Gå til innhold

Hva er ditt syn på rasisme?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjennomgående her er:

1) De som vil se forskjellene på mennesker. Det er nettopp dette som gjelder, ikke hvor man er fra og hudfarge.

2) Somaliere, pakistanere, bosnere osv. er noe pakk, fordi de snylter på skatten og dreper vennene våre. De er bare ute etter å ødelegge. Mao. en stygg generalisering.

 

andre_goaaal, det hjelper lite å si at du har mange andre grunner når du ikke sier hvilke! Det er bare barnslig. "Jeg er for at vi legger ned militæret fordi det ikke er morsomt å være der, men jeg har også MANGE andre grunner, jeg bare vil ikke si de"

Lenke til kommentar

Rasisme? Hjelp meg litt her, til å se hvor jeg står...

 

Jeg liker ikke de som kommer til landet, bare for å snylte, stjele o.s.v. Jeg liker ikke de som kommer hit uten pass, får leilighet, penger, mat og alt de måtte ønske i 3 måneder før de blir sent hjem.

 

Jeg begynner å tenke litt når jeg ser på diverse land i Afrika. De sitter med HIV og AIDS hele gjengen, og myndighetene vil ikke en gang opplyse om det. Kvinnene gjør alt arbeidet mens mennene sitter med kjeften full av KAT hele dagen. De klager over at de er fattige, men gjør ikke noe med det. Det er noe grunnleggende feil i kulturen dems.

 

Jeg hater å gå på byen, å bli sett på og ledd av av diverse invandrer-gjenger. Jeg vet at ikke alle invandrere er slik, men de som er det fucker skikkelig opp for de andre. Jeg hater at man ikke kan gå i en by uten at å bli sjikkanert av invandrere, for det er alltid dem. Helt ærlig.

 

Jeg hater alle som syter, klager og snyter, og får alle utgiftene sine betalt av staten. Jeg er imot alle resursene som blir brukt på u-land og invandrere. Jeg hater Frafjord Johnsen som pøser ut milliarder i Afrika som om det var sand på en strand.

 

Jeg elsker FRP for deres invandringspolitikk. Jeg synes Erna Solberg gjør en kjempejobb.

 

Jeg hater den kriminelle kulturen "de" har kommet med. Jeg hater at det er kult å være gangster. Jeg hater at det kun settes lys på hvite rasister, kan vedde Johnsens u-land-millioner på at de er like, hvis ikke mere, rasistiske. Jeg hater volden de bringer med seg.

 

Jeg hater at pappa sliter med å få jobb, mens utlendigene får jobber kastet etter seg av staten. Hvorfor skal vi bli prioritert lavere enn invandrere? Når man har bodd i landet, og betalt skatt så lenge, så er man allikevel prioritert lavere enn invandrere.

 

Jeg hater at de formerer seg som kaniner, og har 6,7 barn i gj.snitt. Jeg hater at de er flere enn oss om noen få år.

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Det var mine tanker. Vet ikke om jeg har husket alt, skrev bare det jeg kom på. Så selv American History X for noen dager siden. Det jeg forstod da, er at det er mange hyggelige folk fra andre kulturer, og at nynazisme bare er tull. (Ikke det at jeg på noen som helst måte har drevet med det, distanserer meg fra dem på alle måter.)

Lenke til kommentar

Jeg synes rasister skal få være rasister og ferdig med det. Man trenger ikke bry seg så mye om hva andre mener. La folk få mene hva de vil. Alikevel så skal ikke _diskriminering_ forekomme, men det går på mer enn bare hudfarge.

 

Blir mer redd for de folkene som prøver å tvinge rasister til å mene noe annet. Tvang er aldri bra.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er jeg imot rasisme. Hvorfor i allverden skal man verdsette eller vurdere personer utifra hudfarge og hvor de ble født? Det er da totalt meningsløst. Vurder personene utifra HVEM de er, personene selv! Uavhengig av farge. Det har ikke en dritt å si. Hva vi trenger er bedre antirasisme-arbeid, Norge er jo på vei til å bli rasist-capital no1. Vi trenger en ny antirasisme-bevegelse, stopp FRP og liberalerne og erstatt den lunkne, autoritære antirasisme organisasjonen vi har i dag!

