Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har jo målene på nettsiden der, er det ikke bare å måle i bilen da? Eller sammenligne målene på disse batteriene med de du har brukt tidligere.

 

Red.: Det står jo faktisk på nettsiden der at de passer fint i Flux, og såvidt det er i E-Revo og E-Maxx.

 

 

Hvis du ikke finner noe og bruke de pengene på så kan du godt bestille noe til meg derfra. :-)

Tror nok ikke det blir noe problem å finne noe å bruke pengene på. :p

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Jeg har målt, men etter mine beregninger så er de batteriene vel litt store...

 

Et innlegg fra elefun-siden:

- Passer ikke i E-revo!!!!!!

Batteriene er litt for store og du må bruke masse krefter på å få trøgt de inn. Når jeg kjørte med batteriene tidligere i dag så løsnet det ene batteriet og datt ut av bilen,og nå ser det ut til å være ødelagt. Bortkasta 900kr. og da antar jeg at "det passer med et nødskrik" betyr PASSER IKKE?

 

Derfor er jeg så sinsykt usikker om de i det hele tatt passer...

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Auch, første godkrasjen med sprint bilen. Gikk bra, slo bare opp limingen på ene framhjulet, også løsnet drevet på motoren, for 3. gang.

 

Merker at bilen ikke er lagd for asfalt med grus på, mistet litt kontrollen kan du si.

 

Men ingen skader som gjør noe, og med litt locktight på drevet, og litt lim på felg/dekk, så er jeg good to go igjen tenker jeg.

Lenke til kommentar

krasjet i går og asklingen bøyde seg :( den er borti støtte stag.

Jeg mast plutselig kontroll over bilen og kjørte som faen av seg selv rett i mur veggen.

Jeg sitter her og lurer på om det er noe gale med Reciver siden den kjørte av seg selv rett i muren.

 

Startet den i dag og da så jeg det var litt fukt med reciveren siden jeg klarte og kjøre i en dam i går..... Gikk fint og starte den men etter 3-5 sekunder sloknet motoren og reciveren virket ikke...

Lenke til kommentar

Sånne funker fint, men det er at de sier at jeg må bruke sveisede batterier...

Jeg tror også to 2-cells LiPo og en LiPo-cutoff hadde vært bedre. Med så mange som 14 celler er det veldig fort gjort at en eller flere celler blir for mye utlada (får reversert polariteten) og batteriet ryker.

Lenke til kommentar

Med så mange som 14 celler er det veldig fort gjort at en eller flere celler blir for mye utlada (får reversert polariteten) og batteriet ryker.

 

 

Hehe... Tror det har skjedd med det ene jeg har nå.. xD

Når jeg gir 75% gass++ så synker spenninga under null... -2 volt eller noe :p

 

Bill: Jeg får halv pris på nye batterier, så det der blir vel en passende bra pris...

 

Men da må jeg jo kjøpe en ny lader og lipo cut-off og sikkert enda mer...

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Deppss: Ah, jeg forstår. Problemet er den lille kontaktoverflaten mellom cellene når det kun er krympeplasten som holder dem sammen. Har du vurdert LiPo eller A123? Dette batteriet var ikke så grusomt dyrt, men du kan sikkert få det enda billigere fra utlandet.

 

lain: Å kjøre på sandete asfalt er vanskelig uansett hvilken bil du kjører med. :p

 

Joda, men var bare veldig tynt lag med grus/sand, tror ikke savagen hadde brydd seg nevneverdig.

Men vil tro mye av det er pga vekt og dekkstørelse.

 

Uansett, hatt overhaling nå, og kan ikke se at noe er ødelagt over hva jeg først trodde.

Dekket er limt fast til felg igjen, og motor drevet er festet på nytt, nå med kraftigere locktight.

 

Håper det blir sittende denne gangen.

Lenke til kommentar

Tror ikke du trenger mer enn lader og Cut-Off-modul. Og det er godt mulig du sparer det inn igjen hvis NiMh-batteriene tar kvelden hele tiden. Ekstra bonus er litt mer effekt og lengre kjøretid.

 

Hahaha... lengre kjøretid ja... :rofl:

Hvis det er èn ting som jeg ikke har hatt problemer med så er det kjøretia, men jeg tviler ikke på at jeg får lengre kjøretid. Men effekten er jeg usikker på, siden jeg normalt kjører med 16,8 volt, og med lipo så blir det 14,8...

Lenke til kommentar

Hvilespenning er noe helt annet enn spenninga over utgangen på batteriet under belastning. Et 2S LiPo (7,4V) gir både bedre aksellerasjon og høyere topphastighet enn 7 celler NiMH (8,4V). Så tviler på at du får noe dårligere effekt med 12 celler NiMH kontra 4S Lipo. I tillegg er jo vekta på LiPo mye lavere, og du har omtrent samme utgangseffekt på batteriet hele veien, mens nikkelbatteriene dabber jo av fra første sekund..

 

Ett nyoppladet LiPo-batteri ligger på 4,2 volt per celle, så da blir spenningen den samme.

Et nyoppladet NiMH batteri har jo en cellespenning på 1,5V, så da blir den jo ikke det.. Uansett er det spenninga under belastning som teller, og med nikkelbatterienes høye internresistans faller den jo veldig mye.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...