Gå til innhold

Morro med Pentium M Dothan og CT adapter..!


Anbefalte innlegg

Egentlig så er det verken så vondt eller farlig. Grunnen til det er at nitrogen har mye lavere varmekapasitet enn vann (noe som danner 90% av menneskekroppen), i tillegg så trengs det ikke så mye varme for å evaporere den heller.

 

Flere ganger har jeg opplevd å få små sprut av LN2 på bar hud og jeg fikk ingen skader, det bare svir litt akkurat når dråpene treffer hud (jeg studerte fysikk og brukte LN2 ganske mye). Det svir mye værre hvis man får oljesprut fra stekepannen. Jeg har til og med sett at man lar LN2 renne over håndoverflaten (nei, ikke prøv det hjemme!). I alle tilfeller dannes det en "pute" av nitrogengass mellom kroppen og LN2 som beskytter kroppen, det er derfor det ikke er så ille. Og "renne" er nøkkelord her - får LN2 lov å ha kontakt med kroppen i lengre periode, får man skader.

 

Det som er farlig, derimot, er å putte fingeren i LN2. Da har du store sjanser for amputasjon, fordi varmen blir sugd ut av kroppen veldig fort av større mende flytende nitrogen.

Hm.. kjekkt å vite, takker for info :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ja, nå er det virkelig ting på gang her.. Fikk LN2/DI røerene mine fra USA i dag, og greide da ikke å styre unna AGA på Furuset, så jeg plukket like godt med meg 10 liter flytende Nitrogen og 8 kg tørris.. Har ikke fått cpu ennå, men dette er vel også like om hjørnet tenker jeg.. Skal teste og lære litt i kveld om bruk av flytende Nitrogen.. Bilder og resultater følger senere i kveld/ natt

 

Og jeg likte det med å føre meg opp på statsbudsjettet.. :thumbup: det kunne jo ha kommet godt med.. Trenger ikke mer en noen stakkars få bittesmå millioner til å leke meg med :thumbup: Det må jeg da saktens kunne få... eller hva mener dere--? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

skjønner ikke helt meningen med dette, hadde du gjort noe revelusjonelt så hadde jeg godt sett at du får den støtten du har og litt til, men hvem som helst med dine kunnskaper kan overklokke m prosessoren til uante høyder så lenge de har nok midler(dvs. penger). I og med at du tydelig kan dette så kan du jo se om du kan skaffe deg en jobb innenfor bransjen...

Lenke til kommentar

stolmannen du er ganske flink :) Ikke for å mase, men når får vi se en evt video? Når det gjdler midler så kunne du for eksempel fiksa sånn at man må betale med sms for å laste videoen ned (en 10er eller så) :p Brukerne av dette forumet ville nok bidratt ;) Bare en crazy ide, vet ikke om det hadde vært mulig men.. Jeg og mine ideer =)

Ellers, keep up the good work!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

Ikke faen om skatte pengene mine skal gå til en som tukler med prosessorer som hobby, da vil jeg heller at det skal gå til gullbadekar til hele kongefamilien og alle statsrådene...

Lenke til kommentar
Ikke faen om skatte pengene mine skal gå til en som tukler med prosessorer som hobby, da vil jeg heller at det skal gå til gullbadekar til hele kongefamilien og alle statsrådene...

Det er jo fint og flott at du har dine egne meninger, men jeg skjønner ikke helt vitsen med å slenge dritt.. Du kan jo ganske enkelt la være å lese... Er ikke verre enn det.. Og forresten.. Det er bare ikke å ha nok penger som teller her.. Det er ganske mange hundre timers arbeid som er lagt ned i å komme opp på det nødvendige kompetansenivået...

Lenke til kommentar

UPDATE: Ny superPi rekord 21.938 sek

Dritten er at jeg må flashe bios.. hk nekter plent å boote når det blir kaldere enn -111,5 grader

 

Kjører da superpi på 3,55 ghz, men den cpu jeg har i dag har en liten skade på core.. Fikk en ny 770 i dag, så får vi se hvordan den klokker..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

jeg syntes det å overklokke er en enkel måte til å øke ytelsen på skjermkortet mitt...og når denne "nyheten" kom på forsiden av hw.no så kunne jeg ikke akkurat unngå det, jeg syntes at det er artig at du har klart å oppnå slike nivåer, men det er ikke det største i verden..synes folk setter deg høyere enn enkelte som kanskje fortjener mer kred

Lenke til kommentar

dette er uten tvil den mest interresante tråden jeg har lest på en liten evighet. vel, iallefall siden en viss tråd på notebookforums førte til at jeg pinmodda cpu'en i 9300'en :p

 

kick ass, stoolman! alltid gøy å lese om entusiaster som deg for oss som hverken har tid eller penger til å overklokke på en sånn skala lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...