Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt usikker om jeg skal påkoste slashen min, eller om jeg skal kjøpe en brukt sprint 2 for 800 kr som jeg kan drifte med når det blir bart og kostebilen har vært her...

Er det den gamle Slash-en du har? I så fall vil jeg anbefale 2 oppgraderinger som en ikke kan være foruten. Det første er en heldekkende gearcover fra RPM. Det originale dekselet har et lite hull ved drivakslingen, og der kommer deg en del dritt inn.

Det andre du bør skaffe deg er dempertårn i aluminium. De spinkle sakene som kommer med bilen er så myke at de bøyer seg ved harde landinger og krasj, og da kan demperne bøye seg også. Foreløpig har jeg Fastlane (FLM) dempertårn foran, men skal snart gå til innkjøp av en bak også.

 

Så lenge jeg kjører med phatline dekkene, ligger den veldig bra på. De hjelper ganske enormt i forhold til ballong dekkene jeg har for terrengkjøring.

 

Jeg valgte også lengre TVP som sagt, som er med på å øke hjulavstanden endel, plus senke tyngdepunktet på hele bilen, så vil tro det også er med å hjelpe.

Sist så gikk jeg for en midtankmod, så jeg fikk veldig god fordeling av vekt utover hele bilens lengde, dette også så lavt som mulig.

 

Alt i alt, veldig godt fornøyd, bare jeg får tid nå, så blir det å montere alu potte, ny batteriboks (da jeg klarte å knuse den gamle) og bytte noen dempere fra en vill kjøretur uten batteri i fjor. (rart hvordan failsafe ikke fungerer uten batteri ^^ )

Hvilken modell er det du har i utgangspunktet?

 

Ahh... :cool: Glad jeg slipper å mikkmakkisere tyngepunktet og delvis ballong dekk på bilen min, bare på å få den til å ligge bra på asfalt... :p

Pøh. Jeg er overbevist om at Savage slår T/E-Maxx på alle andre områder. :p

Lenke til kommentar

Eg fikk ikke helikopteret før eg drog heim til påske :( :(

kjiipt! hvilket helikopter?

E-sky lama V3. Skal begynne hobbyen nå. Aldri hatt noe, nå begynner eg å bli så gammel at nå er det på tide å komme igang ;)

 

Gled deg, lama V3 er veldig lett å flyge for folk utan erfaring, så lenge det er vindstille og ikkje noko å kræsje i. Men forbered deg på å bestille ekstradelar veldig fort, blada er ikkje mykje å skryte av.

 

Her er ting som er lurt å bestille med ein gong:

 

Meir robuste rotorblad (nedre)

Meir robuste rotorblad (øvre)

Det her kjem garantert til å knekke

Om du er uheldig og motoren øydelegg tannhjulet når du kræsjar

Det andre tannhjulet

 

Bestill minst 2 av alt for å sleppe å bestille på nokre dagar/veker, alt etter kor mykje du kræsjar. Om du skal flyge litt fort, kan Extended innershaft vere VELDIG lurt å ha. Om du svingar brått i lufta kan rotorblada treffe kvarandre, og litt ekstra lengde løyser det.

 

Eg modda lamaen min litt, eg var ikkje fornøgd med hastigheita:P Så eg bestilte Turbo kit. Dette funka desverre dårleg for meg. Swashplata var hard og dårleg og bladhaldarane gjorde slik at blada blei benda veldig enkelt. inner shaft var det einaste positive med den pakken. Det kan hende eg har fått ein dårleg pakke med nokre feil, men aluminiumsdelane er berre unødvendig bling. Plast held lenge.

 

No har eg knekt heile main frame på mitt helikopter, og eg gadd aldri å bestille ny. Eg har også eit knekt fly ein plass, Wing dragon sportster. Håper klarar å sette deg meir inn i hobbyen enn meg.

Lenke til kommentar

Lamaen er gøy den men som med alt E-Sky lager så må det oppgraderinger til for at ting skal holde.

Der er E-Flight sine MCX ogf MSR mye bedre for de er små og robuste sammenlignet med Lamaen og også E-flight CX2/3 for densaksskyld.

 

mSR er kjempegøy og der coaxiale heli legger seg over i en "deathroll" fortsetter mSR og kan styres rett ut av situasjonen.

Guttungen på 7 år har lært å hovre på den og klarer en hel batteripakke uten å krasje så den er slettes ikke vanskelig, og sammelignet med Lama V3 med 215g flyvekt taker mSR med sine 26g vind bedre.

Den påvirkes selvsagt av vinden og blir riktig så vilter men det er ikke noe problem å få den til å fly opp mot vinden.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

*snip*

 

Hvilken modell er det du har i utgangspunktet?

 

*snip*

 

Jeg har/hadde originalt en Savage X 4.1.

 

Jeg har litt lyst på lengre bærearmer selv, men sånn den er satt opp i dag, passer den utmerket til hva jeg bruker den til, f.eks hoppe ifra garasjetak -_-

Mulig det blir en ny motor i løpet av sommeren, kjørt såpass mye bensin igjennom den, at ut ifra hva mange sier på div forum, er den klar for utbytte om jeg får kjørt mye i sommer.

