Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

torrent gjør at LOST tapere seere


Anbefalte innlegg

Jeg laster serien ned fra nettet og ser på det når jeg kan. Fordi tv'n nesten aldri er ledig hjemme hos meg, og fordi jeg jobber sent og episodene er ferdig når jeg kommer hjem. Så TVN mister sa meg som seer på grunn av det. Men, jeg har sagt til venner, familie og kjente at Lost er en bra serie og at de burde se på den. Og da deler jeg ikke ut cdr med episodene på. Da sier jeg når og hvor de kan se det på tv. Så jeg ser det ikke på tv, men jeg får andre til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Jeg har ikke tid til å vente"- og "jeg er allergisk mot reklame"- argumentene er egentlig ganske morsomme.

Hva er så morsom med dem? Kanskje den sistnevnte, men den første...?

Synes bare det er rart å påstå at man skal ha retten til å se hva man vil, når man vil, når man på ingen måte har betalt for den retten.

Du tenker på moralen ja. Vel vel.

Lenke til kommentar

kan vel ta meg som et lite eksempel nå, jeg sitter i gran canaria, har ikke norske kanaler (koster typ 100 euro i måneden for å få det der jeg bor), skal jeg i så fall betale det for å kunne få kanalen for å se på akkurat LOST?

 

når jeg kan få den over nett gratis, kan se den når jeg selv vil?

 

så lenge man ikke har noe svart på hvitt som kan konstateres som de endelige fakta, så blir det bare å diskutere hypoteser, der noen drar den litt for langt så det blir til personangrep og andre ting som ikke er lovlig i følge forum reglene, så jeg vil si: chill alle sammen..

Lenke til kommentar

Selv følger jeg med på Lost ved å laste ned episoder via torrents linker. Men vil ikke prøve å forsvare dette moralskt da tv-bransjen er en bransje som i stor grad er avhengig av reklameinntekter. Derfor har jeg heller ingen motforestillinger for å laste ned episoder hvor ikke tv-reklamen er klippet bort. Selv om kanskje ikke alle amerikansk tv reklamer ville vært like aktuelle for meg. Jeg ble tipset om Lost av en kammerat en god stund før den dukket opp på tv-norge, men ble aldri å se den før tv-norge var kommet til episode 5 eller 6. Dette fordi jeg rett og slett ikke gadd og sette av 45 min ALLE (minus pauser) onsdager det neste "halve" året til å se på tv. Så mitt argument er rett og slett at jeg kan se når og hvor jeg vil pluss HDTV og AC3 lyd. Men som sagt, kunne jeg sett en tilsvarende versjon fra tv-selskapene, med reklame, hadde jeg gjerne gjort det.

Endret av Keworkian
Lenke til kommentar
Men mitt problem er ikke at det ligger etter i norge. Mitt problem er at jeg ikke kan se det når det passer meg. Jeg liker nemlig ikke det å måtte forholde meg til tv sendinger, og synes ikke det er verd å invistere i en video spiller. Kanksje Stue PC kan bli løsningne min.

Dette er jo tøv. Du får en god DVD-opptaker til 2500,- så hvis du ikke skaffer deg en kan du bare skylde på din egen dumhet.

Lenke til kommentar
Jeg vet med 100% sikkerhet at det finnes folk i Norge som laster ned Lost og ser den KUN på PC-en sin, da mister TV Norge seere. Jeg ber også om at folk kan slutte med å gjette på seertall. Ikke noe annet..

Men samtidig anbefaler de serien til noen venner som ikke hadde tenkt å se serien, og vips har TV Norge ikke mistet noen seere alikevel.

Eller så sier de det til noen som laster det ned, og TV Norge fikk ikke flere seere alikevel ;)

Lenke til kommentar
Jeg vet med 100% sikkerhet at det finnes folk i Norge som laster ned Lost og ser den KUN på PC-en sin, da mister TV Norge seere.

Hvis jeg IKKE kunne laste ned LOST, så hadde jeg garantert ikke kommet til å se den.

Jeg liker ikke å se på TV og dermed bli avhengig av spesielle tider man MÅ se ting på.

TV er over og ut for meg!!!

 

Hadde jeg fått muligheten til å kjøpe serien på nettet og lastet den ned der, så hadde jeg garantert gjort det!

Jeg har ikke sett på TV mer enn max 4-5 ganger i år og da har det kun vært nyheter.

 

Konklusjon: TV sux og internett rules!

Lenke til kommentar

Spesielt at en del av Joey episodene er bygd opp slik at de har med hva som skjer. Eks valentine, jul osv.

 

No offence, men dette skjedde også i "Alf" da jeg var 10 år gammel - live with it. :)

 

..men ja; det er ingen hemmelighet at TV-selskapene må begynne å jobbe sammen for samsendinger og kanskje å ta i bruk internett som distribusjonsmedium for å komme piratkopieringen til blods.

 

Det triste er vel forresten at jeg nok sikkert kommer til å fortsette å laste ned HDTV-rips av f.eks. "Lost" fordi jeg digger oppløsningen og fordi jeg HATER reklamer.

