Gå til innhold

Morro med Pentium M Dothan og CT adapter..!


Anbefalte innlegg

Ikke faen om skatte pengene mine skal gå til en som tukler med prosessorer som hobby, da vil jeg heller at det skal gå til gullbadekar til hele kongefamilien og alle statsrådene...

Ikke diss stoolman, han gjør en kjempejobb!

 

Og som du sier lenger oppe i tråden:

men hvem som helst med dine kunnskaper kan overklokke m prosessoren til uante høyder så lenge de har nok midler(dvs. penger)

Det er sant nok det, tingen er den at slik kunnskap er svært få som har.

Endret av suprsid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen som disser stoolman, og prohelp sier heller ikke at overklokking er uinteressant. Jeg er faktisk 100% enig med prohelp her, selv om han uttalte seg på en ganske frekk og klønete måte. Det er klart at jeg ikke ønsker at skattepengene mine skal gå til privatpersoner sin hobby! Hadde stoolman på fritiden sin likt å hoppe i stykker dyre trommesett, hadde ikke jeg frivillig støttet ham i kampen mot strukket kuskinn. Dette burde jo både stoolman og resten av dere forstå.

Lenke til kommentar
men hvem som helst med dine kunnskaper kan overklokke m prosessoren til uante høyder så lenge de har nok midler(dvs. penger)

 

 

Hvis de har kunnskapen er det jo et SELVFØLGE at de kan det... Hallo ?!

 

EDIT: Hjelper såklart med litt penger også da

Endret av m3tro89
Lenke til kommentar
Når han sier at det er slikt hvem som helst kan gjøre, bare de har nok penger i bakhånd, kaller eg det dissing. :)

Han sier jo at man faktisk trenger kunnskapen stoolman besitter, noe veldig mange på forumet her gjør, men ikke "hvem som helst"...

Lenke til kommentar
Når han sier at det er slikt hvem som helst kan gjøre, bare de har nok penger i bakhånd, kaller eg det dissing. :)

Han sier jo at man faktisk trenger kunnskapen stoolman besitter, noe veldig mange på forumet her gjør, men ikke "hvem som helst"...

Han fikk det til å høres mer negativt ut ! ;)

Lenke til kommentar
Når han sier at det er slikt hvem som helst kan gjøre, bare de har nok penger i bakhånd, kaller eg det dissing. :)

Han sier jo at man faktisk trenger kunnskapen stoolman besitter, noe veldig mange på forumet her gjør, men ikke "hvem som helst"...

Han fikk det til å høres mer negativt ut ! ;)

Syntes det virket ganske så negativt for min del men.

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at han hadde en negativ instilling, men kan jo for alt vi vet kommet på grunn av deres stadige oppfordringer til at støtte for prosjektet skulle medgå i statsbudsjettet, noe som i bunn og grunn er idiotiskt! Deres syting om hans syting er værre enn noe annet...

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

som jeg sa så er det ganske fantastisk av stoolman å klare dette, jeg syntes den kunnskapen han bruker til å sette sammen kjølere og modde ting med fysiske hjelpe midler er utrolig imponerende. Det han gjør foran pcen sin er ikke fullt så stort som mange skal ha det til.

Lenke til kommentar
som jeg sa så er det ganske fantastisk av stoolman å klare dette, jeg syntes den kunnskapen han bruker til å sette sammen kjølere og modde ting med fysiske hjelpe midler er utrolig imponerende. Det han gjør foran pcen sin er ikke fullt så stort som mange skal ha det til.

Jo det er faktisk det....

 

Det må ligge i fingrene! :thumbup:

Lenke til kommentar

Huff da, det er ikke kult med avsporinger, selv om jeg på en måte var med på å bidra til denne avsporingen...

 

Jeg er helt enig i at det er mange som kan gjøre det jeg har gjor til nå.. ikkeno problem.. Men, det kreves faktisk endel engasjement og tiltak å gjøre dette. Man skal finne leverandører, finne det nødvendige utstyret, skaffe seg sponsorer.. osv..

