Gå til innhold

Hva er ditt syn på rasisme?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på om disse tallene stemmer 100% men hvis jeg husker rett får nordmenn 1,9 eller mindre unger i gjennomsnitt. Dvs det blir mindre av oss, mens muslimene i norge ligger på 3,7. Så har du innvandring i tillegg.

 

Hvis dette ikke endrer seg så vil det jo selvfølgelig bli flertall av muslimer, det vil jo ta lang tid men det vil skje.

Endret av Peri
Lenke til kommentar

Jeg anser ikke meg selv som rasist, og tror heller ikke at jeg er det. Det jeg etterlyser er en noe strengere kontroll av invandrere, slik at de som trenger hjelp får hjelp. Jeg mener også at de av dem som ikke klarer å integrere seg til det norske samfunnet som begår alvorlige forbrytelser burde sendes tilbake. (fin og tung setning)

 

Jeg er også for minimal "integrering" fra "norsk" side. Den burde holde seg til aksept, og ikke større kulturforandringer. Det er tross alt innvandrerene som er så heldige å få komme til vårt land. Det skal dog nevnes at en progresjon i norsk kultur vil finne sted, og denne bør ikke stoppes.

Lenke til kommentar
Jeg anser ikke meg selv som rasist, og tror heller ikke at jeg er det. Det jeg etterlyser er en noe strengere kontroll av invandrere, slik at de som trenger hjelp får hjelp. Jeg mener også at de av dem som ikke klarer å integrere seg til det norske samfunnet som begår alvorlige forbrytelser burde sendes tilbake. (fin og tung setning)

 

Jeg er også for minimal "integrering" fra "norsk" side. Den burde holde seg til aksept, og ikke større kulturforandringer. Det er tross alt innvandrerene som er så heldige å få komme til vårt land. Det skal dog nevnes at en progresjon i norsk kultur vil finne sted, og denne bør ikke stoppes.

Jeg er stort sett helt enig, men "integrering" tenker jeg mer på utdanning fra staten sin side, både om norsk kultur, lov, språk osv. Det bør det så absolutt være mer av.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen ting imot innvandrere så lenge de ikke kommer til Norge :p

 

Jeg er vel en hobby rasist, men trangsynt? Det er vel heller du som er trangsynt som ikke skjønner at ikke alle kan like alle..?

 

På samme måte høres det veldig dumt ut når noen sier ting som dette; Liker du ikke pølse? Du er rar...

 

Hvorfor skal jeg føle meg presset til å like/være sammen med/respektere folk jeg ikke liker?

Lenke til kommentar
Fortid har mye å si dessverre..*Eks mobbing, slåssing, drap osv

Drap? :dontgetit:

 

 

Ja, altså.. Hva er en rasist? Hva definerer en rasist? en som ikke liker en annen rase?

Jeg er ikke rasist, men rasebevisst..

Neida, men jeg liker ikke "svartinger" eller negre eller hva en skal kalle de.

Jeg syns ikkenoe om de, bare.. Føler meg uvel sammen med de, rett og slett..

 

BTW: Noe av det MEST rasistiske som man kan få kjøpt i butikken, er vel MARLBORO røykpakken?

 

sikker på at en eller annen her røyker marlboro.. Ta opp lokket, løft opp den venstre fliken, se "igjennom" pappen i toppen, og se at skriften "Marlboro" danner tallene "1761"

Se på fargen på "Marlboro" teksten på toppen og på bunnen av pakken. Riktig, Hvitt på toppen, svart i bunn.

"Marlboro" som det står på forsiden av esken, hvis en holder over skriften, men lar "peak'ene" av skriften være ute, så ser du 2 lange og 2 korte ting, som skal forestille en liten og en svart neger som blir hengt.

Det røde og det hvite rundt på Marlboro esken. Se at den røde "vimpel" lignende formen, danner 3 K'er rundt om Marlboro-esken.. ikek fler, ikke mindre.. 3 K'er = KKK = Ku Klux Klan.. Og tar jeg ikke feil, så er Ku Klux Klan grunnlagt ellernoe i 1761?

Skal sjekke det opp på google nå.

 

EDIT kommer...

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar
Ja, altså.. Hva er en rasist? Hva definerer en rasist? en som ikke liker en annen rase?

Jeg er ikke rasist, men rasebevisst..

Neida, men jeg liker ikke "svartinger" eller negre eller hva en skal kalle de.

Jeg syns ikkenoe om de, bare.. Føler meg uvel sammen med de, rett og slett..

En som ser på folk som medlemmer i raser, og tror noen er verd mer enn andre. Eller er høyere stilt enn andre. Sånn som du sier nå at du ikke liker "negre", "svartinger". Du har neppe snakket med mange "svartinger"?

 

Det verste jeg hører er at noen sier de er "rasebevisst". Det er bare for å skjule at de er rasister. Rasist er nesten et skjellsord i samfunnet, dermed vil man moderere ordet litt, gjøre det mindre farlig, og sier dermed rasebevisst. Feigt, kaller jeg det.

Lenke til kommentar

Jeg står for alt jeg sier, det har jeg alltid sagt.. kanskje ikke her på forumet, men ellers, så gjør jeg det..

 

Jeg kommer fra Oslo, har mine grunner til og ikke føle meg vel sammen med de.

Nå vet jeg ikke hvor du er ifra, men hvis du har vært på videregående osv på steder der det er MYE sånne wolla-kebab folk, og nordmenn som oppfører seg lignende, så føler iallefall ikke JEG meg trygg.. Det er nesten så du hører det klirrer i kuler og kniver når de går forbi deg..

 

Altså, det er disse ejg liker, de som er noen forbanna rasshøl go skal være så jævelig tøffe.. Har gått i klasse med en Chilener, og han er drit grei.. Han liker jeg, men det er ikke slik jeg ser på folk. Det er de Wolla-fetta folka jeg ikke liker.

 

Bare så det er sagt :)

 

 

BTW: Fant noe om 1761, men tror ikke det hadde noe med denne saken og gjøre

1759

Cherokee War in southern Appalachians, surrender land 1759-1761

 

1760

Scotch-Irish, Ulster Scots, cross from eastern Appalachians

 

Chickasaw's distrust British, lay siege on Ft. Loudon; peace returned 1761

 

KKK ble vel grunnlagt av sørstatene, hvis jeg ikke husker feil?

Cherokee War in southern Appalachians, surrender land 1759-1761

Kanskje det var i 1761 de begynte og vurdere og grunnlegge KKK?

Eller kasnkje det bare er jeg som skal prøve og trekke noen raske slutninger.. :)

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar

Har du NOENSINNE hørt om en farget person som har vært rasistisk mot en hvit person? I avisen, Tv, eller Radio? Det har ikke jeg!

 

Carl i Hagen kritiserer noen fargede personer, og blir kalt rasist.

 

Noen fargede personer kaller nordmenn for "djevelens sønner". Det har aldri blitt kalt rasisme! Ikke åpenlyst i avisene ihvertfall!

Lenke til kommentar

Man er ike rasist bare fordi man hater holdningen til et helt land.

Eksempel:

 

"Jævla svarting! Du robber jo alt jeg har, alle dere svartinger er tyver!" = Ikke rasisme, men noe så artig som fordommer.

 

"Jævla svarting! Du alle dine landsmenn er svarte og derfor er mindre verdig enn oss andre!" = Rasisme.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...