 

post-86587-1270157716,0937_thumb.jpg

Et lite bilde av mitt nyeste leketøy, kjørte rundt på jobb her på onsdag, fliser som er bonet er ikke akkurat mye grep i, men gøy å ligge bredt også.

Lenke til kommentar

Lamaen er gøy den men som med alt E-Sky lager så må det oppgraderinger til for at ting skal holde.

 

Hadde egentlig ikke tenkt å ha det så lenge før eg oppgraderte til et helt annet helikopter. Lamaen skal kun brukes til å lære de grunnleggende tingene for å spare penger ;)

 

Krasj kit er allerede bestilt og ankommet i posten. Bare venter på tollen nå... De er trege, men regner med pakken er der når eg kommer hjem fra ferie.

Lenke til kommentar

Auda, var det et ømt punkt? :p Jeg mente det bare som en spøk siden du skrøt av at T/E-Maxx ikke trengte oppgraderinger for å gå bra på asfalt. Faktum er at Savager har meget høyt tyngdepunkt, og egner seg dårlig for kjøring på asfalt.

Jeg har aldri vært borti T/E-Maxx, så jeg aner ikke hvordan den er i forhold.

 

Forresten, lain, det var en ting til jeg ville spør deg om. Hvor sterkt er din styreservo? Jeg kjører med en svak liten sak som ikke engang klarer å vri om hjulene når bilen står stille. Tror den drar rundt 3kg. Skal ha en ny snart, og lurer på om 5-6kg er nok.

 

Hvis du fremdeles bruker den originale armen på din gass-/bremseservo, så bør du vurdere denne oppgraderingen. Jeg gjorde det med min, og fikk helt sinnssyke bremser. Måtte stille den ned til 50% på senderen for å unngå at den går rundt, og likevel er det helt på grensen.

 

Red.: Liker Sprint-en din, forresten. Har du "vintage" karosseri på den også?

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt e-maxx endel, og føler den ikke er like solid som savage, men veldig gøy, og ikke minst stillegående i forhold til mitt lille nitro monster.

 

Servo ja, veldig godt spørsmål, jeg byttet servo når jeg kjøpte meg 2.4ghz radio, tror det var 6kg, satte denne på styreservo plassen, og satte gamle styreservoen til gass/bremse.

Jeg kjører tilnærmet ofnamod på gass/brems, så hos meg vandrer gass og bremse fritt ut ifra hvem som er i bruk. Noe tilnærmet dette http://www.rccoh.com...a.throttle.html

 

Jeg har vintage 69 corvette body som jeg tenkte å legge på hylla til "show off" bruk, også kjøpte jeg et HPI 1968 Chevrolet Camaro karosseri til dagligdags råkjøring.

Nå har jeg allerede kjørt endel uten å ha fått lakket camaro karosseriet, så mulig det ender med at jeg kjøper et til av en eller annen modell, jeg har en ting for asia biler, så det frister litt med en av de mange som elefun har på lager.

 

Sånn ser corvetten ut.

post-86587-1270167221,7662_thumb.jpg

 

Sånn hadde jeg planer om å lakke camaro, evt i rød, men venter på varmere vær, har ikke mulighet til å gjøre det inne.

post-86587-1270167221,472_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Auda, var det et ømt punkt? :p Jeg mente det bare som en spøk siden du skrøt av at T/E-Maxx ikke trengte oppgraderinger for å gå bra på asfalt. Faktum er at Savager har meget høyt tyngdepunkt, og egner seg dårlig for kjøring på asfalt.

Jeg har aldri vært borti T/E-Maxx, så jeg aner ikke hvordan den er i forhold.

 

Aiaiai... :tease: Beaten by the Maxx... :thumbs:

Har et eksempel på hvorfor (her E-Maxx) T/E-Maxx ligger så bra på asfalt... :p

Et forbanna lavt tyngdepunkt, 50/50 vektfordeling så det holder og lavprofil traktor dekk... :fun:

3903emaxx_stance.jpg

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

EMaxxen er ikke såå fantastisk bra på asfalt. Jeg måtte senke min med nye dempertårn for å ikke tippe. Men etter det ble det umulig å tippe over på asfalt. selv med gode asfaltdekk. Og dempertårn og bulkheads er kjente svake punkter på Emaxxen.

 

Savagen har jeg ikke testa så jeg kan ikke uttale meg om den er bedre eller dårligere.

Lenke til kommentar

Da satser jeg på at denne Futaba-servoen er sprek nok.

Jeg har hatt 2 like Hitec-servoer som jeg kjøpte for å bruke som styreservo, men jeg vet ikke hva de hette, så da kunne jeg ikke finne ut hvor sterke de var.

 

Camaro-karosseriet ditt blir nok knallbra når du får slengt på litt lakk. Faktisk ville jeg heller hatt den på hyllen enn Corvetten. ^^,

 

 

Slenger opp ett nytt bilde av den nye asfaltgummien, siden de andre to bildene var rekorddårlige.

post-73476-1270222906,6781_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei, idag fant jeg ut at gløderen til mine HPI-biler er helt utslitt(dårlig kontakt når jeg kobler den til glødepluggen, og lurer på om noen kan anbefale en rimelig og god gløder, og hvor jeg evt. kan kjøpe den (helst over nett).

 

Takker på forhånd.

Endret av nibbler90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...