Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

 

Kan være at noen allerede har skrevet noe om dette.

 

Jeg har nå flere bestillinger inne hos Hobbyking. Men jeg er mildt sagt irritert på websiden deres. Den lever sitt eget lille liv hvor plutselig bestillingslisten endres eller tømmes, jeg må logge inn mange ganger, og av og til vil ikke innloggingen godkjenne passordet mitt selv om jeg VET at både e-adressen og passordet er riktige og riktig skrevet.

 

Ellers fant jeg det rart at man ikke kan bestille større totalpakke enn 1500mm3 til Norge.

Hobbyking har slitt litt den siste uken ja. Aner ikke hva som skjer.

 

 

Takker for svar og bekreftelse på at det ikke er jeg som gjør noe galt, Merko. Forresten, synes ikke du også at det er vel liten fysisk maxstørrelse på ordrer til Norge? 1500mm3 er ikke rare greiene ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Itek og Merko.

 

Kanskje det kan være batteriene ja? Tenkte jeg ikke på. Men da vet jeg det til neste gang. Bestiller heller batteriene separat hvis behov for større volumbestilling. Men særdeles lite volum ja ...

 

Billig og billig frakt. Ble vel litt bortskjemt med 3-5 engelske pund for frakt på 5-6 cd'er hos amazon for et par-noen år siden. Ser jo at man ikke kan sammenligne direkte, men ...

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

20-30usd for 1.5kg med batteri via fedex, da får du dem ganske fort også.

Men du må kun bestille batterier i den bestillingen, for å få muligheten til å bruke fedex.

 

Jeg kommer alltid til å splitte opp batterier og "annet" videre i mine bestillinger.

Ja det koster 20-30usd ekstra i frakt, men det sparer man inn igjen fort, gjerne på et batteri (spesielt om ikke tullen tar deg).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det lille jeg vet om innkjøring av en bil motor, som sikkert har det samme prinsippet som en nitromotor er jo å la motordelene tilpasse seg til hverandre. Å kjøre inn en motor som har gått mange km/ timer er nok bare bortkasta tid da motordelene allerede har tilpasset seg til hverandre, med mindre motoren har nye deler så bør den kjøres inn noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

20-30usd for 1.5kg med batteri via fedex, da får du dem ganske fort også.

Men du må kun bestille batterier i den bestillingen, for å få muligheten til å bruke fedex.

 

Jeg kommer alltid til å splitte opp batterier og "annet" videre i mine bestillinger.

Ja det koster 20-30usd ekstra i frakt, men det sparer man inn igjen fort, gjerne på et batteri (spesielt om ikke tullen tar deg).

 

Tja, nå blir det ikke mange 4s-batterier, 4000mah eller mer på 1,5kg. De batteriene jeg har kjøpt har lagt på rundt 600gram, så da blir det to batterier da ... Man kan jo selvfølgelig bestille noen småbatterier også for å fylle kvoten, men så enormt behov for disse har jeg ikke.

 

Men likefullt, jeg kommer til å følge rådet ditt, for da kan jeg i det minste bestille mer volum så lenge det ikke er batterier med.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Etter anbefalinger fra en svært behjelpelig Merko (og andre) her inne, har jeg gått til bestilling av komponenter for bygging av et quadcopter. De mest sentrale komponentene her er;

 

SunnySky V3508 700kv Motor, ESC, Carbon Propeller Set

 

Tarot FY650 C/F Folding Quadcopter

http://www.foxtechfpv.com/tarot-fy650-cf-folding-quadcopter-p-896.html

 

DJI NAZA-M V2 Full Set

http://www.foxtechfpv.com/dji-nazam-v2-full-set-p-1036.html

 

 

Til dette ønsker jeg å bestille en gimbal for mitt Gopro hero3+ Black edition også, men som helt fersk i gamet er jeg usikker på hva som passer hva. Jeg fant denne;

 

Tarot T-2D V2 GoPRO 3 Brushless Camera Gimbal and ZYX22 Controller

http://hobbyking.com/hobbyking/store/__51635__Tarot_T_2D_V2_GoPRO_3_Brushless_Camera_Gimbal_and_ZYX22_Controller.html

 

Kan denne passe oppsettet over, eller bør jeg gå for noe annet? Kan godt gå en del opp i pris, men helst ikke for mye over 300USD.

Lenke til kommentar

 

20-30usd for 1.5kg med batteri via fedex, da får du dem ganske fort også.

Men du må kun bestille batterier i den bestillingen, for å få muligheten til å bruke fedex.

 

Jeg kommer alltid til å splitte opp batterier og "annet" videre i mine bestillinger.

Ja det koster 20-30usd ekstra i frakt, men det sparer man inn igjen fort, gjerne på et batteri (spesielt om ikke tullen tar deg).

 

Tja, nå blir det ikke mange 4s-batterier, 4000mah eller mer på 1,5kg. De batteriene jeg har kjøpt har lagt på rundt 600gram, så da blir det to batterier da ... Man kan jo selvfølgelig bestille noen småbatterier også for å fylle kvoten, men så enormt behov for disse har jeg ikke.