Det er ikke rart folk blir rasister idag, så mye dritt utlendinger (hovedsaklig de med arabisk utsenede) driver med, jeg tror det har mer med kultur forskjeller å gjøre, kanskje tror mange av de er bedre en våre?

Lenke til kommentar
Armbåndtullet er så tullete at jeg blir irritert. Minner meg fælt om da alle fjortissene hadde en rose/kors eller hva det var, for å vise at de bryr seg om flodbølgeofrene. Med unntak at Livestrong skaper et inntekt til noe godt, men armbåndgreia er litt teit synes jeg.

Hehe? Hvilken fjortiser? Jeg så ikke en med den driten der. Sikker på at ikke "fjortisssene" var folk som brydde seg?

Lenke til kommentar

 

Hvis du bare skal sitte her og låse deg og ikke høre på forslag og BARE være imot det "kag" sier kan du jo bare gå...

 

Vi skulle diskutere noe seriøst her! ;)

da går jeg.. Gidder ikke å forklare alt når han angriper meg slikt..

 

Nå glemmer vi hele greia ok? Nå går jeg videre med mitt fordommet..

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke de som kommer til landet, bare for å snylte, stjele o.s.v. Jeg liker ikke de som kommer hit uten pass, får leilighet, penger, mat og alt de måtte ønske i 3 måneder før de blir sent hjem.

Det er vel ikke rent få norske som snylter på staten heller. Det er vel også atskillig flere som kommer hit som faktisk jobber, men dette blir det selvsagt ikke snakket om.

Jeg begynner å tenke litt når jeg ser på diverse land i Afrika. De sitter med HIV og AIDS hele gjengen, og myndighetene vil ikke en gang opplyse om det. Kvinnene gjør alt arbeidet mens mennene sitter med kjeften full av KAT hele dagen. De klager over at de er fattige, men gjør ikke noe med det. Det er noe grunnleggende feil i kulturen dems.

Hva skal de egentlig gjøre med fattigdommen? Så lenge geriljafolk og rike hvite (eller svarte, for den saks skyld) sitter på makta er det igrunn lite å gjøre. Å mene at alle folka i Afrika ikke VIL gjøre noe for å få det bedre, er som å grave ett hull i bakken å stikke hodet nedi.

Jeg hater å gå på byen, å bli sett på og ledd av av diverse invandrer-gjenger. Jeg vet at ikke alle invandrere er slik, men de som er det fucker skikkelig opp for de andre. Jeg hater at man ikke kan gå i en by uten at å bli sjikkanert av invandrere, for det er alltid dem. Helt ærlig.

Her kan jeg forsåvidt være enig. Gjengkulturen blant "innvandrere" er ofte hard, men om vi snakker om mobbing kan jeg med hjertet på hånden si at det ikke akkurat er innvandrere som har plaget meg mest (ja, jeg var mye mobbet før).

Jeg hater alle som syter, klager og snyter, og får alle utgiftene sine betalt av staten. Jeg er imot alle resursene som blir brukt på u-land og invandrere. Jeg hater Frafjord Johnsen som pøser ut milliarder i Afrika som om det var sand på en strand.

Jeg og hater alle som syter, klager og snylter på staten, men det er faenmeg ikke bare innvandrere. At du er i mot at det blir brukt penger på U-land sier jo bare at du er en fryketlig intolerant person, som sannsynligvis hadde hatt godt av å bo noen uker i jungelen i Afrika.

Jeg elsker FRP for deres invandringspolitikk. Jeg synes Erna Solberg gjør en kjempejobb.

I rest my case.

Jeg hater den kriminelle kulturen "de" har kommet med. Jeg hater at det er kult å være gangster. Jeg hater at det kun settes lys på hvite rasister, kan vedde Johnsens u-land-millioner på at de er like, hvis ikke mere, rasistiske. Jeg hater volden de bringer med seg.

Igjen, det virker som om innvandrere er de eneste som gjør ting galt. Og dessuten, hvorfor tror du det blir så mye bråk når så mange tenker slik som deg?

