Gå til innhold

Morro med Pentium M Dothan og CT adapter..!


Anbefalte innlegg

Jeg bencher nå SuperPi på 3450 med bare -24 på cpu.. lurer på hva denne vil greie på -130 :hmm::hmm::dribble:

Tipper du når rundt 4ghz, litt under kanskje. du kommer vel under 20sek i superpi med god klaring også.. Du tar vel norgesrekord i alle benchmarks? 01/03/05 superpi :) blir morro det, håper dere får med en som kan filme og redigere på en serriøs måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bencher nå SuperPi på 3450 med bare -24 på cpu.. lurer på hva denne vil greie på -130    :hmm:  :hmm:  :dribble:

Tipper du når rundt 4ghz, litt under kanskje. du kommer vel under 20sek i superpi med god klaring også.. Du tar vel norgesrekord i alle benchmarks? 01/03/05 superpi :) blir morro det, håper dere får med en som kan filme og redigere på en serriøs måte.

Rundt 4Ghz vil jeg tro han går godt under 20 sek SuperPI 1M ;)

Lenke til kommentar
Jeg bencher nå SuperPi på 3450 med bare -24 på cpu.. lurer på hva denne vil greie på -130    :hmm:  :hmm:  :dribble:

Tipper du når rundt 4ghz, litt under kanskje. du kommer vel under 20sek i superpi med god klaring også.. Du tar vel norgesrekord i alle benchmarks? 01/03/05 superpi :) blir morro det, håper dere får med en som kan filme og redigere på en serriøs måte.

Rundt 4Ghz vil jeg tro han går godt under 20 sek SuperPI 1M ;)

Hva det enn blir tror jeg vi får se norgesrekord i superpi 1m :p Skulle jo fått litt statsstøtte nå, og klokke forbi japanerne :p

Lenke til kommentar
Jeg bencher nå SuperPi på 3450 med bare -24 på cpu.. lurer på hva denne vil greie på -130    :hmm:  :hmm:  :dribble:

Tipper du når rundt 4ghz, litt under kanskje. du kommer vel under 20sek i superpi med god klaring også.. Du tar vel norgesrekord i alle benchmarks? 01/03/05 superpi :) blir morro det, håper dere får med en som kan filme og redigere på en serriøs måte.

Rundt 4Ghz vil jeg tro han går godt under 20 sek SuperPI 1M ;)

Hva det enn blir tror jeg vi får se norgesrekord i superpi 1m :p Skulle jo fått litt statsstøtte nå, og klokke forbi japanerne :p

Hehe.. har allerede norgesrekorden med 22,250 sekunder, med en klokk på 3450...

Men, jeg må nok opp på en PM780 for å komme meg over 4 ghz..

Gode nyheter også, Kenneth Dammyr her på forumet skal filme seansen, samt at hw.no også skal være til stede..

Skal si dette har nådd proposjoner som jeg aldri ville ha drømt om på forhånd...

 

Så får vi bare håpe at dette ikke tryner i enten:

1. knuste prosessorkjerner

2. Nitrogensøl enten på meg, Kamerat, eller på deler av harwaren som det ikke skal være nitrogen på..

3 alle andre ting som muligens kan gå til h***ete i en slik seanse..

 

 

Er litt usikker på om jeg skal kjøre nitrogen på skjermkortet eller om jeg skal gå for tørris der.. burde jo holde med - 70 grader på et x800xt pe..?

Burde med dette greie 800mhz på core+++

minnet burde da også være villig til å se 640-650

Er også litt usikker på om jeg skal bruke et X850kort eller X800 kort... begge xt pe.. men, sannsynligheten for at ett av de dør er vel overhengende tenker jeg.. så det blir vel begge..

Lenke til kommentar
Dette må jo bare bli supert! :p

Du kunne ikke tenke deg å fortelle litt om den nitrogenen? Hvor får du tak i den? Hvor mye koster det? Beholder? Prisen på rørene?

Takker for svar!

 

Edit: Jeg glemte å si at du var gal, men det vet du vel allerede

Vel, Nitrogen er ikke så inmari dyrt i seg selv, koster ca kr 27 pr liter.. Flytende nitrogen holder i nytappet tilstand en temperatur på -196 grader celsius, men evaporerer ganskE fort slik at det hele tiden er nødvendig med etterfylling. Det som koster penger er beholderne.. En ny beholder på 10L koster ca kr 3000, men disse kan også leies for ca kr 60 pr døgn.. Jeg har nå lagt inn bestilling på en beholder, samt at jeg til den forestående seansen også skal leie en, sånn av vi da har tiLsammen 20 liter tilgjengelig.

