Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Hele intervjuet med Rooney.

 

Wayne, a new contract for you, how are you feeling?

Yeah, I’m delighted. There has been a bit of controversy over the timing of it all. But I’m delighted it’s finally signed. Hopefully I can move on and get back fit and get back playing again.

 

The aim is to be back on the pitch and playing, but what have the last few days been like for you?

It’s been difficult for me and for the club as well. For me, I felt I had to get my point across and we finally came to an agreement, which I think is best for the two of us, for me and – that’s the best thing for me and the club.

 

When you originally had discussions with David a while ago, can you explain your feelings and how things have changed?

As a player here at United I care for the club. I had some concerns and I made the manager and David Gill aware. It went on from there and it didn’t really move forward in terms of contract talks. Then in the last few days that’s all been made public knowledge, which made it more difficult. We felt – myself and the club – that we had to move quickly to sort it out. I’ve spoken with the manager, David Gill and the owners and all of them have confirmed to me that this is the right club for me to be at, and that the club is going to continue to be successful and win things. I had other things I wanted to air as well, but I was happy to move forward and sign the deal.

 

How complicated is the negotiation process?

It is very complicated. It’s about the football club, but it’s about me and my career as well. So I had to think about it really hard. I’m just delighted it’s over now and hopefully we can put it to the back of our minds.

 

How does it feel to be a young footballer in the middle of all this? What emotions are going through your mind?

Yeah, it’s difficult. There’s a lot of media coverage that you have to deal with. I’m sure with other players these discussions happen as well, but they just never become public knowledge. Obviously my situation did, and it made it more difficult. But I spoke with the club about it and we felt it was best to move things on quickly. I’m really delighted I’ve managed to agree the deal today.

 

Presumably it’s wonderful at times being Wayne Rooney, but being who you are is the reason why people have such strong opinions on it…

Yeah, that’s something I’ve had for many years now and you just have to try and learn to deal with it. I know I can deal with it myself. Sometimes it does get a bit difficult, but I’m glad it’s over with now and I’m just looking forward to getting back fit and playing again.

 

We heard from Sir Alex earlier this week and he sounded passionate, and quite emotional. You mentioned him in the statement in the week, what have you got to say about the way he has been throughout all of this?

It’s been difficult for him as well, I’m sure it has. He’s got to look after the club and he was trying to convince me to sign a new deal at the club. We spoke about it and he has been fantastic. He’s a great manager and I’ve said that many times. He’s one of the big reasons why I joined the club – to work under him and be successful. I’ve managed to do that. I’m hoping in the next few years we can do that again.

 

Is he one of the main reasons you are staying here?

Yeah. He’s not the only reason. I’ve been here now for six years. The fans have been great for me in that time. The manager’s experience, passion and will to win are one of the main reasons why I’m playing here.

 

Are you surprised by how everything has happened?

Since it’s become public knowledge, it meant we had to move quickly. Once it all came out, it looked like there was nowhere to go, and that that was it. The manager quite openly made it clear that the door was still open for me to sign and that he still wanted me to sign. That’s when I spoke to my agent and said, ‘let’s go in and sit down with them and try to resolve it and try and get the deal done’. We went and spoke to the manager, David Gill and the Glazers. And I’m just pleased we worked it out.

 

What’s your message to the fans now?

I’m sure the fans are upset with everything that they’ve heard in the media. But my message is that I care for this club and I want to be here. That’s important to know. I want to continue being successful at this club. Some fans might not take to it too quickly. It might take time. But I will give 100 per cent on the pitch. I want to try and build that relationship back up. I hope that we can work together on this and try to do the best thing for Manchester United and win trophies here.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal støtteapparatet til Man Utd knyte skoene hans og gi han plaster når han skader seg også da?

 

Rooney er ikke en liten gutt. Han er 24 år gammel, som burde lett ha sett dette komme.

 

Mulig du ser det selv, men la meg påpeke det allikevel: Nå er du usaklig!