Jeg hater at pappa sliter med å få jobb, mens utlendigene får jobber kastet etter seg av staten. Hvorfor skal vi bli prioritert lavere enn invandrere? Når man har bodd i landet, og betalt skatt så lenge, så er man allikevel prioritert lavere enn invandrere.

Det tror jeg ikke noe på. Nordmenn flest har en "småredd" holdning til innvandrere, som nok ikke gjør det "lettere" for dem å få seg jobb. Det går nok mer på utdanning og erfaring tenker jeg.

Jeg hater at de formerer seg som kaniner, og har 6,7 barn i gj.snitt. Jeg hater at de er flere enn oss om noen få år.

 

Hvem er egentlig "de" ? Og hvorfor er det så ille at det er flere av "dem" om noen år ?

 

For min del høres det ut som du er rasist. Du har iallefall noen mindre problemer med å skjønne at folk fra andre land også er vanlige folk.

 

For å sette det ekstra på spissen; hva er "innvandrere" ? Hater du svensker som flytter hit like mye?

 

Rasisme er i bunn og grunn bare frykt, og neppe noe som kommer til å forsvinne for godt. Men det betyr ikke at vi skal slutte å jobbe mot rasisme.

Lenke til kommentar

Jeg er imot rasisme. Det skal nevnes at de som lager mest faen her jeg bor, ja, de er mørhudede. Men, igjen, jeg kjenner så mange ålreite mørkhudede mennesker, og er så glad i dem, at rasist det er jeg absolutt ikke! Jeg har en kammis, eller flere faktisk, som kommer fra ymse land. De er de greieste kara/chicksa jeg kjenner. Og familiene deres jobber hardt og har tilpasset seg Norge. Rasister er trangsynte jævler som skjærer alle under en kam. JA til et fargerikt fellesskap :)

Lenke til kommentar
Jeg er imot rasisme. Det skal nevnes at de som lager mest faen her jeg bor, ja, de er mørhudede. Men, igjen, jeg kjenner så mange ålreite mørkhudede mennesker, og er så glad i dem, at rasist det er jeg absolutt ikke! Jeg har en kammis, eller flere faktisk, som kommer fra ymse land. De er de greieste kara/chicksa jeg kjenner. Og familiene deres jobber hardt og har tilpasset seg Norge. Rasister er trangsynte jævler som skjærer alle under en kam. JA til et fargerikt fellesskap :)

Flott holdning! Integrering bør være tosidig, det vil si at de som maser om at innvandrere på integrere og etablere seg i det norske samfunnet må også etablere og integrere seg med innvandrere. Det holder ikke med at en person maser om at pakistanere må lære seg norsk når den personen vil være lengst mulig vekk fra alle pakistanere. Begge partene bør delta for å skape et fargerikt og fredelig samfunn. Har lagt merke til at de som er venner, naboer, kolleger, bekjente etc med innvandrere, ofte har to syn på det norske samfunn, de er ikke så trangsynte og blåøyde som mange andre ofte er ;)

Lenke til kommentar
...

Det virker på meg som om du trenger å ha alt inn med teskje. Det som gjør at man snakker så mye om rasisme i dag er først og fremst at hvis man peker på et problem med innvandringen, og utelater å legge til den obligatoriske "men vi nordmenn er jo like dårlige også" etter hver setning, skriker man opp og lager rabalder. Det finnes drittsekker i alle kulturer, alle folkeslag, men man må da få lov til å snakke om dritten i en/et av dem uten å måtte legge til noen bisetninger om de i de andre kulturene samtidig.

 

Det virker også som at det er påkrevd at man nevner alle de positive sidene ved innvandringen, for hver gang man nevner noe negativt. Helt legitim kritikk får man slengt tilbake i ansiktet med et stempel som sier "rasisme".

 

Mongo FURY har ikke nevnt noe om sin holdning til hvite drittsekker, og dermed har jeg foreløpig tolket det dithen at han er anti-drittsekk, ikke rasist. Om han er blind for hva de hvite drittsekkene gjør, vet jeg ikke noe om.

 

(dere får unnskylde ordbruken)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...