Gå til innhold

ATI R520 blir Xaveon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
To Xaveon-kort i AMR-modus skal yte 60 til 90 prosent bedre enn ett enkelt kort, og skal ifølge rapportene være 2,5 ganger kraftigere enn to GeForce 6800 Ultra i SLI-oppsett.
Om dette stemmer, så går utviklingen ganske raskt. Men selvsagt, dette må takes med en klype salt.

 

Den gamle serien/generasjonen heter X-(f.eks. X800), hva vil den nye hete?

Lenke til kommentar
Så kommer ATI med R620 til neste år som yter like bra som to R520 kort...

Jeg for min del holder meg til ett kort tror jeg.

To tønner kanskje ....eehhhh.... :!:

 

Jaja.. R620, og nye R845 under utvikling er kjempesaker, men alvorlig talt unger, har vi noe som helst grunnlag egentlig å uttale oss om ting vi ikke vet NOEN ting om?? Noe kilder? Jeg veit jeg har, de står alle på Hardware's hovedside.

 

 

Mvh Daniel

 

Edit: skriverleif :wallbash::D:fun::yucky:

Endret av colakork
Lenke til kommentar

Hvis min logiske tenkning er riktig, så vil 2 ATI kort som tilsvarer 2.5 ganger ytelsen til 2x6800 Ultra, Kortene vil i AMR yte maks 90% bedre enn ett kort. Da vil vel ett ATI kort yte 2.5-2,7 ganger bedre enn ett 6800 Ultra.

 

Det vil vel være bra nok for de fleste tipper jeg. Gidder selv ikke skifte Hovedkort (hvis AMR ikke blir kompatibelt i de 2x PCI-e x16 sporene som er i dag, kun med en bios oppdatering.) Da for det holde med ett kort.

 

EDIT: angående det bildet med Xaveon og Intel 4 GHz greiene på. Alle linjene er vel fake, 2x 146 GB raptor disker?, 800W PC høytaller anlegg?. Ser ut til at noen har satt opp sin drømme PC.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

jaha. Greit nok, ATi er en meget god gfx kort produsent (har selv :D)

 

men... før vi alle begynner å rave om "2x bedre enn GF6800U!!!111oneoneone" og dritt som det, så må vi huske at nVidia kommer med sin nye brikke FØR ATi (sannsynligvis da, siden de lanserer tidligere..), og de snakker også om dobbel ytelse i forhold til GF6800U bla bla bal....

 

så hvor sinnsykt imponerende det blir når det kommer til stykket gjennstår å se....

Lenke til kommentar
Ikke for å være sær her, men ærlig talt syntes ikke det hørtes allverden ut. Tospann av G70 skal da være 4x raskere enn SLI 6800U. (Ett kort litt over 2x raskere enn 6800U..).

 

 

Hvis et G70 kort er dobbelt så rask som et 6800U så vil 2xG70 være 4x så rask som et 6800U, ikke to.

Lenke til kommentar

Man spekulerer jo uansett på rykter og hvor kontroversielle/troverdighet sidene er/har.

 

Og ja, jeg skjønner at alle spekulerer her, og kan heller ikke si annet enn at det gjør jeg også.. Men fortsatt er alt basert på en rykteflom en eller annen har satt igang...

 

 

Mvh Daniel

Lenke til kommentar
Ja, da hadde jeg lest feil du... :(  :whistle:

 

Jaja, da er jo løpet ganske jevnt igjen i mine øyne hvertfall. :thumbup:

 

 

PS! OT: FY F*EN STAR WARS EP.III ROCKER HARDT!!!!!!!! Veldig enkelt den beste science fiction filmen jeg har sett i hele mitt liv!

 

Mvh Daniel

Kommer det AGP varianter av kortet også?

 

Off topic: Star Wars er moro det. Men jeg synes det hakket når romskip snur raskt rundt og du ser bakgrunnen panorere forbi. Trodde Lucas Art hadde utstyr nok til å forhindre sånt!? :yes: Filmen kunne også ha holdt på 1 time eller 2 ekstra (en kan ikke få nok av det liksom). :love: Litt skuffet over å ikke se særlig nyvinninger av filmteknikker. Noe som vet mer om filmteknikk som kan peke på noe nytt i denne episoden?

Endret av G
Lenke til kommentar
Off topic: Star Wars er moro det. Men jeg synes det hakket når romskip snur raskt rundt og du ser bakgrunnen panorere forbi. Trodde Lucas Art hadde utstyr nok til å forhindre sånt!? :yes: Filmen kunne også ha holdt på 1 time eller 2 ekstra (en kan ikke få nok av det liksom). :love: Litt skuffet over å ikke se særlig nyvinninger av filmteknikker. Noe som vet mer om filmteknikk som kan peke på noe nytt i denne episoden?

Det har faktisk med fremviseren å gjøre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...