Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
WLAN fungerer ikke etter oppstart i ventemodus!

 

Hva er galt?? Fungerer helt greit så lenge pc-en ikke har vært i ventemodus, da finner den plutselig INGEN nettverk.

8619857[/snapback]

 

Har du kommet nær W-Lan knappen på pc'n?

Det er den øverste av de små grå rundt til venstre for tastaturet..

8621752[/snapback]

Samme problemet her, reinstallerte xp....

8631375[/snapback]

 

Jepp, kan bekrefte dette selv... at jeg også sliter med dette... hadde Gentoo linux i en evighet pga cdrom har "slitt seg ut" (spennende å tenke på med tanke på at den så og si ALDRI har vært i bruk ettersom den har virket ubrukelig helt siden første stund...

 

 

Når det kommer til det grafikkproblemet som alle snakker så "pent om", der at pcen fungerer helt utmerket i 15 min, men at den fryser seg helt i opptil 3-4 min, er noe alle vi opplever såvidt jeg er klar over... Jeg trodde løsningen på problemet var å finne et program med viftekontroll, så den alltid stod på max, men det er ikke noe support for viftekontroll eller "always on" på dette hovedkortet, så jeg må beklageligvis meddele at når laptopen blir for varm... så kan du ikke gjøre annet enn å sitte stille og pent i hjørnet av rommet og vente på at den lar deg leke med den igjen... (nesten som å gjøre dama sur ;P )

 

Utdatert laptop nå, bruk den til web,musikk,surfing,filmer og annet småkos... Det er min mening. men for all del, har noen en løsning så ikke nøl med å kontakte meg. vær så snill!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Trenger ny CD-rom. Kan noen gi meg link til en på en norsk webhandel som passer til 1557?

 

På forhånd takk.

9052474[/snapback]

Mail netshop,di hadde tastatur til min enda på lager uten at den ligger ute på siden deres.Mye mulig di har cd-rom/dvd-brenner inne.

Eventuelt PSdata,di solgte vel samme maskinen di og.

Endret av taz
Lenke til kommentar
WLAN fungerer ikke etter oppstart i ventemodus!

 

Hva er galt?? Fungerer helt greit så lenge pc-en ikke har vært i ventemodus, da finner den plutselig INGEN nettverk.

8619857[/snapback]

 

Har du kommet nær W-Lan knappen på pc'n?

Det er den øverste av de små grå rundt til venstre for tastaturet..

8621752[/snapback]

Samme problemet her, reinstallerte xp....

8631375[/snapback]

 

Når det kommer til det grafikkproblemet som alle snakker så "pent om", ................ har noen en løsning så ikke nøl med å kontakte meg. vær så snill!

8942660[/snapback]

 

Jeg hadde det samme problemet på min 1557. Faktisk så sitter jeg akkurat nu og skriver fra den.

 

Løsningen var: å installere et program som heter Notebook Hardware Control (http://www.pbus-167.com/) og sett statusen på programmet på Dynamic Switching.

 

Lykke til! Det hjalp min "snart til salgs" Netbook 1557 GLS

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En liten guide for hvordan fjerne støv i viften. Dette gjorde at arbeidstemperaturen på min 1557 falt fra ca 65 grader til mellom 48 og 55 grader.

 

Vipp av deksel

post-11871-1185629839_thumb.jpg

 

Vipp av tataturet (det er noen plastikklemmer på sidene som holder det på plass

post-11871-1185629850_thumb.jpg

 

Fjern noen skruer

post-11871-1185629860_thumb.jpg

 

Flere skruer

post-11871-1185629869_thumb.jpg

 

Fjern støvet på ribbene

post-11871-1185629882_thumb.jpg

 

Løft av metalltingen

post-11871-1185629891_thumb.jpg

 

Støvdotten som lå inni viften

post-11871-1185629898_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Glimrende bruksanvisning! :thumbup:

 

Jeg målte ikke temperaturen før jeg fjernet tilsvarende mengde støv, men nå har jeg ca 50 grader på CPU. Tidligere gikk vifta nærmest konstant på høy hastighet, men nå surrer den litt på lav hastighet av og til. Det er som om jeg har fått en ny maskin! :)

Lenke til kommentar

Hei folkens,

 

Har hatt min 1557 i 3 år nå (eller noe sånt), og nå har den ene hengselen gått i stykker. Den har rett og slett knukket av. Har prøvd å fjerne den slik at en ny kan settes på, men den sitter bom fast (den biten som sitter på skjermen).

 

Er det noen som har hatt samme problemet, og funnet ut av det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei folkens,

 

Har hatt min 1557 i 3 år nå (eller noe sånt), og nå har den ene hengselen gått i stykker. Den har rett og slett knukket av. Har prøvd å fjerne den slik at en ny kan settes på, men den sitter bom fast (den biten som sitter på skjermen).

 

Er det noen som har hatt samme problemet, og funnet ut av det?

9188644[/snapback]

 

Har hatt mi 1557 i 1000 biter(den sto ute i regnvær i 2 dager)

Du må åpne skjermen,den er bare noen klips som holder rammen rundt skjermen.

Hengslen er skrudd fast i skjerm lokket.

Lenke til kommentar
Hei folkens,

 

Har hatt min 1557 i 3 år nå (eller noe sånt), og nå har den ene hengselen gått i stykker. Den har rett og slett knukket av. Har prøvd å fjerne den slik at en ny kan settes på, men den sitter bom fast (den biten som sitter på skjermen).

 

Er det noen som har hatt samme problemet, og funnet ut av det?

9188644[/snapback]

 

Har hatt mi 1557 i 1000 biter(den sto ute i regnvær i 2 dager)

Du må åpne skjermen,den er bare noen klips som holder rammen rundt skjermen.

Hengslen er skrudd fast i skjerm lokket.

9269397[/snapback]

 

Takker, maa prove det. Vet du noen som selger reserver deler paa nett? Har sokt litt rundt etter henglser, men uten hell. Er det lettest a sporre AOpen direkte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...