Jump to content

Anterialis

Medlemmer
  • Content Count

    3432
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

98 :)

About Anterialis

  • Birthday 02/19/1987

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

12957 profile views
  1. Hei, Denne posten omhandler eSIM til AppleWatch fra forskjellige tilbydere. Meg bekjent (meng jeg har ikke undersøkt godt) er det kun Telenor som tilbyr eSIM til AppleWatch. Hva er grunnen til dette? Spesielt OneCall. Jeg kontaktet dem for to år siden og fikk da beskjed om at de var i dialog med Apple. Jeg kontakter dem i dag og de er fremdeles i dialog, ingen ny info. Dette stoler jeg jo selvsagt ikke på, dvs. "dialog" betyr kanskje at de har sendt en mail for noen år siden og venter på svar. Hvorfor går ting så utrolig tregt? Innen eSIM er på plass så har det vel kommet en ny teknologi.... Dersom noen jobber hos forskjellige tjenesteleverandører med litt info, gi meg gjerne en forklaring 😃 Jeg forstår ikke dette..
  2. Hei, jeg ønsker å ta opp to personer med trådløse opptakere (eg. røde wireless go) med en H5n. Jeg tenker å kjøre et lydopptak via stereo-jack / mic inngangen og det andre lydopptaket fra den andre personen via XLR-inngangen. Dette kan recordes eg som multi channel på H5n. Skulle gjerne sett at jeg kunne lage en stereofil med eg. XLR som left og stereo-mic inngangen som right. Da kan jeg kontrollere gain på hvert spor på H5n til rette nivåer. Dog ønsker jeg å kjøre kabel (3,5 mm stereo) fra LineOut på H5n og inn på kamera (Eos R, stereo jack inn) for å slippe å synce lyd i post. Jeg ønsker å opprettholde full kontroll på lydkanalene og ønsket er å få én person inn på Left-kanalen på kameraopptaket og den andre personen på Right-kanalen. På denne måten kan jeg splitte stereoopptaket (dual mono) i post (FCPX) og bearbeide lydsporene/personene individuelt. Hvordan gjør jeg dette? Ovenstående er en tenkt måte å gjøre det på. Kom GJERNE med bedre forslag Intensjonen er altså å få én persons lyd på ett stereospor )left eller right) og den andre personen på det andre sporet. Jeg har ikke en slik 3,5mm stereo splitter kabel. Jeg har Zoom H5n, to lavaliers, Røde wireless go. Takk for hjelp!
  3. Ok, vi blir ikke enige. 1) Jeg kommenterte i kommentarfeltet direkte under artikkelen fra desember ´19 på tek.no (denne). Jeg har aldri bevisst oppsøkt et gammelt kommentarfelt (som det virker som du tror). 2) Jeg er helt enig at det er unødvendig å kommentere i en gammel tråd. Det er jo ikke poenget her. Unødvendige og lite vennlige kommentarer hører uansett ikke hjemme. _Det_ er poenget mitt.
  4. Dette var kommentarfeltet som lå under testen/artikkelen da jeg leste den. Og forresten, slike kommentarer du kom med i første respons kan vi vel holde oss gode for. De fleste av oss her er voksne folk som fortjener høyere kvalitet på tilbakemeldingene enn det der.
  5. Jeg tror du kunne forstått hvorfor det ble slik om du satt deg litt mer inn i saken. Jeg visste ikke det var en gammel test. Testen/artikkelen er på førstesiden til tek.no i dag og øverst i artikkelen står det at artikkelen er (sist) forfattet i desember i 2019. Jeg kommenterte på tek.no, og så da kommentarene derfra. Leste kommentarene, ikke når de var skrevet. Kunne sikkert gjort det, dog, men jeg hadde rimelig grunn allerede til å tenke at artikkelen var relativt nylig oppdatert. Jeg mener da jeg har rimelig grunn til å anta at teksten er aktuell i dag. Er du uenig? Ut i fra dette tenkte jeg artikkelen var ny/oppdatert. Forsiden tek.no i dag, slik jeg ser den:
