Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takket være 3D-printer har jeg nå begynt å mekke på ett gopro adapter for å få vekk med ustabil video og "jello-effect"/rolling shutter. Så i den forbindelse lurte jeg på om det er flere DJI Phantom eier her som er villig til å teste en prototype?..

Hvorfor kunn DJI-Phantom eiere? :p

 

Uansett, tror det kan bli vanskelig med et adapter i PLA \ ABS da det er veldig stivt. jello-effeken kommer jo hovedsaklig av vibrasjoner osv. Men du får si ifra om du kommer opp med noe smart ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor kunn DJI-Phantom eiere? :p

 

Uansett, tror det kan bli vanskelig med et adapter i PLA \ ABS da det er veldig stivt. jello-effeken kommer jo hovedsaklig av vibrasjoner osv. Men du får si ifra om du kommer opp med noe smart ;)

 

Ja det er det jeg tror jeg har gjørt - jeg har i alle fall filmen ganske så crazy og prøvd alt jeg kunne for å skappe noe ustabil film - men jeg syns at resultate blir veldig skarp og fin (bortsett fra at jeg ikke kan fly og min proppeler er skadet). Kan legge ut en liten klipp om litt

Lenke til kommentar

Vi får se :)

på helikoptere så er det så ekstreme vibrasjoner som går så fort etterhverandre at du ikke vil kunne gjennskape de om du "rister" på kameraet med hånda.

 

Har du bilde av designet ditt, eller er det 'lukket'? :p

 

Absolutt ikke "lukket" - men jeg vil lansere det som enn pakke. Det er for det mest i respons til http://www.shapeways...gear-kit-2.html der duden bak vil tjene cash på design han har rappet fra andre helekoptere. Det syns jeg ufint - så jeg kommer til å lansere åpen "pakke" som løser de problemene (inkludert understell) som jeg har oppdaget på min Phantom.

 

Her er video http://www.youtube.com/watch?v=5wGJlBafrP4 - valgte den bit da du kan se deler av landing-gear til høyre og se hvor mye den egentlig vibrerer. Til å være første prototype er jeg ganske fornøyd med resultate - spesielt når man tenker på prisen (som er minimal).

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Noen her som kjører e-revo eller e-maxx? Har kjørt slash 4x4 en stund og vurderer bil nr.2 sånn at dama kan kjøre sammen med meg. Noen med erfaring som kan anbefale en av disse? Jeg kjører over alt der det passer.

Hvis du skal kjøre der det kjøres kan, så hadde jeg nok valgt E-Maxx :p

Kjører E-Maxx selv og jeg synes den er helt konge å kjøre :cool:

E-Revo er en slags racing monster truck, mens E-Maxx'en er mer basher monster truck .

 

>

<

Her er min E-Maxx.

post-181245-0-70814400-1349284220_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøre der det kjøres kan, så hadde jeg nok valgt E-Maxx :p

Kjører E-Maxx selv og jeg synes den er helt konge å kjøre :cool:

E-Revo er en slags racing monster truck, mens E-Maxx'en er mer basher monster truck .

 

>

<

Her er min E-Maxx.

post-181245-0-70814400-1349284220_thumb.jpg

 

Takk. Haller sterkt mot E-Maxx nå. Er det denne jeg bør kjøpe? http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=15390

Endret av JoseCuervo
Lenke til kommentar

Det er den, ja. Må advare at NiMh batterier er litt i det svakeste laget for den bilen, men de fungerer. Har hatt 2 sett med nimh batterier som har blitt kverka på grunn av for mye strømtrekk :p

De batteriene fom følger med er jeg ganske sikker på er fra Traxxas selv og de har jeg god tru på at de skal holde. Er litt usikker på om det er "low voltage cut" på de ESC'ene siden dette er norge :wee:

Ville hørt med de om det er det hvis du vil ha det. Da kan du få litt mer "OMF" ut av bilen hvis du bruker lipo batterier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøre der det kjøres kan, så hadde jeg nok valgt E-Maxx :p

Kjører E-Maxx selv og jeg synes den er helt konge å kjøre :cool:

E-Revo er en slags racing monster truck, mens E-Maxx'en er mer basher monster truck .

