Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hvorfor det kommer opp en advarsels melding når jeg trykker på første side i denne tråden. Google Chrome stopper med fra å gå til første side siden de mener at siden inneholder en lenke som kan være skadelig for datamaskinen og at data en kan infiseres med virus. Litt off topic her, men jeg håper at det går bra :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bare lurer på hvorfor det kommer opp en advarsels melding når jeg trykker på første side i denne tråden. Google Chrome stopper med fra å gå til første side siden de mener at siden inneholder en lenke som kan være skadelig for datamaskinen og at data en kan infiseres med virus. Litt off topic her, men jeg håper at det går bra :blush:

Fungerer greit her. Får du opp noko melding om kva lenke det er?

Lenke til kommentar

Har sinnsykt lyst på helikopter..

 

Men dette er ganske vanskelig, og har ikke så mye plass. Tviler på at jeg får lov å fly på kunstgress-banen som er her rett ved siden av, hehe. :p

 

Eller skal jeg kjøpe meg noe annet? Orker ikke biler lengre.. Gidd ikke å betale mer enn ca 4k forresten.

 

Jeg har nettopp lagt inn en ordre på denne, for moro og trening :D

Lenke til kommentar

Det er plastkofferten de har på Clas det der eller Merko?

 

Jeg har alu koffert i stedet til mine batterier. Passe stor til både ladebags og ymse.

 

Vært å kjøpt meg ny loddebolt også, så satser på at ting er i orden i løpet av morgendagen.

Stemmer det.. :)

 

Haha... :lol:

Forventa å se et standard helikopter, så får jeg se en 4 propella marihøne... :p

Du får nok større glede av et Quad copter en vanlig helikopter.

Iallefall om du er helt fersk innen helikopterkjøring.

 

Quad er veldig lettflydd. Trenger ikke noe særlig erfaring fra tidligere.

 

Bilde av mitt;

jfbmmk.jpg

 

Snart ferdig med monteringen av diverse utstyr. :)

Lenke til kommentar

Du får nok større glede av et Quad copter en vanlig helikopter.

Iallefall om du er helt fersk innen helikopterkjøring.

 

Quad er veldig lettflydd. Trenger ikke noe særlig erfaring fra tidligere.

 

Tviler ikke noe av det, hverfall når jeg så Quad copteret til Traxxas :p

 

Der var så mye snakk om HELIkopter, så det var det jeg forventa å se.

Lenke til kommentar

Det er nok en hexa lik den litt oppe på siden. Vil fort koste 5000,- og oppover. Litt avhengig av komponentene du kjøper.

Fordelene med hexa er bedre løftekapasitet, og litt sikkrere hvis en propell skulle ryke i lufta. Quad vil jo bli rimeligere. Har quad selv som skal ta med seg ett Sony RX100 når jeg fåt lagd feste.

Lenke til kommentar

Den du linker til er bra, men du trenger en flight-controller, radioutstyr, batteri og lader utenom.

Jeg startet med en DJI F450 (receiver ready) fra USA. Kjøpte og sender/mottaker. Betalte da i overkant av 5000,- Batteri og lader kjøpte jeg lokalt.

 

Quad er nok greiest og starte med. Da trenger du "kun" 4 motorer, 4 esc'er, flight-controller, radioutstyr, lader og batterier.

Ramme kan du lage selv med trelister/aluminiumsprofiler.

Handler du fra Kina blir det en del rimeligere.

Da vil det komme på ca. 2500-3000,-

 

Da får du en quad som lett løfter 400-700 gram.

Lenke til kommentar

Husk også på at du eventuelt må kjøpe kamera om du skal filme, som gjerne også koster deg et par tusen+.

Jeg har selv lyst på hexakopter, men har ikke 10k å hive på bordet for hva jeg har lyst på.

 

Billigere å kjøre i stykker bilene mine er det også, så kanskje like greit.

Lenke til kommentar

5000,- og oppover? Wow, det ble litt for mye.

Løftekapasiteten, den må klare å løfte et kamera da, et Contour eller lignende.

 

Så quad, bygger man det selv eller kjøper ferdig? Har dere isåfall tips? :)

 

EDIT: Hva med et sånt hexakopter?

http://www.elefun.no...od.aspx?v=22017

 

Har du vært inne på rcexplorer.se og tittet? Der finne guide om du ønsker å bygge selv. Dessuten finner du mye annen nyttig info.

 

Edit:

Rcexplorer har kun trikopter, men med plass til gopro.

Endret av Itek
Lenke til kommentar

5000,- og oppover? Wow, det ble litt for mye.

Løftekapasiteten, den må klare å løfte et kamera da, et Contour eller lignende.

 

Så quad, bygger man det selv eller kjøper ferdig? Har dere isåfall tips? :)

 

EDIT: Hva med et sånt hexakopter?

http://www.elefun.no...od.aspx?v=22017

http://nrkbeta.no/helikopter - Der lærer du hvordan du skal lage et billig quadcopter (pris totalt ca. 1500kr uten radio)

Har forøvrig samme helikopter som det youtubeklippet, bare et annet understell til kameraet.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Ohh, nei, å bygge selv har jeg aboslutt ikke tid til. Det ville tatt meg flere år, hehe.

Så det må bli et ferdigbygd.

 

Men tåler de vind? Altså vil de bli dratt veldig med en gang det litt vind? Jeg bor jo i Bergen, og ikke akkurat sol og vindstille her hverken på sommeren eller vinteren.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...