Gå til innhold

Morro med Pentium M Dothan og CT adapter..!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sagt det før, sier det igjen, dette er sykt :)

Sitter å vurderer et system med P-m ganske seriøst nå... :) Kanskje kjøpe gjennom kompis for 65% pris :dribble:

 

Er rett og slett ganske tent på dette :p

 

Syns forresten det er litt morsomt å tenke på at dette startet med det formål å leke seg..

Jeg kjøpte nylig en Pentium M 750 prosessor, et Asus socket 479 CT adapter og et Asus P4C800E-DLX sånn bare for å leke meg litt.. :yes:

Lenke til kommentar

Nå har det vært stille fra meg noen dager, men jeg er tilbake ganske snart med noen oppdaterte scorer.. jeg har flyttet i helgen, og har nå en hel garasje til disposisjon til mine prosjekter... :D

 

Må innrømme at det er noe som ikke stemmer helt med systemet om dagen, da jeg nå blir kastet ut av 3d mark 01 på frekvenser over 3317mhz.. tror dette er rammen....

men, jeg skal demontere riggen i dag, tørke den med hårføner... også får vi se hva som skjer.... :thumbup:

Lenke til kommentar

BTW.. det stemmer det at OPPAINTER nå har 48k i 01, med de 7800gtx kortene stiler med en seriøs cold bug.. kortene oppfører seg helt villt på temperaturer under 35grader celsius.. Kinc på xs og techsweden fikk ikke disse kortene til å kjøre på kald luft engang... men over 50k tror jeg nok de skal....

OPPAINTER drepte sine i cascaden..., men man kan nok regne med at han får nye fra NVIDIA..

Lenke til kommentar

Det tar bare mer å mer av med Pentium M. Her er igjen en ny WR i SuperPI fra Japan. Legg merke til MHz på den CPU'en også. Er jo helt sinnsykt.

 

By TAM

 

LN2 Cooling

Time: 18s (Original SuperPI 1M) , 18.750s (MOD1.4 1M)

Clock:4148.2MHz (fsb244.0Mhz x17)

CPU: Pentium M 780 ES

M/B: ASUS P4C800-E (44MG / BIOS:10001.023) + CT-479

CPU Cooling: LN2 (Pro3 + V-TEC ARC Bed Rev.3.4)

Memory: Kingston KHX3500 CL2 256MB x2

VGA: ATI rageXL (PCI)

HDD: IBM DTLA-307015

Power Supply:OCZ PowerStream 520W

Vcore: 1.790v (Actual)

Vddr: 3.65v, Vio: 3.73v, Vagp: 1.98v

OS: Windows Server 2003

MEM: 400MHz, Turbo, CL2.0-2-2-5-4-E-A-A (1:1 200MHz)

 

M780-4148_18s750.gif

Lenke til kommentar

Nå blir det ganske snart temmelig morro!

Fant leverandør av flytende nitrogen i går, og bestilte meg 2 stk LN2 rør fra Chily1 i dag.. betalte de akkurat nå..Dyrt som fa*n, men det koster jo litt med seriøs morro...

 

Jeg trenger noen i Oslo området som har litt peilign på videopptak og redigering til å ta kontakt med meg.. Skal lage video av denne seansen..

 

Det blir i første omgang meg og "KAMERAT" som skal benche med denne riggen, men det SKAL lages video av dette slik at andre også kan "ta del" i galskapen..

 

ETA for rørene mine er ca 8 dager..

 

Følg med for mer galskap...

 

ps: Jobber med å få tak i en Pentium M 780 prosessor og et x850xt pe kort.. Har også vurdert å bytte til P4GD1 hk...

 

Nå er det ikke bønn lengre.. jakten på japanerne er i gang...

Lenke til kommentar
BTW.. det stemmer det at OPPAINTER nå har 48k i 01, med de 7800gtx kortene stiler med en seriøs cold bug.. kortene oppfører seg helt villt på temperaturer under 35grader celsius.. Kinc på xs og techsweden fikk ikke disse kortene til å kjøre på kald luft engang... men over 50k tror jeg nok de skal....

OPPAINTER drepte sine i cascaden..., men man kan nok regne med at han får nye fra NVIDIA..

De har coldbug ja, men oppainter skulle vistnok få en biosversjon (tror det var det) av nvidia som gjorde at dette ordnet seg. OG, han hadde fler enn 2 7800gtx liggende :thumbup:

 

Håper på noen syke scorer i pi nå da du får tak i ln2 :w00t:

Lenke til kommentar
Nå blir det ganske snart temmelig morro!

Fant leverandør av flytende nitrogen i går, og bestilte meg 2 stk LN2 rør fra Chily1 i dag.. betalte de akkurat nå..Dyrt som fa*n, men det koster jo litt med seriøs morro...

 

Jeg trenger noen i Oslo området som har litt peilign på videopptak og redigering til å ta kontakt med meg.. Skal lage video av denne seansen..

 

Det blir i første omgang meg og "KAMERAT" som skal benche med denne riggen, men det SKAL lages video av dette slik at andre også kan "ta del" i galskapen..

 

ETA for rørene mine er ca 8 dager..

 

Følg med for mer galskap...

 

ps: Jobber med å få tak i en Pentium M 780 prosessor og et x850xt pe kort.. Har også vurdert å bytte til P4GD1 hk...

 

Nå er det ikke bønn lengre.. jakten på japanerne er i gang...

-Gleder seg noe helt grenseløst-

 

GL HF Mate :)

Lenke til kommentar

Er det noen med litt peiling på videoopptak og redigering som kunne tenke seg å filme en klokkeseanse med flytende nitrogen?

Skal foregå på Kolbotn utenfor Oslo i slutten av neste uke..

 

Send mail til [email protected] hvis du er kvalifisert og interessert..

 

 

Blir heftige greier.. Har nå to cpuer og to skjermkort som skal klokkes.. og seks minnepar i tillegg til to forskjellige hovedkort...

Lenke til kommentar

Dette må jo bare bli supert! :p

Du kunne ikke tenke deg å fortelle litt om den nitrogenen? Hvor får du tak i den? Hvor mye koster det? Beholder? Prisen på rørene?

Takker for svar!

 

Edit: Jeg glemte å si at du var gal, men det vet du vel allerede

Endret av Økonom
Lenke til kommentar
Dette må jo bare bli supert! :p

Du kunne ikke tenke deg å fortelle litt om den nitrogenen? Hvor får du tak i den? Hvor mye koster det? Beholder? Prisen på rørene?

Takker for svar!

 

Edit: Jeg glemte å si at du var gal, men det vet du vel allerede

"If insanity keeps you sane, it's probably a good thing."

- Simon Aldra, forum.hardware.no 6. Juli 2005

Lenke til kommentar
Jeg bencher nå SuperPi på 3450 med bare -24 på cpu.. lurer på hva denne vil greie på -130 :hmm::hmm::dribble:

Hva er tiden på 3450mhz? :dribble:

 

Venter på galskap. Håper du ikke ødelegger hele morroa om Cpuen skulle ta kveld! Men det er vel bare å få en ny og sprekere? :!:

Lenke til kommentar
Jeg bencher nå SuperPi på 3450 med bare -24 på cpu.. lurer på hva denne vil greie på -130    :hmm:  :hmm:  :dribble:

Hva er tiden på 3450mhz? :dribble:

 

Venter på galskap. Håper du ikke ødelegger hele morroa om Cpuen skulle ta kveld! Men det er vel bare å få en ny og sprekere? :!:

Bruk og kast-mentalitet. SNØFT. Som sønn av en meget profilert venstrepolitiker her i kommunen må jeg protestere. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...