Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Alle på Old Trafford er jo uansett turister fra Asia som garantert jubler om Okazaki vinner PL der, så det hadde jo vært moro.

 

Jeg har aldri skjønt den der "Haha, klubben deres er så populær at de har fans over hele verden, losers!" Yeah, sick burn...

 

 

Oisann, se her ja. Nei, det handler vel mer bare om det at klubben er en kommersiell vare mer enn fotballklubb. Det ser man jo på alle pre-season tours som går i Asia osv. At klubben og brandet klubben fører med seg er noe man skal selge, det er en vare som skal pushes. 

 

Selv synes jeg det er et kjipt aspekt ved fotballen anno 2016 men men. Skandinaviske fans er jo mye verre enn Asiatiske uansett, så de er jo forsåvidt ikke de verste å ha sittende på tribunen. 

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Synes ikke det er så rart at man ønsker å promotere seg selv i oppladningen til sesongen, i deler av verden som ellers kun får muligheten til å se PL eller CL på tv... Pre-Season de siste årene for Liverpool og United:

 

Liverpool

2015 - Asia (4 kamper)

2014 - USA (International Champions Cup)

2013 - Asia (3 kamper)

2012 - USA (3 kamper)

2011 - Asia (2 kamper, + Istanbul)

2010 - Europa, Midtøsten (1 kamp)

 

United

2015 - USA/Sør-Amerika (International Champions Cup)

2014 - USA (International Champions Cup)

2013 - Asia (5 kamper)

2012 - Asia (3 kamper)

2011 - USA (World Football Challenge)

2010 - USA (7 kamper)

Endret av blured
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

 

Alle på Old Trafford er jo uansett turister fra Asia som garantert jubler om Okazaki vinner PL der, så det hadde jo vært moro.

 

Jeg har aldri skjønt den der "Haha, klubben deres er så populær at de har fans over hele verden, losers!" Yeah, sick burn...

 

 

Oisann, se her ja. Nei, det handler vel mer bare om det at klubben er en kommersiell vare mer enn fotballklubb. Det ser man jo på alle pre-season tours som går i Asia osv. At klubben og brandet klubben fører med seg er noe man skal selge, det er en vare som skal pushes. 

 

Selv synes jeg det er et kjipt aspekt ved fotballen anno 2016 men men. Skandinaviske fans er jo mye verre enn Asiatiske uansett, så de er jo forsåvidt ikke de verste å ha sittende på tribunen. 

 

Så hvorfor da se på Premier League? Hele ligaen er en kommersiell vare, forskjellen er at noen klubber har lyktes mer enn andre. 

Lenke til kommentar

Å heie på et lag fordi de ikke er et kommersielt brand, er som å følge et band fordi de er et garasjeband og så kaste alle CD'ene deres så snart de selger ut en arena med mer enn 5000 tilskuere. Faktum er at alle lag i bunn og grunn er kommersielle brands, noen er bare større enn andre. Ikke tro et sekund at noe lag i verden hadde sagt nei til å ha samme impact som ethvert annet Premier League-lag. 

 

Dessuten, det er ganske morsomt å se norske fans fra Norge (les: ikke England) klage på at det er for mange utlendinger (les: ikke engelskmenn) som følger laget... 

 

PS: 16 plusser tror jeg er ny rekord, den der skal opp på kjøleskapet. 

Endret av Patrick123
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jøss, hvor har jeg klaget på at det er for mange utlendinger som følger laget? Min originale post var et "artig" stikk til at det er mange asiatere på stadion som kan se en asiater vinne gull. 

 

Jeg driter jo i hvor fansen er fra, om fansen er fra Norge, Japan, Kina, England eller India. 

 

Det jeg synes er dritt er at fotballen blir så kommersiell. Får vel begynne å heie på FC St. Pauli. Punkerlaget fra Tyskland. 

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Jeg syns vi skal være stolte av laget vårt sånn i bunn og grunn. Vi har spilt halve sesongen med B- og ungdomslaget vårt og enda har vi teoretisk mulighet til å ta topp 4.

