Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Bra landskamp i kveld sett med United-øyne mellom Nederland og Frankrike. Pogba matchvinner med suser fra 25 meter, burde hatt et mål til. Blind kanskje Nederlands beste på backen. Memphis kom inn tidlig pga skade, og gjorde en veldig god kamp. Ingen tvil om at han fortsatt holder et høyt nivå. Martial med et positivt innhopp på slutten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessante anklager fra Mads Timm angående Ferguson. Timm skulle altså få en plass på benken i en kamp mot Basel, men ble vraket av Ferguson til fordel for Danny Webber, som skrev kontrakt med agentfirmaet til Fergusons sønn kort tid før Basel-kampen. Et nytt eksempel på det som gjør at jeg i ettertid har fått et langt svartere syn på Ferguson enn tidligere. 

Link, for ordens skyld: http://www.united.no/nyhetsarkiv/langer-ut-mot-ferguson/

Lenke til kommentar

Nå er ikke dette snakk om agenter med enorm makt, heller ikke hvorvidt Timm hadde fått en stor karriere med/uten kampen. 

 

Agenten var altså Fergusons sønn, og representerte Danny Webber. Ferguson var sannsynligvis ikke spesielt redd for å miste Danny Webber, og han var nok heller ikke spesielt redd for evt ugagn sønnen Jason skulle påføre Manchester United. Med en Mendes-Ronaldo-situasjon kunne man nok forstått at Ferguson var villig til å gjøre litt ekstra for å beholde spilleren og være på godsiden til agenten. Her er det derimot snakk om en helt ubetydelig spiller som har blitt belønnet av Ferguson for å signere kontrakt med Fergusons sønn sitt helt ubetydelige agentselskap. Derfor er det naturlig å tro at makten helt og holdent var hos Ferguson her.

 

Ser man på Bébé-signeringen f.eks, er det mye som skurrer der også. Selv om vi i det tilfellet i det minste har med en svært viktig agent (Mendes) å gjøre.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Mye idioti fra Timm i den boka der. Husker da han kom, at det var mye styr fordi han hadde latterlige krav til lønn og goder som var uhørt av en unggutt spesielt på den tiden. Han kan kritisere Fergusons lederstil så mye han vil, den lederstilen førte til 49 trofeer gjennom karrieren. 

 

Timm faila hardt på utlån både i Viking og Lyn, kappkjørte med Flanagan som endte i kræsj. Ble dømt til 12 måneder i fengsel. Og likevel fikk han en sjanse til av Ferguson. 

Lenke til kommentar

Så handler heller ikke dette om hvorvidt Timm lyktes i United eller ikke. Det handler om at Ferguson ga Danny Webber belønning for å benytte Fergusons sønn sitt agentfirma. Og påstandene fra Timm henger helt på greip med det inntrykket jeg har fått av Ferguson de siste årene.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Med tanke på hva Snikpellik skriver så forstår jeg godt at han ble nedprioritert av Sir Alex' egne interesser, virker ikke som han var en spiller med hodet på rett plass. Karrieren hans var jo dømt å feile slik som han holdt på.

Det var tydeligvis en ledig plass i troppen som ikke var tiltenkt til noen betydelige spillere og den endte opp hos en som var lojal overfor Sir Alex og klubben ved å signere ny kontrakt. Hadde Timm vært litt mer ambisiøs så hadde han kanskje vært litt mer heldig. Høres jo egentlig ut som han bare ble hentet til klubben bare for å overtale ham til å skrive under for Jason. 

Shady greier da, men to nobodies så jeg kunne egentlig ikke bry meg veldig mye mindre.

Lenke til kommentar

Det var tydeligvis en ledig plass i troppen som ikke var tiltenkt til noen betydelige spillere og den endte opp hos en som var lojal overfor Sir Alex og klubben ved å signere ny kontrakt. Hadde Timm vært litt mer ambisiøs så hadde han kanskje vært litt mer heldig. Høres jo egentlig ut som han bare ble hentet til klubben bare for å overtale ham til å skrive under for Jason. 

Shady greier da, men to nobodies så jeg kunne egentlig ikke bry meg veldig mye mindre.

Pragmatisk sett er det kanskje ikke et stort problem mtp at vi snakker om Timm-Webber og ikke Ronaldo-Messi her.

 

Likevel har SAF etter hvert så mange shitstains på seg at det er grunn til å lure på hva som egentlig foregikk med fyren, spesielt de siste 15 årene. Bébé-handelen er shady as fuck. Magnier-McManus-sagaen likeså, som en bruker her inne også nevnte for et par uker siden i en annen tråd. At han gikk ut og tok avstand fra Moyes-ansettelsen etter først å ha vært han som anbefalte Moyes, er klassisk politikerstrategi og sånn passe slimete gjort.

 

Kunne nok skrevet litt mer om andre ting også, som går med på måten jeg oppfattet han på etter hvert. Mener personlig han lot laget forfalle mot slutten rent kvalitetsmessig, og vi var egentlig ikke i nærheten av Europatoppen de siste par sesongene hans i klubben. 

Lenke til kommentar

Dårlige nyheter. Sky/BT har valgt bort United i to runder neste måned. Bortekampen mot Swansea sendes ikke, Liverpool - Watford sendes i stedet. Hjemmekampen mot West Ham får vi heller ikke sett på bekostning av Southampton - Everton. Skjønn det den som kan! TV2 er nødt til å vise det samme som sendes i England, så kampene sendes heller ikke der.

Lenke til kommentar

Begrunnelse var vistnok bruk av logo i tillegg til direkte linker til streaming som var funnet på siden.

Det er da ikke grunnlag for oppsigelse? De fjernet logoen kjapt. Blir mer og mer oppgitt over oppførselen til TV2. Akkurat hva supporterklubben har gjort vet jeg jo ikke, men det at se har slettet link til forumet kan være forståelig.

 

Syns de burde komme med informasjon om dette. Uavhengig av hva som skjer, så blir det aldri Sumo igjen. Det å miste Schau, den beste av dem alle etter mening, prisøkningen vi har sett i det siste og ikke minst den mulige bøllingen vi har sett av forumet er direkte elendig.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...