 

Støtteapparatet og resten av klubben og de rundt han skal behandle han akkurat som de behandler de andre spillerne.

 

Selvfølgelig er hele saken en tragedie, kanskje mest for Rooney selv, som aldri blir kvitt denne ripen i lakken. Om han faktisk så dette komme vet jeg ikke, men at han burde gjort det er det ingen tvil om.

 

Samtidig, synes i hvert fall jeg, er det viktig å huske på at han trolig har blitt påvirket (lobbyvirksomhet) av agenten sin, og trolig andre personer rundt han.

 

Virker som folk her er langt mer posetive enn på redcafe, der hagler count bemerkninger konstant. Synes enkelte her er litt vel naive og hyklerske.

 

Du siktet kanskje til meg? Jeg var ikke med på hylekoret mot Rooney tidligere. Jeg føler jeg verken er naiv eller hyklersk. Men at Manchester United betyr mer for mange på RedCafe.net enn det betyr for meg legger jeg ikke skjul på. Når det er sagt så betyr Manchester United mer for meg enn noe annet fotballag!

 

Jeg velger å tilgi Rooney, men jeg kommer aldri til å glemme dette. Med mindre han putter 3 mot Shitty, og 3 mot LFC (og vi vinner kampene), da skal jeg sette en strek over det :p

Lenke til kommentar

Skuffa, rett og slett. Vil ikke ha han. Har i utgangspunktet aldri vært noen Rooney-fanboy, men etter denne uka så mista jeg all respekt for han. Det at han nå signerer for fem år forandrer ingenting. Hvem vet, om et par måneder så kan det hende han har ombestemt seg enda en gang.

ja men da får vi mye mer penger :thumbup:

Lenke til kommentar

Skuffa, rett og slett. Vil ikke ha han. Har i utgangspunktet aldri vært noen Rooney-fanboy, men etter denne uka så mista jeg all respekt for han. Det at han nå signerer for fem år forandrer ingenting. Hvem vet, om et par måneder så kan det hende han har ombestemt seg enda en gang.

 

Det er jo lov å ombestemme seg her i verden, men han har jo sagt noe om fremtiden sin ved å inngå en ny kontrakt for de neste fem(!) årene. Det viktigste for meg er at Rooney viser respekt for klubben min, og det føler jeg han har gjort. Hadde han dratt fra Manchester United på f.eks. Webster-ruling (kjøpt seg ut av kontrakten for niks og nada) hadde ting vært veldig annerledes.

Lenke til kommentar

Virker som folk her er langt mer posetive enn på redcafe, der hagler count bemerkninger konstant. Synes enkelte her er litt vel naive og hyklerske.

Fordi? Det er jo fansen som har vært dust i denne situasjonen.

Redcafé-folket er stort sett bare mer ekstreme enn nordmenn. De har ikke mer peiling på fotball eller business.

 

Fordi dere har sagt at dere hatet fyren for 1 time siden, og nå så er han plutselig tilgitt fordi han har signert en ny kontrakt. Det at han sa at United ikke hadde ambisjoner er noe han ikke kan ta tilbake. Jeg synes dere bør stå for det dere sa om han og ikke bare la det gå. Fyren ønsket seg bort fra klubben deres for å gå til en klubb han kunne vinne noe i. Tyder på at han driter i klubben, men bare ønsker å vinne trofer.

 

Og jeg regner med at Redcafe folka er generellt med fans enn de på diskusjon.no, selvsagt med enkelte unntak. Og godt mulig de ikke har bedre greie på fotball(tross alt engelskmenn) og business, men de har mer greie på følelser til laget sitt, som de fleste har et nærmere forhold til. Nok en gang enkelte unntak.

Jeg har aldri sagt at jeg hater Rooney, om det er til trøst. Rooney har vendt tilbake fordi Ferguson har overtalt han om at dette er rett sted å fortsette utviklingen. At Rooney ønsker å vinne trofeer er helt normalt. Vi kan ikke forvente at alle er som Paul Scholes og Ryan Giggs.

