 

 

Solskjær må nok bruke spillerne han har i troppen. Det vil ikke være naturlig at en midlertidig manager starter noen ryddejobb. Ei heller noen byggejobb med nye spillere.

Eneste jeg hadde solgt på dagen uten å tenke over det ville vært Darmian og McTominay. Darmian har ikke fungert etter sine 2 første kamper i trøya. Jeg blir nervøs hver gang ballen spilles i hans retning. 

McTominay ser jeg virkelig ikke kvaliteten i. Han er høy. Andre positive kvaliteter: han er så lite mobil og så lite spillbar at man sjeldent ser hvor dårlig pasningsspiller han er og hvor lett han blir brukt som rundingsbøye. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...