 

>

<

Her er min E-Maxx.

post-181245-0-70814400-1349284220_thumb.jpg

Hvor mye koster en sånn maskin? Kan man demontere hjulene på en lett \ grei måte?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg, som @GCardinal over her, har 3D printer, så da vil jeg printe ut "spike" hjul, slik som disse:

DSC_1322_preview_featured.jpg

http://www.thingiverse.com/thing:47689

 

Skal visst få helt rått grep med slike.. :D

 

evt slike:

http://www.thingiverse.com/thing:67296

Lenke til kommentar

Jeg er av de som har dårlig erfaring med emaxx.

Brodern har 2stk, og de er mer eller mindre helt byttet ut.

 

Spørsmålet er hva du ønsker å bruke av penger, da erevo koster mer, men er også mer bil for pengene.

Alternativt, om du ønsker deg en skikkelig rå basher, ville jeg gått for savage flux og 2x2s lipo (evt 2x3s som jeg bruker på min savage flux converted).

 

Men hvorfor ikke kjøpe en slash til? om du allerede har denne? Om du ikke er ute etter ny bil til deg selv, er det bare en fordel å ha 2 like.

Bilene vil da bruke samme deler, kjøres likt på likt underlag osv osv.

 

Og den koster ca det samme som emaxx.

Lenke til kommentar

Kjøp dere noe ordentlig, som Losi 8ight f.eks. Finnes mange gode deals å få tak i angående slike beist på bruktmarkedet.

 

Har en selv som jeg har konvertert til elektrisk. Er utrolig hvor mye de bilene tåler, samt hvordan de sitter på bakken. Er jo en løpsbil, så ting koster litt ekstra, men jeg trur man tjener det igjen ved at ting holder mye, mye lengre.

Lenke til kommentar

EMAXX er gøy å kjøre men den har sine svakheter. Hopper du mye med den knekker dempertårna. Oppgraderer du dempertårna knekker bulk-headsa. Oppgraderer du de kunne du like godt brukt pengene på en kraftigere bil. Boltene til bærearmene løsner ofte og da knekker bærearmene. Nimh-batterier er russisk rulett pga. alt for mange celler i serie. Styreservoene er også ganske pingete. De har plastdrev som fort blir strippa.

Lenke til kommentar

Hvor mye koster en sånn maskin? Kan man demontere hjulene på en lett \ grei måte?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg, som @GCardinal over her, har 3D printer, så da vil jeg printe ut "spike" hjul, slik som disse:

 

http://www.thingiverse.com/thing:47689

 

Skal visst få helt rått grep med slike.. :D

[bILDE]

evt slike:

http://www.thingiverse.com/thing:67296

 

Hadde jeg hatt 3D printer hadde jeg såå konstruert min egen bil!

Lenke til kommentar

Det er den, ja. Må advare at NiMh batterier er litt i det svakeste laget for den bilen, men de fungerer. Har hatt 2 sett med nimh batterier som har blitt kverka på grunn av for mye strømtrekk :p

De batteriene fom følger med er jeg ganske sikker på er fra Traxxas selv og de har jeg god tru på at de skal holde. Er litt usikker på om det er "low voltage cut" på de ESC'ene siden dette er norge :wee:

Ville hørt med de om det er det hvis du vil ha det. Da kan du få litt mer "OMF" ut av bilen hvis du bruker lipo batterier.

 

Det er low voltage cut på E-Maxxen, spurte de på Elefun. Kjører selvfølgelig med Lipo, gjør det på min Slash.

Tror jeg bestiller en E-Maxx. Holder i massevis for meg. Har kjørt Slashen ganske hardt, og den er stock og har ikke bytta noen ting enda.

Lenke til kommentar

Lurer på om Stampede er et bedre valg for meg. Den får jeg med brushless motor og er vanntett.

 

E-Maxxen ser jeg du får brushless, men er ikke vanntett motor. Skal jeg ha vanntett må jeg ta brushed og det vil jeg ikke ha.

 

Ps: Jeg vil kun ha Traxxas så det er ikke noe å diskutere. Jeg overser poster med annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...