Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Proving Ground Silver var vanskelig som ny lvl 100, men når jeg gjorde det her for noen dager siden var det easy peasy, regner med at littegrann gear gjorde forskjellen. Bare det å gå ifra 590-620 ish.

Folk sier community er blitt så dårlig i WoW osv. men jeg har faktisk hatt det gøy i heroics. Snille og morsomme folk, ingen som har klagd på meg, verken dps eller noe annet (er flink til ikke å stå i fire da :p ). Nå har jeg 6/10 completed mot tavern level 3 ;) Men nå gjør jeg dem også for misprinted draenei coins så jeg får gratis level 100 looms.

Lenke til kommentar

Men spilte du i Vanilla/Tbc? så du har et community å sammenlikne med?

 

Dagens wow community er noe helt annet enn det var tidligere. I dag er man heldig hvis man er i et sosialt guild og dermed får det man trenger der, men utenom guilds er jo "community" ikke eksisterende.

 

Før kjente man til en mengde guilds både på Allience og Horde, og man begynnte også å lære navn og bli kjent med hundrevis av spillere på sin egen server. Dette konseptet er jo blitt helt borte desverre.

Lenke til kommentar

Jeg får såkalte "social guild" invites slengt etter meg 5-6 ganger om dagen, decliner alle sammen. Har svært dårlig erfaring med slikt. Bare dramalama dagen lang, officers som begynner å krangle og grine og rage om hverandre.

Alle social guilds jeg har vært i diverse MMOs har blitt oppløst i et evig drama. Så nå er jeg guildless 4 lyfe og trives best med det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Men spilte du i Vanilla/Tbc? så du har et community å sammenlikne med?

 

Dagens wow community er noe helt annet enn det var tidligere. I dag er man heldig hvis man er i et sosialt guild og dermed får det man trenger der, men utenom guilds er jo "community" ikke eksisterende.

 

Før kjente man til en mengde guilds både på Allience og Horde, og man begynnte også å lære navn og bli kjent med hundrevis av spillere på sin egen server. Dette konseptet er jo blitt helt borte desverre.

 

Spilte vanilla->Cataclysm og kom tilbake nå nyss. Synes faktisk det har blitt bedre siden WOTLK/Cata-dagene - altså hvor greie folk er i dungeon finder, selv om det er forskjellige realms og alt.

 

Men du har jo fremdeles muligheten til å finne en guild og spille med dem. Sett opp fast avtale til daily heroic osv.

Lenke til kommentar

Hva med faktisk å være med litt sosialt, guild? det er mye morro man får hvis man faktisk setter seg inn i. For meg, så skjønner jeg ikke hvordan folk finner på å spille WoW uten å være med i guild og ha kontakt med andre spillere.... totalt feil valg av spill spør du meg.

Jeg har ikke vært fast med i noe guild (har quitta de guildene jeg har godkjent fordi.. ja, mas og tjas) fra jeg startet med min char i Desember i fjor, og er forøvrig min første. Jeg liker faktisk å ikke være med i noe guild, ihvertfall ikke nå. Det går alltids an å starte en samtale med noen der inne, om man ønsker å være sosial. Har valgt meg ut et par stk på "friends"-funksjonen der inne, og det er mer enn nok for meg. Jeg kan forstå at enkelte tenker slik som du, og det er greit det - men du burde også prøve å forstå at ikke alle er som deg heller. WoW går helt fint å game som ensom ulv/solo. 

 

Det er muligheter for at man kan utnytte WoW som et sosialt spill, men det går også solo. Så da er det jo fint at man kan velge selv akkurat hvor sosial man vil være.

 

 

Jeg får såkalte "social guild" invites slengt etter meg 5-6 ganger om dagen, decliner alle sammen. Har svært dårlig erfaring med slikt. Bare dramalama dagen lang, officers som begynner å krangle og grine og rage om hverandre.

Alle social guilds jeg har vært i diverse MMOs har blitt oppløst i et evig drama. Så nå er jeg guildless 4 lyfe og trives best med det.

Ja, man blir spammet med invites om man ikke er med i en guild fra før. Det er forsåvidt ikke bare i guildene det er drama og krangling. Ser det jo nesten hver gang man er i raid eller instance med andre.. Syke drapstrusler og den tradisjonelle "vote to kick", etter at to eller fler har kranglet i chatten. Skjer vel 8/10 ganger.. :p Men om man tenker over mengden tenåringer der inne, så gir det litt mer mening. All dramaet.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke til Basic Damage Gold, uansett hvor mye jeg prøver. Kommer til bølgen med to mystics og en haug små fiender, så går tiden ut akkurat i det jeg skal drepe de små. Vet jo at det ikke gir noe annet enn achievement, men er jo ikke så dumt å polere ferdighetene. Tror hovedproblemet mitt er at jeg ikke klarer å fokusere på flere ting om gangen. For eksempel, i et raid, hvis jeg skal flytte meg rundt i alle retninger for å unngå ild o.l., kan jeg ikke samtidig fokusere på å gjøre skade. Bleh.

Lenke til kommentar

Det er ikke det å tenke ut taktikker som er vanskelig. I teorien er det jo lett. Bølgen jeg snakker om burde gå sånn:

 

Freezing trap på en av mystics, angrip den andre og avbryt healing, angrip den frosne og samme greia, bruk focus fire osv og drep de små.

 

I realiteten går det sånn:

 

Glemmer å sette trap, glemmer å interrupte på begge, glemmer CDs, osv. Jeg stresser sånn i hodet at stegene går i ball. Klarer ikke å fokusere, rett og slett. Med andre ord, presterer dårlig under stress.

Lenke til kommentar

Jeg får såkalte "social guild" invites slengt etter meg 5-6 ganger om dagen, decliner alle sammen. Har svært dårlig erfaring med slikt. Bare dramalama dagen lang, officers som begynner å krangle og grine og rage om hverandre.

Alle social guilds jeg har vært i diverse MMOs har blitt oppløst i et evig drama. Så nå er jeg guildless 4 lyfe og trives best med det.

Det går ann å skru på "auto-decline" så du aldri ser de der. Husker ikke om det var en add-on eller om det var i Blizzard UI, en stund siden jeg har spilt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en karakter på en sånn server, men bruker den stort sett til å fly løpe rundt i gamle områder og mimre. Blir liksom ikke det samme å spille etter alt nytt som har kommet.

Kan nesten sammenligne med å kjøpe samme modell bil som den første man fikk, så ta seg en kjøretur. Minner, men følelsen er langt ifra den samme :)

 

Edit: "fly rundt" blei litt feil uttrykk i den sammenhengen her

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Har en karakter på en sånn server, men bruker den stort sett til å fly løpe rundt i gamle områder og mimre. Blir liksom ikke det samme å spille etter alt nytt som har kommet.

Kan nesten sammenligne med å kjøpe samme modell bil som den første man fikk, så ta seg en kjøretur. Minner, men følelsen er langt ifra den samme :)

 

Edit: "fly rundt" blei litt feil uttrykk i den sammenhengen her

For min del er alt det nye gørrkjedelig som er designet for casual spillere. WoW har utviklet seg til å bli et mer og mer solospill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...