Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

 

Har en karakter på en sånn server, men bruker den stort sett til å fly løpe rundt i gamle områder og mimre. Blir liksom ikke det samme å spille etter alt nytt som har kommet.

Kan nesten sammenligne med å kjøpe samme modell bil som den første man fikk, så ta seg en kjøretur. Minner, men følelsen er langt ifra den samme :)

 

Edit: "fly rundt" blei litt feil uttrykk i den sammenhengen her

For min del er alt det nye gørrkjedelig som er designet for casual spillere. WoW har utviklet seg til å bli et mer og mer solospill

 

Regner med at du da har cleared alt current content på mythic?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har boret i flere år, og når man botter selv blir man fort klar over hvor mange bottere det faktisk finnes. I alt fra questing til pvp til raiding. Blizzard vil jo aldri klare å få 100% bukt med bottere, men at de nå har funnet en måte å "finne" Honorbuddy på er egentlig utelukkende positivt. De mister mange spillere, men kvaliteten på spillopplevelsen for de som er igjen vil jo bli bedre mener nå jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det må være fryktelig gøy å betale for et spill som du ikke spiller... Ser ikke vitsen kan noen utype hva man tjener på å botte?

 

Det koster vel egentlig ikke* penger lenger nå som Wow-tokens er kommet ut. Kommer selvfølgelig an på om du har klart å skaffe deg ingame* gold til å kjøpe gametime med.  har kjøpt 1 års playtime og har fremdeles 1 mill gold+

 

Botting er såklart veldig dumt, var ganske irriterende før da en gjerne ville ha mines/herbs som aldri var tilgjengelig pga botterne.

 

Slik systemet er nå så er vel det største problemet med de botterne at de påvirker ingame økonomien. Nå som man også får tak i gametime ved gull så er botting blir mer lukrativt, men også nå faktisk blitt en grunn for blizzard til å få de vekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

For min del er alt det nye gørrkjedelig som er designet for casual spillere. WoW har utviklet seg til å bli et mer og mer solospill

 

Regner med at du da har cleared alt current content på mythic?

 

Om man har clearet alt på mytic content eller ikke spiller ingen rolle. Problemet ligger i at det er blitt veldig casual, lett og skaffe gear. vis du du sammenligner Lich King vs Blackhand tok det 1-2(3?) måneder før Lich King HC ble drept. Mens blackhand mytic tok ikke mer en 1 uke. 

Synes også at det er blitt veldig tullete med  4 nivåer av raids. Holder med Normal og HC. Så kunne heller noen av de 10 bossene som er i BRF faktisk vært mye vanskeligere. At det faktisk er 3/10 Greie 3/10 Medium 3/10 hard så har man blackhand på slutten 1/10 very hard. 

Guilden jeg raidet med sluttet raiding etter 3-4 uker med heroic clearing 10/10. Det ble veldig fort repeterende og kjedelig. guilden så ingen incentiv til å gjøre mytic. Ironisk nok har followererne mine klart å skaffe en haug mytic deler også :p

Lenke til kommentar

Lich King var buggy. Ingen drepte han før han ble fikset.

 

Blizzard har blitt flinkere til å designe bosser. Spillerne har også blitt flinkere til å drepe de.

 

Vanskelighetsgraden er den samme, eller kanskje til og med høyere nå enn det var under WotLK. Spillerne er bare blitt såpass mye mer samspilte. Guildene helt i verdenstoppen er utrolig mye bedre enn guildene bare 10-20 plasseringer under dem.

 

Hadde blizzard designet bosser med tanke på nivået til verdenstoppen hadde ingen andre klart de.

 

PS: Har ikke spilt WoD, ga meg etter MoP content.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blizzard har blitt flinkere til å designe bosser. Spillerne har også blitt flinkere til å drepe de.

