Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drar igjen opp spørsmålet som tidliger var, hvordan skal man unngå hakke fasen på en 1557, og hvilke andre driver skal brukes hvis det er omegaskjermkortdriverne som senker pcen's ytelse??

 

 

 

 

 

Noen som har satt den opp med ekstern skjerm under linux?

8504237[/snapback]

 

Ja, det er et rent helvete!

 

Fikk det tilslutt til å funke med proprietære drivere og Big Desktop howto :)

 

http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Fe...tallation_Guide

 

Tror det var denne jeg fikk det til å funke med (Bruker Kubuntu)

 

-C-

8552424[/snapback]

Lenke til kommentar
Drar igjen opp spørsmålet som tidliger var, hvordan skal man unngå hakke fasen på en 1557, og hvilke andre driver skal brukes hvis det er omegaskjermkortdriverne som senker pcen's ytelse??

 

Er det hakking ca hvert 4. sekund det er snakk om? I så fall har jeg det også og er interessert i om noen har en løsning rundt dette.

Lenke til kommentar

Skikongen: Han tenker på hakkinga i grafikken under gaming, sliter med det samme jeg også, får feilmld samme hvilken ATI driver jeg forsøker å installere. Og Omegadriverne gjør at etter ca 15min gaming så går hastigheten på vifta ned og grafikken hakker veldig...kan det være fordi cpu'en blir for varm eller noe? hadde ikke dette problemet før...

Lenke til kommentar
Noen gang gjort ren vifta og ribba?

 

Idle temp'en min sank fra 72 grader til 45 grader etter rengjøring  :roll:

8717264[/snapback]

 

Har du en fin brukerveiledning på hvordan en kommer til? Har slitt med å få opp tastaturet på min maskin...

8718942[/snapback]

 

 

sliter med å komme til jeg også, ødela F8 knappen når jeg forsøkte å få opp tastaturet, men ser at CPU temp lett går opp til 100 grader når jeg gamer, sikkert på høy tid med litt trykkluft ja!

Lenke til kommentar
Noen gang gjort ren vifta og ribba?

 

Idle temp'en min sank fra 72 grader til 45 grader etter rengjøring  :roll:

8717264[/snapback]

 

Har du en fin brukerveiledning på hvordan en kommer til? Har slitt med å få opp tastaturet på min maskin...

8718942[/snapback]

 

Bøy skjermen helt bakover. Du skal så fjerne det panelet der høyttalerne,cdpspiller-knappene, standbyknappen er. Bruk et lite flattskrujern for å lirke opp dette. Deretter er det bare å løfte av tastaturet. Og vips er kan kommet til vifta. Skru av vifta og rengjør den. Samt blås ut alt du greier ut av ribba. improviser med å stikke inn en tynn papirlappe eller lignende for å få ut alt om du ikke har trykkluft.

Lenke til kommentar
Noen gang gjort ren vifta og ribba?

 

Idle temp'en min sank fra 72 grader til 45 grader etter rengjøring  :roll:

8717264[/snapback]

 

Har du en fin brukerveiledning på hvordan en kommer til? Har slitt med å få opp tastaturet på min maskin...

8718942[/snapback]

 

Bøy skjermen helt bakover. Du skal så fjerne det panelet der høyttalerne,cdpspiller-knappene, standbyknappen er. Bruk et lite flattskrujern for å lirke opp dette. Deretter er det bare å løfte av tastaturet. Og vips er kan kommet til vifta. Skru av vifta og rengjør den. Samt blås ut alt du greier ut av ribba. improviser med å stikke inn en tynn papirlappe eller lignende for å få ut alt om du ikke har trykkluft.

8723007[/snapback]

 

Har klart meg helt til jeg skal ta av tastaturet, hvordan gjør jeg det? sitter godt fast her og ser ikke helt hvor jeg skal få tak...

Lenke til kommentar
Har problemer med å få  det første lokket av.

Går greit å løsne lokket på siden ved hengslene men det henger veldig godt ved høytalerne har ikke lyst å  knekke noe her heller hvordan løsner jeg dette her?

8731855[/snapback]

 

 

Den var visst noen skruer på undersiden her ja fant ut av det. Men pcen hadde lite støv inni å blir fremdeles veldig varm. :ermm:

Lenke til kommentar
Hmm, skal ikke være nødvendig å løsne noen skruer på undersiden av pc'en... Fikk du tatt av tastaturet og gjort ren vifta samt ribba?  Ribba pleier å være stappa full.

8737929[/snapback]

 

Så veldig lite støv inni pcen faktisk så kanskje det er andre ting jeg må til med.

Men jeg har ett problem til også dette gjelder når jeg bruker power supply til laptopen, når jeg kobler pcen til lcd skjerm får masse forstyrrelser når jeg bruker power suppyen amt at nettverket mitt blitt veldig ustabilt da. Noen som har noe råd ang dette?

Endret av masterbrumm
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...