Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

11 poeng nå. Langt fra umulig å ta igjen i de fleste sesonger, men akkurat nå ser City vanskelige ut. Når de ikke spiller god angrepsfotball for en gangs skyld scorer de på to dødballer og spiller kynisk. Det mest sure er at målene vi slipper inn burde vært unngått.

 

Håper ikke lufta går ut av oss nå. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Nå må det komme litt guffe ut fra meg her, endelig fikk jeg en god anledning til det. 

 

Fyfaen for et dårlig lag United har blitt. Hyllet vel oss selv ganske greit etter forrige helg, men faktum er at Gunners-forsvaret er milevis unna forsvaret til et topplag, og det samme gjelder Watford, West Ham, Everton og Swansea (fire lag vi har scoret fire mot).  Første omgang er så dårlig at det er sparkingsgrunnlag alene - her møter vi opp til en TOPPkamp hjemme, som MÅ vinnes, og så leverer vi det jævla sølet der. Det er nå åtte år siden Vidic og Rio ble parkert på Anfield og vi alle var enige om at de var over toppen, og så presterer vi altså fortsatt å sende ut Rojo og Smalling mot den suverene ligalederen. Backene våre er to kanter fra Fergusons tid, og vi spiller med to ankre på sentral midtbane. 

 

Mourinho er i ferd med å herpe de talentene vi har i klubben, og kun tre spillere har tatt steg under portugiseren: Young, Jones og Fellaini. Tre spillere som ikke hadde spilt på noe annet topp 6-lag. De som har blitt ofret for at disse spillerne skal kunne blomstre er Martial, Rashford, Mkhitaryan og Mata. Pogba har også spilt på et minimum i halvannet år nå, han er bare såpass god at han kan levere, selv uten et fungerende angrepsmønster. Selv Zlatan underpresterte i fjor. 

 

Og siden jeg er så forbanna nå så kan jeg like godt ta Lukaku med én gang:

2014-09-03_0022.jpg

 

Jeg sier det bare rett ut, så det er null tvil. Jeg vil ha Mourinho bort fortest mulig. Han har ikke gitt United noe som helst, og i motsetning til Van Gaal kan han heller ikke slå i bordet med at man i hvert fall bygger opp et lag rundt unggutter som skal herje i fremtiden. Ikke har han lengre glimt i øyet, han taper toppkamper vi må vinne, han får null og niks ut av våre største talenter og alle vet at han uansett forsvinner om et år eller to. 

 

I dag var det fotballen som vant. 

Endret av Amoralsk
  • Liker 3
Lenke til kommentar

United har en mer enn god nok stall. I en toppet ellever risikerer Zlatan, Herrera, Mata, Carrick og Lingard å benkes, og man har flere store talenter i egne rekker. 

 

Vi har skyldt på stallen i fire år nå, og prøvde å revidere den:

Siden 2013
Keepere: (De Gea)
Høyrebacker: (Valencia)
Stoppere: 99,5 millioner pund

Venstrebacker: 50 millioner pund
Midtbanespillere: 235 millioner pund

Vinger: 230 millioner pund

Spisser: 82 millioner pund

 

Vi har altså brukt omtrent fem milliarder kroner på sentrale midtbanespillere og vinger/10ere de siste fire årene, og mange av disse har faktisk vært klassespillere. Når såpass mange spillere ikke fungerer offensivt, så er det noe fundamentalt galt som skjer. Ingen tvil om at andre lag også gjør bomkjøp, men for fem milliarder må man faktisk kunne forvente mer av det som allerede er kjøpt. 

 

Hvor mange av disse spillerne vil du allerede nå karakterisere som knallkjøp? Sliter med å finne en spiller jeg vil gi mer enn terningkast 4. SAF-kjøpet De Gea har vært vår klart beste spiller i disse fire årene. 

 

Kjøp Griezmann og Dybala, og vent og se. Det kommer ikke til å bli bedre. Klubben er for lengst forbigått av City m.fler både når det gjelder kvalitet i innkjøp, langsiktig fokus og ikke minst, kvalitet i det som skjer på banen. 

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Ser ikke helt at vi trenger en bredere stall, talenter og GODE spillere brukes ikke. Skrek etter Mata hele kampen, fatter ikke hvorfor Lukaku og lingard ikke blir byttet ut etter 60min for zlatan og mata istedenfor 80min. Fakta er at vi egentlig har en potensiell sinnsyk angrepsrekke, men vi spiller så jævlig kynisk og passivt i alle storkamper at det fungerer ikke overhodet. Aldri likt Mourinho, ville heller hatt Van Gaal et år til(Ja, jeg mener det). 

 

Jeg er drittlei av å se kamper der byttene kommer på et tidspunkt av kampen der det er for liten tid å gjøre en forskjell, alle så på milevis avstand at det trengs endringer likevel så skjer det ikke en dritt før det allerede er for sent. Lukaku får stryk, Mourinho får stryk. 

 

Woohoo, vi har toppet en cl gruppe vi skal toppe 100 av 100 ganger, med en gang topplagene kommer så legger vi oss på rygg og blir totalt rævkjørt i 90min, i kjent Mourinho stil. Kanskje vi flakser som vi gjorde mot Arsenal, med piss kjedelig fotball.

 

Jeg kan også legge til at jeg vil heller se Rashford eller Martial som spiss ovenfor Lukaku.

Endret av .berZerk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uenig i at Mourinho ikke har kjørt unggutter. Han har introdusert McTominay i laget, bruker Martial og Rashford, har kjøpt unge og relativt uprøvde spillere i Bailly og Lindelöf. Lukaku og Pogba er fortsatt unge også.

 

I tillegg har spillere som Tuanzebe, Fosu-Mensah og Pereira både fått litt spilletid og vært en del med troppen.

 

Van Gaal var også flink med unge spillere, men mange av disse ble først introdusert da vi hadde opp mot 14 (!) skader i troppen. Og flere av disse viste seg å ikke være gode nok for oss.

 

Stammen og fundamentet i laget er milevis bedre enn for to sesonger siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...