 

Men likefullt, jeg kommer til å følge rådet ditt, for da kan jeg i det minste bestille mer volum så lenge det ikke er batterier med.

 

 

Det var bare et eksempel på fraktkostnad for 1.5kg. Hva batteriene jeg bestilte sist veide. Flere batterier, høyere frakt, logisk nok.

Men anbefaler uansett å bestille ting for seg selv, og ta det via fedex.

 

Og ja, gimbalen passer fint, selv om jeg ville anbefalt en 3-axis gimbal.

http://www.hobby-wing.com/arris-cm3000-gopro-hero3-brushless-motor-gimbal.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare tenk på at du kan ødelegge noe de første turene, ting må læres, og ting har lett for å falle i retning bakken når de er i lufta!

 

Jeg kan love deg at jeg kommer til å trene en del med de billige quadene før jeg prøver meg på de dyrere tingene. Og jeg kommer ikke til å montere på gimbal eller annet utstyr på denne quaden før jeg har lært den å kjenne. Skal finne meg et stort åpent område med mykt underlag, og starte veldig forsiktig på dager med lite vind. Så tar jeg det steg for steg. Regner selvfølgelig med at flyveegenskapene på quaden vil endres med hvor mye utstyr/vekt den lastes med.

Lenke til kommentar

 

 

20-30usd for 1.5kg med batteri via fedex, da får du dem ganske fort også.

Men du må kun bestille batterier i den bestillingen, for å få muligheten til å bruke fedex.

 

Jeg kommer alltid til å splitte opp batterier og "annet" videre i mine bestillinger.

Ja det koster 20-30usd ekstra i frakt, men det sparer man inn igjen fort, gjerne på et batteri (spesielt om ikke tullen tar deg).

 

Tja, nå blir det ikke mange 4s-batterier, 4000mah eller mer på 1,5kg. De batteriene jeg har kjøpt har lagt på rundt 600gram, så da blir det to batterier da ... Man kan jo selvfølgelig bestille noen småbatterier også for å fylle kvoten, men så enormt behov for disse har jeg ikke.

 

Men likefullt, jeg kommer til å følge rådet ditt, for da kan jeg i det minste bestille mer volum så lenge det ikke er batterier med.

 

 

Det var bare et eksempel på fraktkostnad for 1.5kg. Hva batteriene jeg bestilte sist veide. Flere batterier, høyere frakt, logisk nok.

Men anbefaler uansett å bestille ting for seg selv, og ta det via fedex.

 

Og ja, gimbalen passer fint, selv om jeg ville anbefalt en 3-axis gimbal.

http://www.hobby-wing.com/arris-cm3000-gopro-hero3-brushless-motor-gimbal.html

 

 

Jeg var nok litt kjapp på avtrekkeren her, og trøtt (skrev det på jobb kl 04 på natten). Skal få sjekket dette bedre ut etter hvert :)

 

Hva gjelder gimbal, så vil jeg først prøve det og finne ut om dette er noe for meg. Hvis dette gir blod på tann, kan jeg heller sikte meg inn på de litt dyrere tingene. Ser jo fordelene med 3-axis, og den du linker til har jo en annen fordel også, lav vekt. Kanskje den blir neste steg for meg ...? Så lenge den 2-axisen er anbefalt av brukere, går jeg for den i første omgang.

 

Innser at jeg har en vel slapp holdning her ved å spørre "alle" andre om alt mellom himmel og jord. Men unnskyldningen min er at jeg er litt på felgen for tiden. Fortsatt sliten, lei og stresset etter at jeg gjorde det slutt med min bedre halvdel for halvannet år siden, pluss at jeg antakelig har den berømmelige midtlivskrisa :hm:. Tenkte det kunne være en god ide å koble av med noe nytt, og noe jeg har vært fascinert av i alle år, men aldri tatt meg råd/tid til, nemlig RC, og da spesielt i luften ...

 

Den dagen man mister barnet i seg, den dagen kan man like godt legge inn årene ...

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

De som bruker quads eller annet med kamera; har dere søkt om nødvendige tillatelser osv? Jeg spør ikke for å stille noen til veggs, rett og slett bare fordi jeg lurer på hvor mange som faktisk gjør dette. Jeg har selv kjøpt meg en DJI Phantom for å bruke den til å ta opptak med GoPro nå som NSM har lempet på kravet om å søke om tillatelse for luftfoto. Men ser det at luftfartstilsynet krever at folk tegner ansvarsforsikring og søker til luftfartstilsynet, som igjen krever produksjon av en komplisert operasjonsmanual.

 

Jeg blir matt av hvor kronglete og byråkratisk det kan være å ha en slik farkost, som utelukkende brukes som rekreasjon. Jeg flyr dessuten sjeldent høyere enn kanskje 10-15 meter, og aldri over restriksjonsområder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...