Er desverre IKKE HDTV kvalitet på LOST eller JOEY episodene du laster ned. Har selv lastet ned utallige såkalte HDTV versjoner, men det er bare piss. Ja kvaliteten er god sammenlignet med eldre divx formater, men desverre LAANGT unna godkjent 1080i HD format.. Kjøp HDTV filmer fra amazon eller last ned klipp fra www.wmvhd.com (den letteste men finnes mange andre gode sider også). Så skjønner du forskjellen.. Og ikke minst må du ha skjerm med god kontrast og oppløsning på minst 1900*1080 for fullt utbytte :-)

Lenke til kommentar
Jeg vet med 100% sikkerhet at det finnes folk i Norge som laster ned Lost og ser den KUN på PC-en sin, da mister TV Norge seere. Jeg ber også om at folk kan slutte med å gjette på seertall. Ikke noe annet..

Men samtidig anbefaler de serien til noen venner som ikke hadde tenkt å se serien, og vips har TV Norge ikke mistet noen seere alikevel.

Eller så sier de det til noen som laster det ned, og TV Norge fikk ikke flere seere alikevel ;)

Akkurat mitt poeng. Det er umulig å vite. Kanskje mister de tittere, kanskje ikke. Det blir kun spekulasjoner. Og derfor en lite interessant artikkel.

Lenke til kommentar

Hehe, det som er det rare er vel at neste uke øker antallet personer som laster ned, som følge av at de nå blir tipset av media om at slikt florerer på internett.

 

De som opprinnelig fulgte med på TVNorge laster nå ned resten av episodene på internett..........

 

Det håper jeg TVNorge har tenkt på......Det er jo en balansegang. Melde fra til media for å belyse problemet, eller holde kjeft for å ikke tape flere enn de allerede mener de har mistet. Men nå mister de nok flere..........

 

Noe å tenke over.

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar

Uansett:

Har sjølv fått heile sesong1 av LOST av nokre venner, men har ikkje sett på dei på pc'n aligavel.

 

Episode 21 kommer 5.mai i USA, så jeg tviler egentlig på at du har hele sesong 1 av lost på din pc.

Special

S-1 120 27-Apr-2005 Lost: The Journey

 

Season 1

22. 1-21 121 04-May-2005 The Greater Good (a.k.a. Sides)

23. 1-22 122 11-May-2005 Born to Run

24. 1-23 123 18-May-2005 Exodus (1)

25. 1-24 124 25-May-2005 Exodus (2)

26. 1-25 125 25-May-2005 Exodus (3)

Lenke til kommentar
Slike ting må TV-kanaler bare venne seg til og forberede seg for, i en verden der alt kan nås fra Internett kun minutter etter at noe er lagd. Da nytter det lite å sende en serie flere uker etter i et annet land. Materiale må lanseres samtidig i forskjellige land hvis man ikke ønsker at samtlige med bredbånd og Torrent-kunnskaper har lastet det ned før det blir sendt i Norge.

Hei,

 

Å lage samsendinger med slike sanntids-serier fra USA er jo ikke muligt her i NOrge.

 

Hver episode skal igennem et par tre prosesser først:

1. Episoden skal tekstes!

2. Den skal kontrolleres/sensureres av et panel bestående av trøtte gamle præster (KRF)

3. Den skal kanske konverteres til PAL.

4. Og der skal lages en liten beskivende oversigt over hver episodes handling (RPG), der skal sendes til diverse medier med TV-program oversigter.

 

Dette tar jo tid (et halvt år?!) - og der er jo en haug med andre serier, der skal gennemgå samme proses. Hvilken av ovenstående prosseser der tar lengst tid - kan dere selv gette på.

 

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Spesielt at en del av Joey episodene er bygd opp slik at de har med hva som skjer. Eks valentine, jul osv.

 

No offence, men dette skjedde også i "Alf" da jeg var 10 år gammel - live with it. :)

 

..men ja; det er ingen hemmelighet at TV-selskapene må begynne å jobbe sammen for samsendinger og kanskje å ta i bruk internett som distribusjonsmedium for å komme piratkopieringen til blods.

 

Det triste er vel forresten at jeg nok sikkert kommer til å fortsette å laste ned HDTV-rips av f.eks. "Lost" fordi jeg digger oppløsningen og fordi jeg HATER reklamer.

Er desverre IKKE HDTV kvalitet på LOST eller JOEY episodene du laster ned. Har selv lastet ned utallige såkalte HDTV versjoner, men det er bare piss. Ja kvaliteten er god sammenlignet med eldre divx formater, men desverre LAANGT unna godkjent 1080i HD format.. Kjøp HDTV filmer fra amazon eller last ned klipp fra www.wmvhd.com (den letteste men finnes mange andre gode sider også). Så skjønner du forskjellen.. Og ikke minst må du ha skjerm med god kontrast og oppløsning på minst 1900*1080 for fullt utbytte :-)

Hadde et par Lost episoder som var dobbel så store som de andre og dem var i 720p og er vel godkjent HDTV? :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...