Gå til innhold

Anterialis

Medlemmer
  • Innlegg

    4 054
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Anterialis

  • Bursdag 19. feb. 1987

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

16 411 profilvisninger

Anterialis sine prestasjoner

195

Nettsamfunnsomdømme

1

Hjelpsomme svar

  1. Kanskje jeg bør forsøke denne Philips lampa, virker å være den samme som Philips-alternativet i bildet i posten min over. Spørsmål: Er det slik at feil pærer kan ha ødelagt dimmeren i lampa mi? Siden den ene lampa fungerer (for så vidt..), mens den andre ikke dimmer i det hele tatt?
  2. Ja der var det jo også en oversikt over hvilke pærer de anbefaler, kanskje jeg bør forsøke en av de...
  3. Det er akkurat slik jeg også tolket det, at det vel ikke finnes halogenpærer med så liten wattstyrke (maks 8w), derfor må det være ment for LED. Det er kun en strømledning fra lampa til et euro-stikk som går i stikkontakten, ingen "klump" eller lignende på ledningen. Dimmeren må sitte inne i lampa et sted. Jeg skal forsøke åpne den å se om det er innstillingsmuligheter (maks, min etc.)
  4. Ja slik det er nå fungerer det jo ikke til mitt bruk...
  5. Fikk tilsendt nye pærer idag fra Nordic Nest. Disse fungerer heller ikke optimalt; Det blinker kraftig (100% lysstyrke) kortvarig når jeg slår på (200ms varighet kanskje..), og laveste dim er ganske sterkt. Sterkeste dim oppleves kun som en dobling av lysstyrke. Dessuten fungerer dimmingen kun på den ene lampa, ikke på den andre (den kan bare skrus av og på, og dimmer seg litt opp og ned uten at jeg gjør noe...). Kan det hende at Osram-pærene - de jeg forsøkte før de jeg idag fikk tilsendt - har ødelagt dimmeren?
  6. Takk Mr. A og vidor. Det er denne lampen. Det står "max 8W" så jeg regner med dette er reelle watt. Det er litt interessant at ved gjennomlesning nå så finner jeg ingen ting om at den støtter LED-pærer i informasjonen. Dog ble jeg anbefalt disse pærene da jeg kjøpte produktet, og det er nok derfor jeg har fått det for meg at dette er LED-lamper.. Som skrevet står det "max 8W", finnes det halogenpærer GU10 under 8 watt? Om det skulle vise seg at dette ikke er LED lamper...
  7. Burge kanskje ha opprettet egen tråd, men here goes: Jeg har kjøpt det jeg mener er høykvalitets dimmbare LED-lamper til soverommet, max watt = 8. Jeg kjøpte standard Osram GU10 LED-pærer (ca. 4W) til disse (dimbare), men pærene har ikke fungert slik jeg forventer. Ved dimming 0-80% skjer det ingen ting. Ved 80-100% dimmer pæren opp, men dimmet opp og ned på egenhånd på feks. 90%. Etterhvert stoppet de å fungere. Jeg kjøpte to like lamper, det samme skjedde med den andre lampen. Jeg har sjekket at jeg bruker riktig sokkel GU 10 (ville vel ikke passet ellers..), ikke for høy watt (4W, maxWatt på lampa=8), og at de er dimbare. Er det andre ting man må passe på for at det skal fungere??
  8. Jeg opplever det 100% som at han opptrer som næringsdrivende. Hans firma har installert garasjeportåpnere i alle hus i mitt boligfelt. Jeg har sendt han mail på hans firma-email. I emailen med tilbudet er det spesifisert pris og mva. Totalprisen betalte jeg han til hans telefonnummer (tror det kan være kombinert privat- og firma-telefonnr.) ved personlig oppmøte da vi bor veldig nære hverandre og hans firma er et stykke unna. Ja det er dette han driver med, garasjeportåpnere og utstyr til disse. Om det spiller