Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

torrent gjør at LOST tapere seere


Anbefalte innlegg

Nedlasting av TV-programmer kommer til å bli like uglesett av TV-industrien som nedlasting av film er av film-industrien nå, det vil bare ta litt mer tid. Og det har jeg faktisk full forståelse for, da profitten er langt i fra like stor i TV-industrien som film-industrien, pga. at det er reklame-bransjen som legger mye av rammene for inntjening i TV, i motsetning til film. Tror ikke det blir så lenge til vi får se de første kommersielle og lovlige måtene å laste ned TV-programmer fra forskjellige TV-kanaler. Hvis du vil se et program gratis så må du tåle reklame og forsinket visning, hvis ikke så kan du "kjøpe" muligheten til å laste det ned lovlig.

Selv så spiller jeg inn programmene jeg vil se, på harddisken i satelittmottakeren, da kan jeg bare hoppe forbi reklame og annet svada med noen få trykk på fjernkontrollen, noe som er spesielt hyggelig om man skal se noe på tv-norge, da de har avbrudd på 7-8 minutter i noen av programmene de sender.... zZzzzz

 

Blir det til at jeg begynner å se på et program på en kanal som sender reklame, skjer det som regel at jeg ikke ser hele programmet, da jeg skifter kanal i reklamepausen, og glemmer hele skiten.

 

Lost lastes allikevel ned fra nettet, da jeg uansett ikke har sjans å se det på tv siden jeg jobber når det sendes, og veldig ofte er det andre saker som skal tas opp fra en eller annen kanal samtidig som Lost sendes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og bare så det er sagt, INGEN av de "releasene" det er pratet om her, er full HDTV.

 

For de episodene som kalles "hdtv-lol" og liknende, så er oppløsningen LAVERE enn dvd. Grunnen til at de kalles "hdtv" er at KILDEN er hdtv, men de er nedskalert og reencodet for å kunne spres lett på nett. Dessverre fører dette til at det sitter en hel generasjon der ute som ikke aner hva hdtv går ut på... og jeg blir mektig irritert når jeg hører folk kalle dette for "hdtv".

 

De som kalles "hr.hdtv" er i det minste i høyere oppløsning enn dvd, og det ser uforskammet bra ut for de som ikke har sett ekte hdtv før. Det ser faktisk bra ut uansett. Men "hr.hdtv" er faktisk 1/4 av den fulle oppløsningen som det originalt vises i, nemlig 1920x1080.

LoL er en gruppe som legger ut ymse serier, det er ikke et format.

Lenke til kommentar

Jeg velger nedlastningsmetoden av den enkle grunn at jeg ikke klarte å vente på neste episode etter å ha sett første på tvnorge. Så da ble det rundt 14 episoder på 2 dager. :p

 

Jeg er heller ingen fan av å se på tv på faste tidspunkter, jeg liker å ha en fleksibel kveldstimeplan. Ved å laste ned ting, har man de alltid tilgjengelige for å sees når en selv ønsker det (som i mitt tilfelle er torsdag formiddag etter forelesning :p)

Lenke til kommentar
Eg synes det er katastrofalt at det skal ta så jævlig lang tid å få HDTV her i landet når Japan er omtrent 100% nå.

1. Mange nok folk må skaffe seg tv'er som er hdtv klare.

2. Tv kanaler må investere i nytt utstyr

3. Digitalt bakkenett må være klart

 

Spesielt pkt. 1 og 3 er gjeldene. NRK kan ikke gå over til hdtv før alle i norge kan benytte seg av det. Det vil si når det digitale bakkenettet er klart (2009?). Når bakkenettet er oppe har vel prisen på lcd og plasma sunket enda mer, slik at da vil ikke pkt. 1 være en hindring.

 

Både Japan og USA har brukt flere år allerede med å implentere HDTV. Europa henger langt etter, mener å huske at det kun er en hdtv-kanal i europa for øyeblikket.

Lenke til kommentar

kanskje jeg hadde begynnt å se LOST om jeg hadde lasted med de episodene som alt har gptt. jeg så episode 2 etter at det var stor ståhei rundt episode 1. noe så LAMT har jeg aldri sett - det var KANONGØRR og det var like mye action/spenning som i en libro reklame. det førte til at jeg ikke har giddet å følge med på serien.

 

hadde jeg nå lastet ned de episodene som har vært vist, kan det godt være at jeg hadde fulgt med på serien...

Lenke til kommentar
kanskje jeg hadde begynnt å se LOST om jeg hadde lasted med de episodene som alt har gptt. jeg så episode 2 etter at det var stor ståhei rundt episode 1. noe så LAMT har jeg aldri sett - det var KANONGØRR og det var like mye action/spenning som i en libro reklame. det førte til at jeg ikke har giddet å følge med på serien.

 

hadde jeg nå lastet ned de episodene som har vært vist, kan det godt være at jeg hadde fulgt med på serien...

Hvis du går glipp av en episode er hele LOST eventyret ødelakt. Desverre

Lenke til kommentar

Hadde ikke giddi å sett på hver onsdag uans, stress å vente 1 uke mellom hver episode etc.

 

Tipper en god del av de som "vistnok" skal ha lastet det ned i stedet for å se på gikk lei etter noen episoder eller har bedre ting fore enn å følge slavisk med på lost.

Lenke til kommentar

Jeg personlig driter i hva tvnorge mener, så lenge jeg har et bedre alternativ en dem så bruker jeg det.

 

Hvorfor skal alt gå så seint her i norge? gidder ikke vente et halvt år for å se serien når jeg kan få se hele greia gjennom internett.

 

Jeg synes det er bra at det svir litt pung for tvnorge, det er en dritt kanal

uansett.

