Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Noen her som kan anbefale et nybegynner sett? Kanskje dere også kan holde dere under 500kr?

 

Bare så du vet det, jeg prøvde linken i posten litt lenger oppe. Funker ikke av en eller annen grunn. :dontgetit:

Nybegynner sett? Er det bil, båt, ubåt, fly, heli, tog, tanks.... :confused:

Haha, glemte å skrive det. Det er nok fly du, men siden det er så pokkers dyrt vet jeg ikke om jeg skal begynne. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelper å få lavprofil dekk, får du nye tvp også, blir det kos. Min ble helt ekstrem gøy å kjøre på asfalt.

 

Det sagt, så kjøpte jeg meg ny bil på opphørssalg her forrige uke.

 

HPI Sprint 2 Flux

 

Brodern kjøpte lik, så blir vel no asfalt raceing til sommern. Testet den litt på et verksted gulv, men litt trangt, så fikk ikke helt utnyttet farten, men damn hvor det går.

Lenke til kommentar

Ja, det er vel samme greiene. TVP står for Twin Vertical Plates, og er de to vertikale platene som alt sammen er skrudd sammen på. Jeg vil ha noen som er litt lavere slik at tyngdepunktet blir lavere.

 

Har alle biler TVP, som går an å bytte? Bare tenker på siden jeg har slash.

Lenke til kommentar

Hjelper å få lavprofil dekk, får du nye tvp også, blir det kos. Min ble helt ekstrem gøy å kjøre på asfalt.

Kjøpte du lengre bærearmer også? Hva var det produsenten av TVP-ene dine het igjen, og hvor fikk du tak i dem? Har lyst på Fastlane sitt sett med lengre bærearmer da disse ser superkraftige ut. TVP-ene deres skal vist også være ganske heftige.

 

 

Det sagt, så kjøpte jeg meg ny bil på opphørssalg her forrige uke.

 

HPI Sprint 2 Flux

 

Brodern kjøpte lik, så blir vel no asfalt raceing til sommern. Testet den litt på et verksted gulv, men litt trangt, så fikk ikke helt utnyttet farten, men damn hvor det går.

Nais! Det ser ut som en kjempeflott bil. Har mange ganger vurdert å selge min TF-5, også gå til innkjøp av en slik.

 

 

Ja, det er vel samme greiene. TVP står for Twin Vertical Plates, og er de to vertikale platene som alt sammen er skrudd sammen på. Jeg vil ha noen som er litt lavere slik at tyngdepunktet blir lavere.

 

Har alle biler TVP, som går an å bytte? Bare tenker på siden jeg har slash.

Nei, ikke alle biler har dette. Savage-bilene er de eneste jeg kan komme på i farten, men jeg vet noen andre bruker samme systemet. Slash-en bruker en stor plate. Det er den grå som batteriet ligger oppi. Her er ett bra bilde av en Savage med bare en TVP fra Fastlane montert.

Lenke til kommentar

Er en del hop-ups til 4x4 allerede. Venom, RPM og Pro-Line har laget litt forskjellig. Men lurer på om et sett med Pro-Line Split Six Bead Locs er verdt prisforskjellen i forhold til standard svarte Traxxas-felger. Kan omtrent få 3 sett med traxxas sine, men med split six slipper man å lime se de kan lett brukes mange ganger med flere dekk.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte kun lengre og lavere TVP. Ble for dyrt for meg i denne omgangen å kjøpe lengre bærearmer følte jeg, får se til sommeren om det skjer mer.

 

Jeg kjøpte både mine TVP og midtankmod set hos http://www.innovative-rc.com/ de ligger i england, og har så langt jeg har vært borti, bra support, bra varer, og rask frakt.

Takk for linken.

 

Har bilen din lett for å velte på asfalt? Og hvordan er bilen å kjøre med lengre TVP-er? Vanlige karosserier passer vel ikke like bra lengre, vil jeg tro, med tanke på akselavstanden.

 

Jeg sjekket forresten hvor lav og bred bilen min blir med de nye hjulene, nye TVP-er og bærearmset fra Fastlane. Hjulene alene gjør bilen 10-11mm lavere, og sammen med TVP-ene blir den ca 23mm lavere. Med Bærearmsettet blir den ca 25mm bredere. Da burde den sitte som limt på asfalt. :D

 

Red.: Disse TVP-ene flytter antagelig bare motor, gearboks og radioboks nedover, og gjør ikke hele bilen lavere.