 

Mye ligger nok også i det du sier når det gjelder det meste av nytt kontent. Alt var så forferdelig mye vanskeligere (eller dvs. føltes ihvertfall sånn) i classic fordi absolutt alt var helt nytt og ingen hadde egentlig peiling på hva dem dreiv med. Lærekurva var mye brattere når absolutt alle måtte lære å gå før dem kunne lære å løpe.

 

Nå i dag, som spillet er så gammalt som det er, så har flesteparten spilt hvis ikke siden starten så ihvertfall TBC/Wotlk. Kommer man inn nå som blodfersk spiller så er man omringet av folk som har spilt i mange, mange år. Klart ting blir lettere når det mysser av folk som har mye kunnskap om spillet og ikke minst det pletoraet av nettsider man kan gå til for hjelp, tips, guider og hvordan min/maxe til absolutt perfeksjonisme.

 

Er veldig lett å hoppe på bølgen som sier at alt var mye bedre før. Reint objektivt sett syntes jeg absolutt ikke det var det. Men fra et nostalgisk ståsted, med tanke på hvor mye mer moro jeg hadde "i gamle dager" så føles det kanskje som classic-dagene var det beste WoW hadde å by på.

 

Lenke til kommentar

Fordelen med botting er jo at man for eksempel slipper å gjøre de kjedelige tingene som f.eks. gathering. Eller spille gjennom for n'te gang. Man kan fort tjene mye gull uten særlig innsats.

 

Min opplevelse er likevel at spillet blir kjedeligere når man botter, for man ender opp med å botte enn man har tenkt.

Endret av kaaasen
Lenke til kommentar

Fordelen med botting er jo at man for eksempel slipper å gjøre de kjedelige tingene som f.eks. gathering. Eller spille gjennom for n'te gang. Man kan fort tjene mye gull uten særlig innsats.

 

Min opplevelse er likevel at spillet blir kjedeligere når man botter, for man ender opp med å botte enn man har tenkt.

Mitt værste møte med bots var i wintergrasp wotlk, lvl 80 der jeg så horde, gjerne lvl 55 dk'er teleportere seg rundt under bakken og ta mines og herbs. jeg spilte hunter da og hadde på track humanoids så de teleporte rundt, campet også noen nodes for å se bottere som kom, ctrl+v hadde healthbars på og kunne se de på undersiden av bakken/mappet. Har aldri rapportert så mange bots før lol. 

Slik wow er nå så er professions nokså ubrukelig dette med garrison alle kan lage flasks enchanting o.l 

Lenke til kommentar

En annen ting jeg vil si angående vanilla. Det føles som et eventyr når jeg startet en character der igjen, en helt annen atmosfære rundt selve verdenen. I retail versjonen føler jeg meg som en slags robot hvor jeg aldri føler meg i fare for å dø, jeg har allerede møtt mer folk på vanilla severen (3 dager spilt) jeg spiller på nå enn med 3 år med WoW's retail versjon. Det sier litt om hvilken retning Blizzard har tatt. MMO aspektet er helt borte

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er du full? Det er ingen som snakker med hverandre i WoW lengre. Alle bare queuer i LFR og logger ut igjen.

Du som er full.

Tror det varierer fra server til server, på den jeg er på er det mye snakk i trade, bare dritt men det er ikke stille.

 

Er jo ikke trade chat han snakker om men player til player interaksjon i spillet, Alt startet med patch 3.3 når LFG verktøyet kom. I stedet for å søke etter lokale folk på serveren å sette sammen en gruppe og kanskje bli kjent med noen nye personer så quet alle inn til randome folk fra forskjellige servere der det ikke var mye kommunikasjon til tider men dæven det ble mye klaging og kick misbruk om du hadde dårlig dps eller lav ilvl.

 

Den type interaksjon har de bare økt med og det endrer server miljøene og folket generelt på en negativ måte.

 

Personlig så går jeg enda å venter på at CoreCraft sine blizzlike TBC servere skal bli ferdig en eller annen gang: https://www.worldofcorecraft.com/information

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...