Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg pleide å ha ca 3 timer batteritid på min 1557-ALS, med litt i underkant av det ved filmavspilling..

 

Nå er jeg derimot ned i underkant av 2 tv-serie episoder (~1,5 time)..

 

Har merket at jeg får veldig tidlig varsel om at det er f.eks. 20 eller 7 min igjen, men så kan den stå på f.eks. 7 minutt veldig lenge... noe med kalibrering av batteriet å gjøre?

 

Noen tips som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale alle å laste ned notebook hardware controller (tidligere centrino hardware controller) og klokke ned skjermkort og spenninga på prosessoren. Jeg kjører min på 750mV isteden for rundt 1V ved 600mhz f.eks., hjelper på det, skjermkortet kjører jeg på 80/80.

 

Hvis dere bruker linux kan dere bruke rovclock til å klokke ned skjermkortet og patche kjernen med linux-phc for å undervolte prosessoren.

echo "1080,920,870,800,750,750"> /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/voltage_table

 

Hvis fila /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/voltage_table allerede finnes tyder det på at distroen deres allerede har patchet den.

Endret av mariux
Lenke til kommentar
Jeg har nettopp ødelagt skjermen (eller rettere sagt, SAS knuste den) på min 1557. Noen som vet om det er mulig å sette på en ny en?

 

Hva koster noe sånt?

8091055[/snapback]

 

Det er nok mulig. Og så lenge SAS betaler så lar det nok helt sikkert seg gjøre... Ta kontakt der du kjøpte maskinen du, er nok lettest det.

Lenke til kommentar

Finnes det muligheter for cool & quiet på en 1557? kunne tenkt meg at prosessoren klokka ned når eg ikkje hadde bruk for kraft.. dvs omtrent heile tida...

 

Er det noke program som kan brukast?

 

Edit: bruker Vista

Endret av Fatboy
Lenke til kommentar
Finnes det muligheter for cool & quiet på en 1557? kunne tenkt meg at prosessoren klokka ned når eg ikkje hadde bruk for kraft.. dvs omtrent heile tida...

 

Er det noke program som kan brukast?

8100990[/snapback]

 

Notebook hardware controller er vel nettopp et slikt program. Etter tips lengre oppe på siden la jeg inn, og da står det 600mhz omtrent hele tiden. Dette hjelper vel på batteritiden også vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Finnes det muligheter for cool & quiet på en 1557? kunne tenkt meg at prosessoren klokka ned når eg ikkje hadde bruk for kraft.. dvs omtrent heile tida...

 

Er det noke program som kan brukast?

8100990[/snapback]

 

Notebook hardware controller er vel nettopp et slikt program. Etter tips lengre oppe på siden la jeg inn, og da står det 600mhz omtrent hele tiden. Dette hjelper vel på batteritiden også vil jeg tro.

8101096[/snapback]

 

oj gløymde å nevne at eg bruker vista forresten..

 

skal sjekke ut det programmet

 

EDIT: hmmm Notebokk hardware control gir blåskjerm og spontan reboot i Vista..

No skal det berre bli spennande og sjå om eg får fjerna det.. Det startar nemlig automatisk når Vista startar..

 

Noken som har vert borti andre slike program til Vista?

Endret av Fatboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...