Det jeg mener er at det er langt mer enn bare overklokkingskunnskaper som er viktig i denne sammenheng..

Penger vokser dessverre ikke på trær.. Derfor er det vitkig men sponsorer... og disse må overbevises om at det å bruke 30 K på et prosjekt er god markedsføring..

 

Det er pr i dag 3 som sponser meg

det er først og fremst

 

MPX.no med hardware

AGA med nitrongen og tørris

og sistl og ikke minst

 

Moderne Kjøling som har sponset meg med armaflex og andre isoleringsstoff, samt ett fett FLUKE tokanals termometer som går ned til -200 grader..

 

Jeg vil dog presisere at det har gått ca 25k rett ut av egen lomme også, da nitrorørene f.eks kostet 4000 kr..

 

 

Poenget er at det er mye som må stemme for at man kan svinge igang noe som dette.. det holder ikke bare å kunne overklokke en prosessor.. det må selges ideer til sponsorer slik at de faktisk er villige til å sponse...

 

Det er sikkert også av betydning at jeg til nå i år har handlet hos MPX for kr 260 000..

 

 

 

Liten update...

 

Driver nå på å teste et P4GD1 som visst nok skal greie høyere fsb enn hva PC4800E dlx gjør..

får ett P4C800E dlx til i posten på tirsdag..

 

Av en eller annen teit grunn så virket ikke voltmodden på P4P800se (vcore), med det resultat at max volt var 1,6. Samtidig så kan spenningsstabiliteten på Vcore i beste fall kalles helt J***ig...

 

Tester nå en ny 770.. håper å greie 4GHz på denne..

 

det som er noe drit er at systemet nekter plent å boote på temp. lavere enn -150 C.

 

Funker dog utmerket i intervallet -150 grader til -130 grader.. Dette er dog en skikkelig slitsom temp å holde da dette krever små "klunker med nitrio ca hvert annet minutt..

 

Forhåpentligvis er jeg under 20 sek i morgen tidlig...

Lenke til kommentar
det som er noe drit er at systemet nekter plent å boote på temp. lavere enn -150 C.

 

Funker dog utmerket i intervallet -150 grader til -130 grader..  Dette er dog en skikkelig slitsom  temp å holde da dette krever små "klunker med nitrio ca hvert annet minutt..

Hm, kan du ikke bare boote på -100 og så senke tempen ned til minimum, eller fryser det(systemet) da?

Endret av Sink
Lenke til kommentar
blir fasinert av å se slikt pågangsmot!

 

oxo et spørsmål til deg stoolman:

 

hvis du bruker 260k på deler fra mpx.no bygger du da pcer for andre folk?

 

eller er det eget forbruk? (håper ikke det)

Jada, jeg bygger systemer for andre også... ellers så hadde vel denne hobbyen kunne klassifiseres ikke som dyr men som sinnsyk...

 

Når det kommer til boottemp, så er min erfaring så langt at systemet fryser på under -150-160 grader.. det er også meget vanskelig å administerer nitrogenet slik at temp havner innenfor et intervall på 10 grader.. det er det som er noe drit..

 

Har nå ca 3 liter med nitrogen igjen som skal til pers i kveld.. håper på bedre resultater med P4GD1 kortet.. selv om dette chipssettet er noe tregere enn hva 875/865 er..

 

Rammbrikkene jeg bruker nå greier 285@2-2-2-5

Så med 13 multiplier og 280fsb så er jeg ihvertfall nede på 20 sek... det kommer alt an på hvor høyt den 770 cpuen vil..

Lenke til kommentar

Hei!

 

Stilig det du gjør. Håper du kommer langt! :thumbup:

 

Husker fra skoletia at vi blandet nitrogen med rødsprit for å øke tempen litt. Mulig du kan gjøre noe slik også. Brukte dette trikset til å kjøle ned metall til rette temp før vi analyserte slagfasthet og slikt. Husker også at hvis vi blandet for mye nitrogen i rødspriten frøs spriten, men husker ikke hva tempen var da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...