Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Hvorfor kjøper du ikke en slash til?

E-maxx'en er i min erfaring dårligere bygd enn slash.

 

Skal du kjøpe ny bil som kjæresten skal bruke, eller kjøper du ny bil som du skal bruke selv?

Om du kjøper monstertruck, og stikker til skogs, vil det ikke være like gøy å følge etter deg med slash.

 

2 like biler gir kun fordeler, utenom at du ikke får noe nytt og shiney du ikke har hatt før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Parrot AR Drone 2.0, men har lyst på et helikopter også! Noen som har tips til et som har bra kvalitet, laget til å fly utendørs og ikke ligger så alt for høyt i pris? :)

 

Har veldig lyst på bil også, hvor mye burde man bruke der får å få en som er ok til å leke seg litt med. Vil ha monstertuck eller buggy, men ikke bensin da det blir for dyrt!

Lenke til kommentar

Det finnes utrolig mye sære folk innen for rc.. man får bare jatte med dem og drite i slike egotrippere. Det finnes fortsatt miljøer som ser rart på deg om du som 12-åring kommer med stjerner i øynene og ferdigkjøpt doning.

 

Quad er definitivt på vei inn i miljøet og selv om hardcore-gutta skal etse printkorta sine selv så er det ingenting i veien med med å kjøpe ferdigbygget. Kjøp i utlandet og ikke spons de norske sære sjappene som ikke har livets rett.

Lenke til kommentar

lurer på om det er en "greia" med quad-coptere innfor RC-miljø?.. Var i en RC-sjappa her i Oslo, og fikk bare "quadcoptere, nei DET selger vi IKKE noe av". Eller er det en greia med at man skal bygge alt selv fra scratch?..

Enkelte i den eldre generasjonen (les 40-50+), er imot Quad\Hexa\Octo av en eller annen grunn. De er mer opptatt av modellfly og modellhelikopter (1 propells).

 

Gjelder heldigvis bare en liten del av RC-miljøet.

Lenke til kommentar

Mange er imot det, pga den enkle faktoren at det er billig og "alle" kan lage det selv.

Og pga gode kontrollere som Naza, trenger ikke folk 10 timer med opplæring ifra de "proffe".

 

Må jo skjønne at hobbyen blir ødelagt, når alle og enhver kan bli med, uten at det krever mad skills. /sarkasme

Lenke til kommentar

...

...

 

Jahh, han jeg snakket med var kanskje ikke helt der, men ja de var veldig opptatt av 1 propells.

 

Og ja, jeg kan godt forstå folk som f.eks. ikke vil "snakke"/"henge" med meg pga at jeg er interessert i noe i RC de selv er ikke interessert i. Men at en butikk velger å ikke selger noe som helst deler for en (for meg) ganske åpenbart populær greija - syns jeg er vedlig rart.

 

Personlig har jeg problemer å gjøre deal med folk som er ikke interessert i å drive butikk...

 

Har kanskje dere noen RC-sjapper å anbefalle i Oslo?.. Vil veldig gjerne bygge quad selv (i tillegg til phantom) og hadde likt hjelp til å sette samme deler-kit med motorer, battarier osv (naza-basert)

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Pokker altså, hater når det ikke er skikkelig manual, eventuelt er det hjernen min som ikke klarer å lese klartekst.

Har JR XG7 radio, med JR TLS1-BVM Telemetry Voltage Sensor for XG Series 2.4GHz DMSS Transmitters koblet til en RG831B mottaker.

 

Så i teorien burde jeg få opp total volt på batteripakken min. Men jeg er ikke stand til å finne ut hvordan jeg får opp denne informasjonen i displayet.

Heller vanskelig å kjøre feilsøking også, da det i teorien skal være ganske rett frem plug and play.

 

Edit: Svar ifra JR direkte, XG7 er eneste av 2.4ghz radioene som IKKE støtter den utvidede serien av sensorer. XG7 støtter kun volt inn på RX, rpm sensor og temp sensor.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...