 

Er en del hop-ups til 4x4 allerede. Venom, RPM og Pro-Line har laget litt forskjellig. Men lurer på om et sett med Pro-Line Split Six Bead Locs er verdt prisforskjellen i forhold til standard svarte Traxxas-felger. Kan omtrent få 3 sett med traxxas sine, men med split six slipper man å lime se de kan lett brukes mange ganger med flere dekk.

Jeg vurdert selv å kjøpe Prolines beadlock-felger, men jeg ombestemte meg da noen påpekte at de ikke fungerer for bilene med oppgraderte motorer, slik som VXL. De holdt rett og slett ikke godt nok på dekkene til å takle så høye g-krefter.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Så lenge jeg kjører med phatline dekkene, ligger den veldig bra på. De hjelper ganske enormt i forhold til ballong dekkene jeg har for terrengkjøring.

 

Jeg valgte også lengre TVP som sagt, som er med på å øke hjulavstanden endel, plus senke tyngdepunktet på hele bilen, så vil tro det også er med å hjelpe.

Sist så gikk jeg for en midtankmod, så jeg fikk veldig god fordeling av vekt utover hele bilens lengde, dette også så lavt som mulig.

 

Alt i alt, veldig godt fornøyd, bare jeg får tid nå, så blir det å montere alu potte, ny batteriboks (da jeg klarte å knuse den gamle) og bytte noen dempere fra en vill kjøretur uten batteri i fjor. (rart hvordan failsafe ikke fungerer uten batteri ^^ )

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte kun lengre og lavere TVP. Ble for dyrt for meg i denne omgangen å kjøpe lengre bærearmer følte jeg, får se til sommeren om det skjer mer.

 

Jeg kjøpte både mine TVP og midtankmod set hos http://www.innovative-rc.com/ de ligger i england, og har så langt jeg har vært borti, bra support, bra varer, og rask frakt.

Takk for linken.

 

Har bilen din lett for å velte på asfalt? Og hvordan er bilen å kjøre med lengre TVP-er? Vanlige karosserier passer vel ikke like bra lengre, vil jeg tro, med tanke på akselavstanden.

 

Jeg sjekket forresten hvor lav og bred bilen min blir med de nye hjulene, nye TVP-er og bærearmset fra Fastlane. Hjulene alene gjør bilen 10-11mm lavere, og sammen med TVP-ene blir den ca 23mm lavere. Med Bærearmsettet blir den ca 25mm bredere. Da burde den sitte som limt på asfalt. inv_biggrin.gif

 

Red.: Disse TVP-ene flytter antagelig bare motor, gearboks og radioboks nedover, og gjør ikke hele bilen lavere.

 

Er en del hop-ups til 4x4 allerede. Venom, RPM og Pro-Line har laget litt forskjellig. Men lurer på om et sett med Pro-Line Split Six Bead Locs er verdt prisforskjellen i forhold til standard svarte Traxxas-felger. Kan omtrent få 3 sett med traxxas sine, men med split six slipper man å lime se de kan lett brukes mange ganger med flere dekk.

Jeg vurdert selv å kjøpe Prolines beadlock-felger, men jeg ombestemte meg da noen påpekte at de ikke fungerer for bilene med oppgraderte motorer, slik som VXL. De holdt rett og slett ikke godt nok på dekkene til å takle så høye g-krefter.

 

 

Da går jeg nok bare for de som følger med slashen fra før av, bare i svart i stedet for rødt :) Dessverre er det ingen som har dekk på lager, så da bestiller jeg det senere. Bilen er jo "vanntett", men det er ikke skruene, så det kan vel være lurt å kjøpe et set med rustfrie skruer etter hvert.

Lenke til kommentar

Hvor pleier du å sette den rullende snødynga etter du er ferdig med å kjøre da?

Ta og skrap reine skruene, og smør de inn med noe fett greier... Jeg smørte skrue hodene med drev-smøring eller hva f*** det heter... xD det holdt helt til det ble fjerna med makt. (i min situasjon, høytryksvask i dusjen xD)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...