 

Redcafé-folkene snakker bedre engelsk og bor generelt nærmere Old Trafford. Derimot lar de følelsene ta overhånd fremfor rasjonalitet. Roy Keane oppførte seg mer dust enn Rooney gjorde, og selv om han var ferdig i United etter den episoden, hylles han fortsatt som en av de største. Dette er etter min mening fullstendig irrasjonelt av generelle United-fan. Sannsynligvis er det Rooneys støttespillere som har fucka med hodet hans.

Lenke til kommentar

Faen er det som skjer, gikk og la meg og fire timer senere så er han skrevet under på en fem års kontrakt. Viss dette er et taktisk spill ifra en spiller og en agent som vil ha mer penger så er vel ikke det lureste jeg har vært med på når det kommer til behandling av fans og klubb.

 

Kommer til å ta lang tid før Rooney er en "United-spiller" igjen i mine øyne, det skal mange mål til og mer før han får den høye stjernen som han hadde hos meg. Han får vise det på banen de neste fem årene så skal vi se.

 

Jeg heller fremdeles rimelig over på FUCK ROONEY ennå det må jeg si.

Lenke til kommentar

 

Virker som folk her er langt mer posetive enn på redcafe, der hagler count bemerkninger konstant. Synes enkelte her er litt vel naive og hyklerske.

 

Du siktet kanskje til meg? Jeg var ikke med på hylekoret mot Rooney tidligere. Jeg føler jeg verken er naiv eller hyklersk. Men at Manchester United betyr mer for mange på RedCafe.net enn det betyr for meg legger jeg ikke skjul på. Når det er sagt så betyr Manchester United mer for meg enn noe annet fotballag!

 

 

 

Sikter ikke til noen spesielle, bare generellt, av alle facebook statuser blant vennene mine så er alle happy med at Rooney signerte, ingen er kritiske på noen som helst måte for eksempel. Selv om jeg skriver du så mener jeg ikke nødvendigvis deg, skriver noen ganger du, noen ganger man og lignende. Dårlig uvane.:)

 

 

Virker som folk her er langt mer posetive enn på redcafe, der hagler count bemerkninger konstant. Synes enkelte her er litt vel naive og hyklerske.

Fordi? Det er jo fansen som har vært dust i denne situasjonen.

Redcafé-folket er stort sett bare mer ekstreme enn nordmenn. De har ikke mer peiling på fotball eller business.

 

Fordi dere har sagt at dere hatet fyren for 1 time siden, og nå så er han plutselig tilgitt fordi han har signert en ny kontrakt. Det at han sa at United ikke hadde ambisjoner er noe han ikke kan ta tilbake. Jeg synes dere bør stå for det dere sa om han og ikke bare la det gå. Fyren ønsket seg bort fra klubben deres for å gå til en klubb han kunne vinne noe i. Tyder på at han driter i klubben, men bare ønsker å vinne trofer.

 

Og jeg regner med at Redcafe folka er generellt med fans enn de på diskusjon.no, selvsagt med enkelte unntak. Og godt mulig de ikke har bedre greie på fotball(tross alt engelskmenn) og business, men de har mer greie på følelser til laget sitt, som de fleste har et nærmere forhold til. Nok en gang enkelte unntak.

Jeg har aldri sagt at jeg hater Rooney, om det er til trøst. Rooney har vendt tilbake fordi Ferguson har overtalt han om at dette er rett sted å fortsette utviklingen. At Rooney ønsker å vinne trofeer er helt normalt. Vi kan ikke forvente at alle er som Paul Scholes og Ryan Giggs.

