Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke anbefale VXL-3S. Mye tull med disse (spesielt LVC), samt lite programmeringsmuligheter. Da ville jeg heller gått for Mamba Max. Velineon 3500 derimot er veldig bra.

 

Er du ute etter noe rimelig og bra, kan du ta en titt på dette settet, eller tilsvarende combo med 8.5T motor hvis du ønsker å bruke 3S.

Lenke til kommentar

Er jo tryggere å handle fra eBay enn mange utlandske butikker da. Så lenge du bruker Paypal er du jo dekka med deres garanti også. Bare husk å opprette en case senest 45 dager etter betaling. Butikkene taper også penger på at kundene ikke er fornøyd, og det vil de jo selvfølgelig ikke. Jeg har handla mye derfra, og jeg syns det er veldig enkelt og kunne forholde seg til en "butikk", fremfor å ha mange forskjellige brukere hos forskjelige butikker.

Lenke til kommentar

Skal du få utnytta et børsteløst system må du ha LiPo batteri. Disse klarer å levere tilnærmet samme effekt til det er slutt på kapasiteten, i motsetning til NiMH som dabber av etter første minutt. Når man skal trekke mye strøm ut av et batteri er den indre resistansen i batteriet viktig, og der er LiPo mye bedre enn NiMH.

Lenke til kommentar

Hei og hopp.

 

Er det noen som har erfaring vedrørende å bruke en kanteklipper- motor på RC- kjøretøyer ?

 

Jeg har alltid hatt lyst på en RC båt, og går med planer om å bygge en selv. Skal skaffe alle deler så billig som mulig, og tenkte at en gressklipper- motor bør være tingen. Seff er sikkert en skamdyr "ordentlig motor" bedre, men det halverer morro med å bygge, i tillegg til at jeg har et SVÆRT begrenset budsjett. Tenker at man får rimelig mye kraft, og må derfor ha et greit giringsforhold. Ser for meg heftige lufteinntak.

Lenke til kommentar

Har sett et par sånne kjøretøy på youtube, men ikke båt, men det burde i teorien funke like bra for båt. Eneste jeg kan se er at høyden kanskje kan bli et problem med mindre båten er høy eller at du legger motoren sidelengs. Lag en liten worklogg hvis du finner på å starte med dette prosjektet så kan jo folk komme med tips og triks for å montere ting og få det tett.

Lenke til kommentar

Tror ikke tannhjul blir noe enkel oppgave å få til å passe, da må du ha masse braketter og greier for å få det til å stå helt i ro i forhold til hverandre, tror det er bedre hvis du klarer å få plass til et sykkelkjede og noen tannhjul da dette lar ting bevege seg uten at det gjør noe.

Lenke til kommentar

Hei og hopp.

 

Er det noen som har erfaring vedrørende å bruke en kanteklipper- motor på RC- kjøretøyer ?

 

Jeg har alltid hatt lyst på en RC båt, og går med planer om å bygge en selv. Skal skaffe alle deler så billig som mulig, og tenkte at en gressklipper- motor bør være tingen. Seff er sikkert en skamdyr "ordentlig motor" bedre, men det halverer morro med å bygge, i tillegg til at jeg har et SVÆRT begrenset budsjett. Tenker at man får rimelig mye kraft, og må derfor ha et greit giringsforhold. Ser for meg heftige lufteinntak.

Hva koster enn sånn klipper? tipper det er billigere å handle motor, regulator og batteri hos hobbyking.com
Lenke til kommentar

Eg gikk på en superskrell med helikopteret her om dagen. 10 meter skrått ned i sandkassen, heldigvis.

 

Knakk halen, og store deler av rotordelene må byttes... Heldigvis er eg på jobb i 14 dager nå, så kunne ikke fløyet noe allikevel. Og delene som trengs er i anløp :)

 

Hvor bestiller dere forskjellige folk deler? Eg bruker Dealextreme.com til Lamaen, for de har det meste eg trenger der. Men for diverse oppgraderinger, hvilke nettbutikker i inn og utland anbefales?

Lenke til kommentar

Ja, men hvilken type båt? Katamaran? Cabin cruiser? Cargo skip? Jeg tror det ville vært mer fornuftig å kjøpe en motor og regulator beregnet for formålet. Utrolig hva du kan få fra Kina for noen hundrelapper. Du må jo ha en fartsregulator, og da er det lettere å finne en motor som passer denne for et par hundrelapper, framfor å finne en regulator som passer motoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...