  6. Som nevnt flere steder allerede, men ikke siste tiden: Det er smått utrolig at reporteren ikke forklarer nærmere sammenhengen mellom effekt i motoren (watt) og effekt levert til bolledeigen. Man kan ikke sammenligne maskiner med mye watt langt unna (i basen) som må vinkles igjennom armen i maskinen for å bli levert ut i vispen, med maskiner som sparer mye effekt på å ha motoren rett over vispen. Tverr imot er jo sistnevte en bedre løsning om man tenker effekt. Her burde man forsøkt å måle effekt på vispen på en eller annen måte, i alle fall forklare i teksten at maskinene på over 1000w i basen på ingen måte betyr at de er sterkere enn maskiner med 300w rett over vispen. Slik teksten er forfattet nå kan man få inntrykk av at 300w gir mindre faktisk effekt (i deigen, der det gjelder) enn de på over 1000w... Synd dette ikke er poengtert av testerne..
  7. Det er en lykke i livet som folk som sprer falske nyheter ikke kan vende til lede. Det at vitenskapen får frem sannheter og motbeviser de (heldigvis få) som forsøker å spre det motsatte, (og det å glede en annen, da), det er den eneste glede. Takk til faktasjekk.no som på en svært god måte klarer å forklare til tider vanskelige vitenskapelige poenger på en lettfattelig måte.
  8. Takk for tips. AC og omluft er elektroniske knapper i denne 2017-modellen, kan jo forsøke å aktivere/deaktivere og se om det skjer noe. Det er ikke vått i bilen, drar ikke med meg snø inn. Temperaturen er nå rundt 0 (-2 - 8). Det er værst når det er -1 på natta og 2 på dagtid, altså når det veksler rundt 0.
  9. Hei! Jeg har et problem jeg trenger litt hjelp med å feilsøke. Vi har to biler, kun den éne har dette problemet. De står utendørs på egen tomt nær kysten i Tønsbergområdet (6-700m fra kysten i luftlinje). Det har jo som ellers i Norge vært en mild vinter i år, og denne vinteren er første gang vi merker problemet. Problemet Bilen er altså parkert over natten. Temperaturen er pluss/minus 0 grader. Når vi starter om morgenen er det svært fuktig i bilen. Det er vann på innsiden av vinduene som må tørkes av med absorberende håndklede, eller is som må skrapes av på innsiden. Ganske tykt lag tidvis. Bilen kjøres omtrent alltid kun med én person. A/C står på, og under kjøring er det ikke noen problemer med fukt. Årsaker Jeg tenker jo at det jo må være et fuktproblem. Ved driftstemperatur inne i kupeen er den relative fuktighetsgraden kanskje litt høy, men ikke så høy at det merkes av meg eller at vann kondenserer på vinduene. Når bilen parkeres vil jo luften inne i kupeen kjøles ned grunnet lav utvendig temperatur. Jeg tenker videre at kald luft kan holde mye mindre vann enn varm luft, og når luften avkjøles vil relativ fuktighet nærme seg 100% og vannet vil kondensere. Tydeligvis er kupeen ganske tett slik at vanndampen ikke kommer seg ut av bilen. Dette er vel en åpenbar teoretisk forklaring, men hvorfor skjer dette nå i år? Og ikke på den andre bilen (BMW ´16)? 1) Er A/C defekt? Jeg forhørte meg med Mini verkstedet og de sa det var usannsynlig. Det skal visst være et tett system og AC-væske byttes ikke. Stemmer dette? 2) Andre ting jeg kan sjekke / fikse på selv? På forhånd takk for svar 😃
  10. Jeg fikk låne Fosen, hunden som løp sirkler rundt farmor. blå, fotball, BMW
  11. La oss slutte å diskutere nybil. TS har allerede sagt at billån er uaktuelt. Kom heller med realistiske råd. Hva med noen av disse?
×
×
  • Create New...