 

Redcafé-folkene snakker bedre engelsk og bor generelt nærmere Old Trafford. Derimot lar de følelsene ta overhånd fremfor rasjonalitet. Roy Keane oppførte seg mer dust enn Rooney gjorde, og selv om han var ferdig i United etter den episoden, hylles han fortsatt som en av de største. Dette er etter min mening fullstendig irrasjonelt av generelle United-fan. Sannsynligvis er det Rooneys støttespillere som har fucka med hodet hans.

 

 

Som jeg nevner over, prater ikke om deg spesielt, men om folk generellt. Og hva Ferguson har gjort vet ingen. Ryktene sier at Rooney har fått en lønnsøkning på bortimot 90 000 pund, noe som er en dobling av den gamle lønnen. Det er heller ikke nødvendigvis sant, men like sannsynelig som det du sier.

 

Kort sagt synes jeg det er rart at folk tilgir en spiller som for 1 dag siden sa at klubben ikke var god nok for han å være i.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg ikke over at han har signert. At han har bundet seg til klubben i fem nye år har tre positive sider ved seg:

 

1) Skulle han bli solgt i fremtiden vil han gå for mye mer, som absolutt er en bra ting for en klubb med en økonomisk situasjon som er mørkere enn mørkt. I tillegg kan han finne godformen igjen og øke markedsverdi ytterligere, for nå er det helt sikkert at Rooney ikke har spilt sin siste kamp i rødt.

 

2) Han gir seg selv muligheten til å rette litt på inntrykket fansen nå har fått av han, men det krever sin mann. For min del er det glansbildet som var fotballspilleren Wayne Rooney permanent svertet av de siste dagene. Spørsmålet blir da hvor mye sot Rooney er i stand til å polere bort.

 

3) Når han er i form er han en av verdens aller beste fotballspillere. Denne trengs ikke utdypes. Laget tjener på å ha en Rooney i form spillende for seg, men da er det viktig at de klarer å se gjennom fingrene på det som har skjedd i det siste og la han være en like stor del av troppen som han var i fjor.

 

Når det er sagt er det selvfølgelig umulig å tilgi Rooney for de siste par dagene. Disse positive aspektene ved kontraktsigneringen kunne vært oppnådd uten alt det pisset Rooney har gjort og sagt de siste dagene. Han har gjort det umulig, i mine øyne, for seg selv å bli en av klubbens største spillere noensinne, og det er en utmerkelse som står fjellstøtt i historiebøkene og alle fansens hjerter. Det betyr mer enn en fetere ukelønn noensinne vil gjøre.

 

 

Velkommen tilbake, Wayne. Du har en helvetes jobb å gjøre på banen nå.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Merkelig at Rooney plutselig ombestemte seg.

 

Hvis det er sånn at han sa han ville bort 14 August, så må det ha skjedd noe etter at saken kom ut i media som har omgjort på hva Rooney ville. Hvis ikke burde jo Ferguson fått overtalt Rooney mellom han fikk nyheten 14 august og til pressekonferansen hvor Ferguson sa han ville bort.

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke fått med deg at i Manchester United betyr økonomi noe litt annet enn i City.

Du har tydeligvis ikke fått med deg poenget mitt.

 

Om Rooney kun var ute etter penger kunne han gått til City eller Real og fått mye mer i ukelønn enn han noensinne vil få i United. Han gjorde ikke det. Han valgte å bli, han brukte litt fornuft, istedenfor å la griskheten kontrollere ham helt.

 

Og for ordens skyld; jeg prøver ikke å renvaske Rooney på noen som helst måte. Snarere tvert imot. Jeg påpeker bare at han ikke har tenkt med lommeboka alene.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Merkelig at Rooney plutselig ombestemte seg.

 

Hvis det er sånn at han sa han ville bort 14 August, så må det ha skjedd noe etter at saken kom ut i media som har omgjort på hva Rooney ville.

Klubben og Rooney / agenten bestemte seg for å avslutte saken så raskt som mulig etter at den ble offentlig kjent.

 

Når det gjelder Rooney så vet jeg ikke helt. Han har ikke engang sagt unnskyld til fansen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...