Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Tror jeg må kjøpe meg ny ESC til våren. Liker ikke den som sitter på slashen min, føler jeg ikke har helt kontroll på hva den faktisk driver med.

Tipper jeg plukker opp en CC MMP, og beholder originale motoren så lenge, skal vist være en ok kombo.

 

Og siden jeg har CC MMP 1:8 setup på savagen, er jeg godt kjent med Castle-Link og har nødvendig utstyr for å koble ting til pcen.

Satser på at TowerHobbies eller noen av de andre har et januar salg, så blir det nok bestilt kjapt.

Lenke til kommentar

Jeg ville vurdert å handle batterier ifra hobbyking.

Men de der skal være helt greie, bare koster litt ekstra gjerne.

 

Og jeg venter på en sånn fin "få 30usd fratrekk" i tillegg til "mindre frakt" brev ifra TH, jeg får de titt og ofte på epost (sammen med alle andre som handler der)

Lenke til kommentar

Takker :p Da blir det nye batterier med mer futt og minst dobbel kjøretid enn det jeg har nå :D

Er så møkk lei av 4Ah batterier som oppfører seg som 1,8Ah batterier med spenningsslark til tusen :wee:

 

Edit: I følge HobbyKing så har det kommet nye typer LiPo batterier... :lol:

Lipo 1.6S, 2.4S... og 54S, Tror det ikke er så mange Rc maskiner som bruker noe sånt..... xD

 

 

post-181245-0-25741800-1357234794_thumb.jpg

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Da har jeg vært ute å flydd igjen. Etter mye prøver og tull fant jeg endelig tid igjen. Herlig følelse! :) I tillegg fløy en Hercules og et F-16 over byen vår samtidig. En god dag før drømmer å dyrkes...

 

Men har et spørsmål. Noen husker kanskje at jeg kjøpte et fly med "elevons" uten en kompatibel radio eller mixer. Så i midlertidig denne snedige lille knappen på den ene TX'en jeg hadde. Kan denne brukes med kombinert balanse/høyderor?

 

post-226603-0-25664500-1357310009_thumb.jpg

 

Og kan jeg binde den billige HK-recieveren jeg har med denne radioen? Er selvsagt 2,4Ghz begge to.

Endret av Bordplate
Lenke til kommentar

...men i dag ble Cloud'en ødelagt :( Sansynelig elektrisk feil som følge av vann i kukpitten.

 

Tenkte jeg skulle invistere i et litt sprekere fly, men som fortsatt er stabilt nok for en som ikke har den lengste erfaringen enda.

 

Denne fra Elefun virka kul:

http://elefun.no/p/prod.aspx?v=19942

 

Grei størrelse, virker som passe motorkraft i følge videoene av den og med flaps.

Lenke til kommentar

Hms, lurer på om loddebolten min er "bugga", eller om jeg gjør noe feil.

Var så enkelt og kjapt å lodde på nye plugger sist jeg kjøpte batteri på hobbyking, nå fikk jeg ikke på ny plugg for alt i verden.

Dvs, jeg klarte ikke få tinnet på pluggen til å holde seg flytende likt med at jeg varmet opp ledningen.

 

Også prøvde jeg annen vinkel, og brente meg greit på ene fingeren, så nå er det satt på hold.

Er ferdig med å lodde om pluggene på motoren, og batteripluggen på ny esc, så kan i det minste få bygd ferdig bilen og bruke de batteriene jeg har.

 

meh når ting ikke fungerer som forventet.

Lenke til kommentar

Nope, har nok ikke det, har klart meg med billig loddebolt ifra biltema til nå, gikk fint å lodde esc og motor, så aner ikke hva jeg gjorde galt med batteriet.

Men får se om jeg gidder å ta en runde til til uka, evt ta med meg alt når jeg skal innom brodern, som har litt mer ustyr for sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...