Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liverpool kan vel neppe sies å ha søppel. Klopp har i tillegg hatt en plan med dem han har kjøpt inn.

 

Klopp har følgende kjøp siden 2016:

Grujic (han er vel stadig på utlån)

Karius (bomkjøp til £5M)

Klavan (bomkjøp til £4M)

WijnaldumMané, Salah, Robertson, Ox, van Dijk, Keïta, Fabinho, Shaqiri , Alisson

 

På samme tid har vi brukt ca. like mye penger på:

Pogba, Mkhitaryan, Bailly, Lindelöf, Matic, Sanchez, Fred, Lukaku og Dalot

 

Uthevet spillere som fikk spilletid i kampen på søndag. Klopp har kjøpt spillere som fungerer sammen, og bygget et lag. Mourinho har kjøpt spillere for mange penger, og gjør det kan for å henge dem ut. 

Lenke til kommentar

Hvorfor Zidane? Vi snakker om en manager som arvet omtrent verdens beste fotball-lag, og har aldri vært med på å bygge en klubb før, og det er dét United trenger nå - bygge

God motivator, eneste trenerferdighet man trenger for å trene real. United har jo et bra lag, problemet er innstilling og motivasjonen, der er Zidane god.
Lenke til kommentar

Jo, jeg tror ikke Zidane er direkte feil, men jeg tror ikke at han kan være den som virkelig går inn i United for å bygge en spillergruppe som etterhvert skal bli et vinnerlag. Det eneste Zidane kan gjøre i såfall, er å liksom bli kompis med laget som er der nå? Vi veit at stallen er for svak også, det er mye daukjøtt i vår topp-11er som må ut. Er Zidane mannen til å rette opp i dette? Zidane er en en kork og en bit sølvteip på et skip som synker. Kanskje kommer de i havn, men de må fortsatt fikse feilen - i mine øyne

For min del så mener jeg at det var riktig å sparke Mourinho nå, det har blitt for mye "greier" innad i den gruppa nå. Samtidig så er nå ledelsen nå nødt til å sette seg ned og kikke litt på hverandre. For det er ingen tvil om United drives godt som butikk, men ikke så godt som et fotball-lag, og butikken vil etterhvert få lide av dette. Så ledelsen er nå nødt til å kikke på mer enn bare sponsoravtaler, og de må nå ha en klar plan på hva som skal gjøres fremover. Dette for å sikre både varemerket og for å sikre sportslig suksess, for i fotballen så henger disse to sammen på lang sikt

Pochettino er en svært kompetent mann tror jeg, og jeg skulle gjerne sett ham i manager-stolen, for han veit vi kan bygge lag, han er ydmyk og en gentleman. Han har en filosofi som passer svært godt med United sin fotball-kultur/historie. Men jeg tror ikke han er tilgjengelig, samme hva United legger på bordet. I tillegg så må folk forstå at han også måtte få bygge laget som alle andre, og at dette prosjektet er noe som skal være en suksess på lang sikt, ikke bare kort - for det kommer han ikke til å greie med denne stallen, og han har en ledelse over seg som kanskje ikke er like enkle å håndtere som i Tottenham. Og jeg er usikker på om folk her inne er så tålmodige? Igjen, jeg tror det er den beste mannen til å ta over og det er min personlige favoritt. Men samtidig så må vi huske at han ikke er vant med å vinne noen ting, og at han fort kan bli en ny "Moyes" i United
 

Så hva nå folkens? Noen andre managere som er blitt nevnt? Blanc? Hva får vi med ham? Conte? Blir jo litt samma ulla kanskje? 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Så hva nå folkens? Noen andre managere som er blitt nevnt? Blanc? Hva får vi med ham? Conte? Blir jo litt samma ulla kanskje? 

 

Blanc inn som caretaker er kanskje spennende, usikker på om 1) han ønsker en sånn jobb i seks måneder 2) om han er en god løsning på sikt eventuelt. Men som sagt tidligere i dag har han jo spilt i klubben, og har trent to av våre største stjerner tidligere og har visstnok et godt forhold til de også. 

 

Conte vil jeg personlig ikke ha, jeg liker ikke typen så godt og han spiller ikke veldig spennende fotball. Litt for defensivt rettet. Jeg tror ikke vi har nok av typene til den fotballen i stallen heller.

 

Her er noen navn som blir nevnt her og der, hva som er aktuelt/sannsynlig og ikke gjenstår å se. De fleste er jo i jobb andre steder:

 

- Zidane (ledig)

- Pochettino (Spurs)

- Jardim (ledig)

- Blanc (ledig)

- Ancelotti (Napoli)

- Allegri (Juventus)

- Conte (ledig)

 
Pochettino og en mann ingen nevner, Genesio i Lyon, er nok mine personlige favoritter. Disse to får mye ut av spillerne sine, spiller ålreit fotball, er gode lagbyggere og... balanserte personer. 
 
Men jeg håper bare det ansettes en manager basert på en tydelig sportslig retning som henger tett sammen med klubbens identitet og hva vi gjør på overgangsmarkedet. Etternavnet har lite å si.
Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Confirmed by a contact within @adidassoccer faktisk.. Troverdig.

 

Ja, det er troverdig. Synes det er mer merkelig å tro at det ikke er en scheduled post enn det motsatte. Posten var tagget med adidas og som reklame. Det er en del av en større plan, som Pogba får penger for. Og i sammenheng med Tango League-greiene han var på i går.

 

Kom igjen, det er så mange andre ting å ta Paul Pogba på enn dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For min del virker mange av united-fansen som ignorante.  Man ønsker Zidane, Conte eller Simeone, samtidig som man ønsker å spille attraktiv og offensiv fotball. Enhver person som så Real madrid spille under Zidane vet at hans spillemåte ikke er noe vakkert, men heller basert på mye innlegg og enkeltprestasjoner av spillere. Lykke til til United-fansen, fordi fremtiden ser like dystert ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...