Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Tror ikke det er noe problem med over tray. Det er laget slik at man kan skjære ut luftehull uten at det kommer møkk inn. Er det noe jeg ikke liker så er det nettopp sølevann og møkk som er vanskelig å få bort. Er jo mulig å kjøp to små vifter på 3x3 cm også hvor den ene blåser ut og den andre inn :p

 

Hvilket overtray er det du har sett på som er slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok en svipptur på google og fant dette fra et forum :p

 

Kan nevne att det store tannhjulet heter kronhjul, og pinnen med det tynne tannhjulet er pinjongen.

photo(20)(1).jpg

 

De tannhjulene som sitter i huset i diffen er planethjulene(hvite), disse drar solhjulene(svarte) som sitter på stikkakslene.

Diff.jpg

 

Kan jo også nevne att når pinjongen er flyttet ned på kronhjulet(eller over senter) kalles hypoid.

axlegear.JPG

Lenke til kommentar

I dag reparerte jeg Savage-en, installerte dempertårn i aluminium og drivstoff-filter. Men da jeg skulle ut å kjøre nektet den fullstendig å gå på tomgang. Så fort jeg koblet fra gløderen, å stoppet den. Hvis jeg holdt turtallet oppe så svev den, men så fort jeg gasset på litt så døde den igjen. Jeg tenkte først at det var glødepluggen, men den er nesten helt ny. Så prøvde jeg å justere både opp og ned på forgasseren uten hell.

Noen som har en ide om hva det kan være?

Lenke til kommentar

blablabla og mange fine bilder

Jeg vet hvordan den ser ut og hvordan den fungerer. Bare vet ikke nøyaktige navn på alle delene. Spesielt ikke på norsk. :p

 

Så langt kan jeg bare tenke meg til at det er sol- eller planethjulene som må være gåene siden høyre og venstre hjul ikke har noen forbindelse med hverandre. Har ikke hatt tid til å få demontert og sjekka enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...