Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for den infoen Fatboy.

 

Men hvilken temperatur ligger harddisken på i deres 1557 bærbar?

Bruker notebook hardware controller og den viser at harddisken ligger på 42 grader. idle temp, uten noen aktivitet på harddisken altå null lese og skriving.

Synes dette er uhyre mye!? harddiskene på den stasjonære ligger på 27 og 33 grader med masse load.

Det sies jo at alt over 40 grader er ikke å anbefale for en harddisk, går utåver levetid osv..

Bare min harddisk som er så varm som 42 grader eller?

Lenke til kommentar

Har fått et meget leit problem...

 

Etter et party har noen av tastene mine tatt kvelden (prøvd å rengjøre uten hell)... En av disse er høyre pilen.

 

To taster som derimot virker er 'Fn' og 'venstre pil'. Legg disse sammen og du setter ned brightness til et minimum. Akkurat dette som har skjedd. Noen ide om hvordan jeg kan får ordnet på dette? Har lett over alt. Tror jeg fant en funskjon under strømalternativer før, men finner det ikke lenger. Bruker ellers omega drivere. Kan sette brightness opp med ATI programvaren, men det synes ikke å bli riktig brightness allikevel.

 

Noen som vet hvordan jeg får orden på dette?

 

Lurer også på om noen har noen tips til keyboardet. Tror det har blitt utsatt for en drink. Har hatt det oppe og rengjort så godt jeg klarer uten at det så langt har virket for meg...

Endret av Odingutt
Lenke til kommentar

Noen som har funnet løsning på Win Vista -> sleep/sovemodus -> umulig å slå på trådløs-kort-problemet?

 

Husker man hadde det problemet i XP også, når man ikke installerte den der hurtigtast-applikasjonen, men den er ikke særlig kompatibel med Vista har jeg merket.

Lenke til kommentar
Noen som har funnet løsning på Win Vista -> sleep/sovemodus -> umulig å slå på trådløs-kort-problemet?

 

Husker man hadde det problemet i XP også, når man ikke installerte den der hurtigtast-applikasjonen, men den er ikke særlig kompatibel med Vista har jeg merket.

8155165[/snapback]

 

Installer den i Administratormodus og sett alle EXE filene som blir installert i \Program Files\Launch Application (Eller hva det nå heter) til å kjøre i Administratormodus og XP SP2 kompabilitetsmodus. funker fett.

Lenke til kommentar
noen som kan gi meg en grei oppskrift på hvordan jeg gjør ren pc'en? hvor burde jeg åpne opp? hvor samler driten seg?

8167585[/snapback]

 

Når det gjelder rengjøring av 1557 så er det i bunn og grunn kjøleribba og vifta som trenger en runde med trykkluft. Her har du en link med bilder av 1557 maskinen inni. For å komme til kjøleribbe og vifte er det bare å vippe opp den plastlisten under skjermen med LCD displayet og kontrollene til CD avspilling, så skal tastaturet kunne vippes opp ganske enkelt. Har selv rengjort min egen 1557 noen ganger, og til og med skifta ut den pad'en på ribba med AC5, works like a charm :)

 

Men mens jeg først poster, noen her som aner hva man kan få for en ca 3 år gammel 1557 med 60GB HD, ATI Radeon 9600 64MB, 1GB PC3200 og 1,6 Ghz Centrino CPU? Helt strøken, god som ny, bortsett fra at batterilevetiden har sunket betraktelig. Greier ca 1 1/2 time ved standard bruk.

Endret av Bornslip
Lenke til kommentar

Mistet min kjære 1557E i brann tidligere i uka.

 

1. Noen som kan anbefale en erstatning? Krav: BT, webcam, 1gig RAM, minst 80gig HD og minst samme grafikkkort som tundraen) max pris 11000

 

2. Da pcen er røyk og vannskadet (tastaturkanppene er krympa inn og detter ut sa har vel vært 2-300 grader) , åssen er sjangsene for at Ram brikkene er overlevd? evnt annet som kan berges??

 

Håper på masse feedback.

 

mvh Bandit

Lenke til kommentar
Det var ikke PCen som startet brannen, håper jeg :)

 

Vil tro det er lite håp for RAM-brikkene hvis tastaturet bærer preg av å ha smeltet litt, men du kan jo åpne og se om de er intakte rent fysisk sett.

8235406[/snapback]

 

hehe, neida det var alkissnaboen det gitt.

 

Men er ganske sikker på at brikkene er fysisk hele, pcen er hel ellers. Men får åpne og se.

 

Noen som har tips på hva jeg skal kjøpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...