Gå til innhold

Akam.no: Tester av videokamera: Hvilke vil du se?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vi i redaksjonen lurer litt på hva slags videokameraer dere ønsker å se tester av.

Hovedfokuset ligger selvsagt på digitale kameraer. Her finner dere en liste over sentrale produsenter og deres kameraer. Hvis dere har andre ønsker også, så kom med dem!

 

Sony videokamera

JVC videokamera / JVC harddisk-kameraer

Canon videokameraer

Panasonic videokamera

Samsung videokamera

 

Hvis dere har forslag: Husk også å si produsent og ikke bare modellnummer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av Sony sine kameraer, som jeg har kjennskap til, ville jeg valgt følgede til test:

 

DCR-HC17 : Fordi dette er entry-modellen (HC22 er i bunn og grunn identisk)

DCR-HC42 : Fordi dette har en annen zoom (og skarpere optikk enn lavere

modeller)

 

DCR-HC90/PC-1000 : Fordi disse kan være gode nok selv for entusiaster med

kvalitetskrav utover normal familiefilming, og bildemulighet.

 

HDR-HC1 : HDV kamera til "amatørpris". Dette kameraet vil kunne gi ypperlig

kvalitet og dekker i tillegg HDV.

 

DCR-DVD201/92 : For å teste den praktiske anvendelsen av DVD-kamera.

 

 

Det finnes mange videokameraer på markedet, og sammenligningstester vil etter min mening være det mest gunstige og effektive. Man kan både ha et utvalg på bakgrunn av pris, men også gjøre utvalg til tester på bakgrunn av "forbruker", "amatør", "proff".

Lenke til kommentar
Gjerne HC17 vs HC22

Det har ingen hensikt å sammenligne disse opp mot hverandre etter mitt syn, da kameraene i film-modus og kvalitetsmessig er identiske. Det er spesifikasjonene på DV-inngang og dockingstasjon som er forskjell, og dette trenger man ingen test eller konklusjon på, det er jo opp til den enkelte om man ønsker slike ting på kameraet..

Lenke til kommentar

Mye bra forslag her. Fortsett med det!

Jeg ser det er Sony som går igjen, så dere skal ikke se bort i fra at det blir et Sony-kamera neste gang.

 

photoguy:Vet ikke helt hva du mente helt til slutt der, men det vil komme en test av Canon XL2 innen 1 uke tror jeg. Dette stiller vel i "proff"-klassen. Så skal vi prøve å ta noen kameraer som koster en del mindre nå neste gang. Dermed vil jeg tro modeller som HC17 er veldig aktuelt. Selvsagt skal vi få til et sammenlignings-grunnlag for slike kameraer.

 

Er det slik å forstå at dere ønsker tester med flere videokameraer i en. For så å kåre en vinner?

Lenke til kommentar
photoguy:Vet ikke helt hva du mente helt til slutt der, men det vil komme en test av Canon XL2 innen 1 uke tror jeg. Dette stiller vel i "proff"-klassen. Så skal vi prøve å ta noen kameraer som koster en del mindre nå neste gang. Dermed vil jeg tro modeller som HC17 er veldig aktuelt. Selvsagt skal vi få til et sammenlignings-grunnlag for slike kameraer.

Ja, hva man kaller testgrunnlaget har jo ikke noe å si, poenget er jo bare å kategorisere på en måte som gjør at leserne på en enkel måte kan velge den testen som sannsynligvis vil gi dem mest igjen. Men det er nok prisklasse som vil være lettest å bruke.

 

Akam.no leses jo av folk fra nybegynnerstadiet og til proff omtrent, slik at å teste XL2 og HC17 er etter min mening helt korrekt.

 

:yes:

Lenke til kommentar

Du kunne ikke testa kameraet som jeg har vel? Kjøpte det vel for 7000,- selv, for to-tre måneder siden. Syns selv det er et ganske godt kamera til den enkle filminga min.. ;)

 

Kameraet heter Canon MVX 330i, evt. kan du jo teste 350i eller 300i. Skal visst ikke være store forskjellen mellom de.

 

TSP :)

Lenke til kommentar
De bør absolutt få testa Panasonic AG-HVX200 med P2 minnekort når det kjem i siste kvartal i år. Berre les denne artikkelen på DVXUser.com. Har eg nokon gong sett eitt draumekamera, so er det dette.

Det kameraet så veldig spennende ut. Merk at de har skrevet DVCPRO på siden. Et kvalitetstegn kan det vel kalles.

Du skal ikke se bort fra at vi kan lure til oss et sånt, men ikke i nærmeste framtid.

 

Etter hva jeg skjønner er det stemning for HD-kameraer og HC-17?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...