Rørene var ganske dyre, tilsammen kr 3200,- noe som i og for seg er ganske mye for noen kobberør, selv om disse er ganske bearbeidede. Rene materialkostnader til disse rørene kan umulig beløpe seg til mer enn ca 400 kroner.... Men, de kommer ferdig testet og høyt anbefalt... og da var det liksom ikke noe mer å lure på... Venter på at de skal dukke opp fra USA ganske snart... OG DA ER DET ROCK'N ROLL!!! :thumbup:

 

ps: Det er ikke det å plassere en beholder på en cpu og fylle denne med nitrogen som er utfordringen her i det hele tatt.. det kan alle greie.. Det som er mer krevende er voltmoddingen av hk og skjermkort, samt det som virkelig er problematisk, nemlig å isolere rakkelet slik at man ikke får kondens.. man vet liksom ikke helt hvor mye vann det er i den luften vi puster inn før man ser isen formelig danne seg foran øynene på¨en..

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
2. Nitrogensøl enten på meg, Kamerat, eller på deler av harwaren som det ikke skal være nitrogen på..

Noe sier meg at det kan vere nokså vondt! :ermm:

vondt er vel en underdrivelse :p søler du flytende nitrogen på vanlige klær eller bar hud er det i de fleste tilfeller ikke noe annet å gjøre enn å amputere... tenk for eksempel hvordan det blir å skrive foruminnlegg uten venstre tommel :roll:

Lenke til kommentar
2. Nitrogensøl enten på meg, Kamerat, eller på deler av harwaren som det ikke skal være nitrogen på..

Noe sier meg at det kan vere nokså vondt! :ermm:

vondt er vel en underdrivelse :p søler du flytende nitrogen på vanlige klær eller bar hud er det i de fleste tilfeller ikke noe annet å gjøre enn å amputere... tenk for eksempel hvordan det blir å skrive foruminnlegg uten venstre tommel :roll:

Husker ikke hvor mange minus det var i flytende nitogen men var det ikke rundt 100-200 minus? :no:

 

Edit: Glede seg til video. :wee:

 

Vist det ikke går galt da ..

Endret av mini me
Lenke til kommentar
2. Nitrogensøl enten på meg, Kamerat, eller på deler av harwaren som det ikke skal være nitrogen på..

Noe sier meg at det kan vere nokså vondt! :ermm:

vondt er vel en underdrivelse :p søler du flytende nitrogen på vanlige klær eller bar hud er det i de fleste tilfeller ikke noe annet å gjøre enn å amputere... tenk for eksempel hvordan det blir å skrive foruminnlegg uten venstre tommel :roll:

Husker ikke hvor mange minus det var i flytende nitogen men var det ikke rundt 100-200 minus? :no:

 

Edit: Glede seg til video. :wee:

 

Vist det ikke går galt da ..

-196.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er det som å helle vann, bare med et ekstra sett beskyttende hansker. -190C er jo ikke noe å spøke med, så vær for all del sikkert kledd. Hus at p-m 580 har valgfri multiplier og velg klokkefrekvens deretter (17x16x15X osv.) Dette er selvfølgelig noe man må teste ut på ekstrem kjøling slik som japanerne, så jeg ønsker dere lykke til :w00t:

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
2. Nitrogensøl enten på meg, Kamerat, eller på deler av harwaren som det ikke skal være nitrogen på..

Noe sier meg at det kan vere nokså vondt! :ermm:

Egentlig så er det verken så vondt eller farlig. Grunnen til det er at nitrogen har mye lavere varmekapasitet enn vann (noe som danner 90% av menneskekroppen), i tillegg så trengs det ikke så mye varme for å evaporere den heller.

 

Flere ganger har jeg opplevd å få små sprut av LN2 på bar hud og jeg fikk ingen skader, det bare svir litt akkurat når dråpene treffer hud (jeg studerte fysikk og brukte LN2 ganske mye). Det svir mye værre hvis man får oljesprut fra stekepannen. Jeg har til og med sett at man lar LN2 renne over håndoverflaten (nei, ikke prøv det hjemme!). I alle tilfeller dannes det en "pute" av nitrogengass mellom kroppen og LN2 som beskytter kroppen, det er derfor det ikke er så ille. Og "renne" er nøkkelord her - får LN2 lov å ha kontakt med kroppen i lengre periode, får man skader.

 

Det som er farlig, derimot, er å putte fingeren i LN2. Da har du store sjanser for amputasjon, fordi varmen blir sugd ut av kroppen veldig fort av større mende flytende nitrogen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...