 

Hos de andre lagene ser man ofte unnskyldninger for at de taper når de spiller med mange av sine unge spillere, senest hos LFC-gagsterne i dag.

 

Faen for en deilig stamme vi ser konturene av i laget, og hvor bra skal det bli med tiden? Noen få spillere inn i sommer som kan opprettholde litt ekstra balanse når skadene kommer til neste år, og samtidig litt mer erfaring. En høyreving, en sentral midtbanespiller og en back som kan bekle begge rollene. Zlatan i tillegg hadde vært episk.

 

Gleder meg stort til neste sesong, selv med LVG. Det han har utrettet med troppen han har hatt tilgjengelig er til tider fantastisk! Det er lett å glemme det siden vi har hatt lange perioder med dårlig fotball og stemning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det har ikke vært all bad, i hvert fall. Kan jo faktisk bli trofé denne sesongen også. 

 

Leicester står med to knepne bortetap i år, skjønner ikke hvorfor folk synes det er så sjokkerende at United med sine begrensninger på topp ikke klarer å slå dem i dag. Nå har vi i hvert fall, som du sier, noe å bygge på. Ikke hver sesong man har kunnet si det. 

 

Angående Van Gaal så er han vel det beste alternativet bare så lenge Mourinho er den andre kandidaten. Men deilig om man blir kvitt en del kronisk negative fans dersom han fortsetter, i det minste. 

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Var veldig gira på Mourinho tidligere i vinter. Men samtidig så ser man med alle de unge spillerne, at det er noe som vokser frem under LvG nå. Det som bekymrer meg mest er at LvG to år på rad har hatt skikkelig dårlige perioder, samtidig som vi sjeldent klarer å ha en kamp der samtlige 90-min er gode. Men om vi får inn noen forsterkninger, Shaw tilbake, de unge spillerne får enda sommer med mye trening (og filosofi...), og han har litt mindre uflaks hva gjelder skader, så tror jeg dette laget sakte men sikkert kan bli til noe som vinner trofeer.

Lenke til kommentar

Neste sesong, ja.

 

Det er da verdens beste manager sitter i sjefsstolen til City og kommer til å mekke et FM-lag uten like med sjeikens oljepenger.     Klopp har allerede fått fart på Liverpool, selv med et middelmådig lag som Rodgers etterlot seg. Hva han kan få til med "egne spillere", det tør jeg ikke tenke på engang. 

 

Chelsea får en klassemanager i Conte, som garantert kommer til å få de tilbake til toppen igjen ved hjelp av litt rubler. Spurs ser ut som et superlag under Pochettino. Leicester kommer og til å være der oppe om de beholder spillerne sine. 

 

Arsenal er Arsenal, har de Wenger så er de sikret topp 4 uansett.

 

Så sitter United igjen med LvG, rettere sagt med skjegget i postkassa. I en sesong hvor så mange topplag har vært så ustabile, og allikevel har vi ikke klart å ende på topp 4. Rundspilt og ydmyket i en "lett" CL gruppe ble vi og. Det at LvG plutselig skal snu skuta i dette forferdelige skrekkscenarioet som møter oss neste sesong, i form av andre lags forsterkninger har jeg vanskelig for å se. 

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det er optimalt med LVG neste sesong også, men det er bedre enn Mourinho. Hvis vi kan hente inn en mer passende manager til klubben ønsker jeg gjerne at vi gjør det, for LVG og laget har slitt veldig over to sesonger nå.

 

Jeg sier bare at vi burde være litt stolt over laget. Vi har tross alt spilt over all forventning (poengmessig) med tanke på laget vi har hatt disponibelt til tider. Dessverre har det vært så kjedelig at det å stikke ut øynene mine hadde vært mer moro.

 

Jeg ønsker en ny manager, men jeg har absolutt ingen innvirkning på det som skjer hos Man Utd. Det å boikotte klubben er uaktuelt, så da har jeg brukt opp mine virkemidler. Sitter LVG neste sesong også, vil jeg heller gå inn med en positiv innstilling istedenfor å gi opp på forhånd. Forstår veldig godt om andre ikke gidder det!

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...