Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå øker telenor ut-hastigheten!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Telenor - 2000/300 til 419kr...

Nextgentel - 1850/512 til 498,-

 

Lurer på om ikke NGT kommer med noe kvikt også!

 

Dette er vel pga. ADSL2 rundt hjørnet eller hur? Ser ut som internett evolusjonen går fremmad! hurra!

For de mange som ikke har fast telefon er fortsat NGT billigere:

 

Telenor Pluss (2000/300kbps): 606kr mnd

Nextgentel Charlie (1850/512kbps): 498 kr mnd

 

Telenor: 60,- kr ekstra i mnd., 998,- kr for montør, 529,- kr for kjøp av modem.

Nextgentel: ingen "straff" for manglende fasttelefon, ingen montør, leie av modem ingår

Lenke til kommentar
tbone nevnte at det var opp til linjeavstand, er det ikke slik at så lenge man kan få adsl kan mann få opp til 4mbit uansett, alt over dette blir basert på linjeavstand ? (opp til 8mbit som er max?)

8mbit er den høyeste hastigheten ADSL-teknologien støtter, men det er ikke alle som kan få adsl som kan få 8mbit fordi linjeavstanden må være kort fordi det er jo tap over lengre avstand og sånn...

Lenke til kommentar
Var det ikke det jeg skreiv?

 

Det jeg prøver å presisere er at linjehastigheten ikke blir påvirket av avstand før 4-8mbit, dvs hastigheter over 4mbit.

Telenor pleier ikke å "love" mer en hva de klarer å levere til folk flest nei..

Men det finnes jo faktiskt folk som kjører på veldig lave linjer, fordi de har for lang avstand.

Tror nok de fleste som har ADSL i dag,vil kunne få 4 mbit...

 

Selv har jeg 8 mbit ifra NGT, og 2km til sentralen. Får litt over 7 mbit på den linja...

Lenke til kommentar

xanth0s: "Ha ha, ja, for den har de nok aldri hørt før - tipper det var BARE derfor at de endelig så seg nødt til å oppgradere linjene! Takk for at du gjorde dette for alle Telenor-kunder!"

 

..og det spørsmålet ditt er besvart på ti tusen forskjellige steder (faktisk opptil flere ganger i denne threaden alene).

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
xanth0s: "Ha ha, ja, for den har de nok aldri hørt før - tipper det var BARE derfor at de endelig så seg nødt til å oppgradere linjene! Takk for at du gjorde dette for alle Telenor-kunder!"

 

..og det spørsmålet ditt er besvart på ti tusen forskjellige steder (faktisk opptil flere ganger i denne threaden alene).

hehe leste ikke igjennom hele tråden :p men fant det ut ;)

 

telenor kommer seg :w00t:

Lenke til kommentar

Noen som vet om denne oppgraderingen også gjelder Telenors Canal Digital-kunder (d.v.s. oss som har internett via TV-kabelen, ikke ADSL)?

 

Jeg sendte en e-post til kundeservice rett før helgen og spurte om høyere hastigheter nettopp på bakgrunn av UPCs Extreme-lansering, og fikk til svar at "neida, det er ingen planer om å øke hastighetene med det første"...

 

Sinclair

Lenke til kommentar

Datoen man opererer med her sammenfaller tilfeldigvis med opphør av bindingstiden min med Telenor. Jeg har planlagt overgang til annen ISP i den forbindelse pga alt for lav upload for mine behov. Dette ser nå ut til å rette seg noe, spesielt hvis man kompenserer for overhead også på upload.

 

Imidlertid ser jeg at man spekulerer i at oppgraderingen vil ta tid. Det betyr ganske enkelt at Telenor får en sjanse til å oppgradere linja mi øyeblikkelig denne datoen og dermed beholde meg som kunde, eller at jeg går skifter ISP. Konkurrenten i området kan by på en 1mbit/1mbit - linje til samme pris som 2/0.2 linja jeg har nå, og vil være mye mer tilpasset mitt behov. For en hundrelapp eller to til er 2/2 linje tilgjengelig. Det har ingenting med "Telenor-hat" å gjøre, kun å velge produktet som gjør jobben best mulig. Så blir det spennende å se hva Telenor velger å gjøre med et slikt ultimatum.

:)

Lenke til kommentar
Forhåpentligvis så kommer dette til å drive hastighetene opp eller prisen ned hos resten av leverandørene av ADSL.

 

Regner med at innen en ukes tid så får vi mottrekket til Nextgentel og Tele2.

Blir nok ikke noe motrekk fra Tele2 osv, de leverer jo linjer gjennom telenor sine sentraler, og leverer da de hastighetene telenor leverer, til noen kroner mindre da self. Og uten den forbanna PPOE protokollen. + At man slipper å ha noe direkte med telenor å gjøre.

 

Men uten tvil, alle leverandører kommer til å bli presset til å oppjustere hastighet og eller justere ned prisene i tilleg. Så dette er jo bra.

 

En ting jeg reagerte på;

 

forholdet mellom ned/opplasting;

på basis (1000/200) så har man 5/1

på pluss (2000/300) så har man 6,67/1

på extra (4000/400) så har man 10/1

 

Det som da er cluet er; jo raskere linje, jo dårligere forhold ned/opplasting.

Hadde extra linja hatt samme hastighets forhold som basis, hadde vi hatt;

4000/800. Dette hadde vært midt i blinken. Men men. All forbedring er hjertelig velkommen, for all del.

Lenke til kommentar
Eksisterende kunder flyttes automatisk og gradvis over på de nye produktene, og alle vil ha nye hastigheter i løpet av året.

 

det er bra at det kommer.. men jeg synes det er i seneste laget.. og når de sier at "du får det innen 7 måneder" så er det værtfall ille..

enig ass. Det er bad. Men for å være helt ærlig, om jeg får 4meg ned, så er jeg happy :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...