:w00t:

Lenke til kommentar
Uansett:

Har sjølv fått heile sesong1 av LOST av nokre venner, men har ikkje sett på dei på pc'n aligavel.

Bullshit, hele sesong 1 er ikke ute engang.

 

 

--------

 

 

Uansett, syntes det ikke er så ille at folk sammler TV Serier, produsentene går hvertfall ikke i tap og tviler på at TV kanalene går i noe stort tap heller , i form av intekter etc.

(De tar vel også å baserer endel av pris beregningene på tiden på døgnet..)

Lenke til kommentar
Eg synes det er katastrofalt at det skal ta så jævlig lang tid å få HDTV her i landet når Japan er omtrent 100% nå.

1. Mange nok folk må skaffe seg tv'er som er hdtv klare.

2. Tv kanaler må investere i nytt utstyr

3. Digitalt bakkenett må være klart

 

Spesielt pkt. 1 og 3 er gjeldene. NRK kan ikke gå over til hdtv før alle i norge kan benytte seg av det. Det vil si når det digitale bakkenettet er klart (2009?). Når bakkenettet er oppe har vel prisen på lcd og plasma sunket enda mer, slik at da vil ikke pkt. 1 være en hindring.

 

Både Japan og USA har brukt flere år allerede med å implentere HDTV. Europa henger langt etter, mener å huske at det kun er en hdtv-kanal i europa for øyeblikket.

Folk trenger ikkje ny TV for å få sett HDTV kanaler. Men ein dekoder boks.

 

Og det digitale bakkenettet tar jo sin tid og er jo omtrent utdatert allerede. Om 5 år så vil NRK og dei andre norske TV kanalane whine i eit jævla sett fordi det har blitt satt altfor lite fokus på å bygga ut eit skikkeleg fiber nettverk i Noreg. Å sende HDTV med det nye bakkenettet gjer det håplaust å få sendt fleire kanaler i same frekvens området sida HDTV spiser sinnsjukt mykje båndbredde.

 

Hadde det vore meir fokus på fiber tidlegare så hadde me ikkje hengt etter, men sånn som det utvikler seg nå så ligger spessielt Japan og Sør Korea minst 10 år fram i tid.

Lenke til kommentar
Og det digitale bakkenettet tar jo sin tid og er jo omtrent utdatert allerede. Om 5 år så vil NRK og dei andre norske TV kanalane whine i eit jævla sett fordi det har blitt satt altfor lite fokus på å bygga ut eit skikkeleg fiber nettverk i Noreg.

Enig! Det digitale bakkenettet kommer til å bli en reprise av ISDN: Too little - too late.

 

Akkurat som med Telenor så kommer nok NRK til å la folket betale dyrt for deres lite femadsynte valg.

Lenke til kommentar
Vell... lost serien taper jo ikke seere, heller tvert imot! Men at TVnorge taper seere får de bare leve med når de er så treige til å ta inn serier.

De har ikke vært -så- treige på å ta inn Lost da, at de startet etter at det kun hadde blitt vist rundt 12-13 episoder i USA er jo egentlig ganske bra til å være en norsk kanal. I andre serier er det jo gjerne snakk om både 2 og 3 sesonger "delay" i forhold til USA.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest hele tråden og det er sikkert noen som har sagt noe lignende før.

 

Dette kan jo faktisk være positivt for oss "seere" når det gjelder hdtv og ventetid men å få serier fra usa til norge.

 

Når norske kanaler ser at folk laster ned HDTV sendinger og ikke gidder å se de på norsk tv pga ventetid og dårlig kvalitet, blir det kanskje fortgang i ting slik at det ikke skal være like attraktivt å laste de ned.

 

Hvis man får samme kvaliteten bare avbrutt av en reklame/tissepause og man i tillegg ikke behøver å vente et halvt år på serien kommer det GARANTERT til å bli mindre nedlastning.

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lest hele tråden og det er sikkert noen som har sagt noe lignende før.

 

Dette kan jo faktisk være positivt for oss "seere" når det gjelder hdtv og ventetid men å få serier fra usa til norge.

 

Når norske kanaler ser at folk laster ned HDTV sendinger og ikke gidder å se de på norsk tv pga ventetid og dårlig kvalitet, blir det kanskje fortgang i ting slik at det ikke skal være like attraktivt å laste de ned.

 

Hvis man får samme kvaliteten bare avbrutt av en reklame/tissepause og man i tillegg ikke behøver å vente et halvt år på serien kommer det GARANTERT til å bli mindre nedlastning.

Ja vi kan jo drømme, men personlig tror jeg ikke det blir noe fortgang i sakene :no:

 

La oss ta et eksempel på flinke Norge. MANGE drar til Svinesund og handler som gale, husker for noen år siden da Svinesund senket priser på alkohol, hva gjorde Norge da? Jo de øket prisene de og trodde at da var det ingen som dro til Sverige mer.

 

Norge må liksom gå noen skritt bakover de før de hopper et stort hopp frem, men da er det liksom noe bedere som har kommet, så folk blir ikke fornøyde alikevel

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt diskusjonen her jeg, det hele er da ganske klart:

 

1: Ingen har noen moralske forpliktelser overfor TvNorge. De er et firma som forsøker å tjene penger. Å klage sånn som de gjør er som om en fabrikk skulle begynt å klage fordi folk kjøper varene sine fra en annen produsent. Husk at TvNorge sin oppgave ikke er å sende tv til folk, men å selge folk til annonsører.

 

2: Å laste ned episoder av Lost er 100% lovlig uansett hvordan man snur og vender på det. Å dele ut er forbudt, så kildene man får det fra er som regel ikke legitime, men i Norge har dette faktisk absolutt ingenting å si sålenge man laster ned.

 

a.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...