noen rolle har det aldri vært snakk om å betale "svart" eller slike ting. Hans e-mail står på klistrelappen på garasjeportåpneren, jeg har sendt email, fått tilbud med pris + mva, dratt til hans privatadresse og betalt via Vipps og fikk produktet i hånden. Dette for å slippe dra til hans firmaadresse som er lenger unna. SAKSOPPDATERING Jeg har nå fått en email fra han hvor han skriver at årsaken til forsinkelsen ligger på leverandør, men at han tar tilbake produktet og tilbakebetaler summen. Jeg regner da med at dette løser seg allikevel! Tusen takk for innføring i lovverket, kjekt å vite til neste gang 😃
  9. Veldig godt poeng! Jeg satt faktisk å tenkte på det her forleden.. Jeg spør tilbake, er det et forbrukerkjøp?? Hva definerer et forbrukerkjøp? jeg har ikke kvittering, avtalen er dog gjort per mail.
  10. Takk for tilbakemeldingene! Har sendt en litt "tydeligere" mail nå, gir det et par dager.
  11. Takk for svar, vidor. Nei jeg mente egentlig å ikke tagge deg, bare presisere hvem jeg snakket til 😃 Er ikke så fan av pop-ups og notifikasjoner
  12. Takk for tips. Men stemmer det at jeg har rett til heving? Jeg vet at selger har rett til å forsøke reparere produktet tre ganger (?) før kjøper kan kreve heving (eller noe i den duren), men hvordan stiller det seg mhp. utbedringstid, hvor lang tid kan selger bruke på første reperasjonsforsøk? Står det tydelig i lovverket? Han har for så vidt svart, men ønsker å vente med utbedringen (les: vente til oppdatert styringsenhet kommer).
  13. Hei! Medio februar kjøpte jeg en styringsenhet til min garasjeport (for å åpne porten via HomeLink) for 1800kr. Jeg koblet umiddelbart opp og sendte selger melding innen få dager om at den ikke fungerte. Han har svart at han skal komme med en fiks og jeg har vært villig til å vente. Jeg har purret hver / hver annen måned og siden sommeren har han sagt at han venter på en oppdatert styringsenhet som han kan sende meg. For seks uker siden sendte jeg han en mail hvor jeg spurte om jeg kunne heve kjøpet, svaret jeg fikk var "dessverre". Jeg sendte da en formell mail hvor jeg skrev at jeg er villig til å vente i ytterligere fire uker i påvente av en fiks, men at jeg deretter ønsker heve kjøpet. Det har nå altså gått seks uker siden fristen jeg ga ham, uten respons. Selger eier et firma som selger garasjeprodukter. Kjøpet ble gjort over Vipps på hans privatadresse. Jeg har ingen kvitteringKorrespondanse pr. mail (80%) og resten pr. telefon. Jeg mener dette er et forbrukerkjøp. Han har vel rett til å forsøke rette feilen, men han har aldri gjort forsøk på dette. Det legges til at jeg har forsøkt være meget tydelig pr. mail ift. hva jeg krever og forventer av produktet jeg har kjøpt, bla. i mailen jeg sendte han rett før kjøpet hvor jeg skrev: "Hei. Gitt full kompabilitet med mitt anlegg ønsker jeg å kjøpe dette settet med mottaker og sender". Hva er mine rettigheter? Kan jeg kreve kjøpet hevet? Kan dere gi meg link til tekst i lovdata/forbrukerkjøpsloven som er gjeldende i mitt tilfelle? Tusen takk for hjelpen!
  14. Takk for nytt tips til Googling! Bruker ofte "filetype: pdf" for å finne pdf-filer, denne ("site: diskusjon.no") var nyttig. Sier du vidor at du har renset videokamera (film/tape) med blårens? Eller fargeløs isopropanol? Tar gjerne imot direkte tips til bruk på videokamera (video head, og alle de mekanismene der..)
×
×
  • Opprett ny...