Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

torrent gjør at LOST tapere seere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm.. de jeg har er 608x336... hdtv-lol....men fremdeles veldig klart og godt bilde og grei lyd. på mange av lost episodene står det jo til og med ABC HD på logoen da så de sender nok i HDTV men de gir det jo kanskje ikke ut i den originale oppløsningen når folk skal laste det ned.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

So? Do i care. Om TVNorge taper seere eller ikke interesserer ikke meg overhodet. Hadde sett på Lost uansett om TVNorge ikke hadde sendt det. Så enkelt er det. Foretrekker heller og se episodene når jeg vil.

 

Og dessuten, om en laster ned HDTV rippene i HDTV oppløsning med AC3 lyd (altså de på ca. 700MB pr. episode) får en mye bedre kvalitet, selv om det er XviD, enn en får av sendingene til TVNorge ;)

Endret av bidz
Lenke til kommentar

er dumt at tv kanalene her i norge må vente så lenge før de får lov til å sende tvshows her. er som regel halv til 1 sesong etter usa tidene og det vil selvsagt få de som ser på tvshow til å laste ned via internett. personlig så begynnte jeg å se på Lost lenge før jeg viste om at de skulle sende det på tvnorge. var vell 12-13episoder ute i usa før de begynnte med episode1 i norge. blir litt latterlig å må vente 2-3mnd til de er kommet like langt i norge.

Lenke til kommentar
Og dessuten, om en laster ned HDTV rippene i HDTV oppløsning med AC3 lyd (altså de på ca. 700MB pr. episode) får en mye bedre kvalitet, selv om det er XviD, enn en får av sendingene til TVNorge ;)

Er du dum? Du får ikke HDTV-oppløsning i en fil på 700 mb. Det er SVCD-kvalitet du får!

 

Tror det er ganske mange barn her som ikke har peiling på hva HDTV er for noe. Vennligst ikke uttal dere om ting dere ikke har peiling på.

Lenke til kommentar
Det finnes HR-HDTV-versjonen av Lost på 700 MB per episode.

Disse har en oppløsning på 960x528 og inkluderer 6.1 AC3-lyd.

Jepp. De er digg. Mye bedre kvalitet enn det TVNorge kan levere sendingene sine i

Jaså? TVNorge sender vel i PAL, gjør de ikke? Mulig lyden er bedre...

Lenke til kommentar

Kjører ikke PAL på 720 x 486 er ikke helt sikker, men er helt enig i at disse "HDTV" filene holder kvalitet langt over det jeg får via antenne eller kabel...

 

Spesielt lydmessig.

 

Edit: søkte litt rundt, og fant ut at PAL kjører 3 forksjellig oppløsninger:

 

· PAL (resolution 720 x 486)

 

· D-1 PAL (resolution 720 x 576)

 

· D-1 PAL Square Pix (resolution 768 x 576)

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Det finnes HR-HDTV-versjonen av Lost på 700 MB per episode.

Disse har en oppløsning på 960x528 og inkluderer 6.1 AC3-lyd.

Den oppløsningen du snakker om der er såvidt PAL. Ignorant...

720p = 1024x720

 

Etter en har trimma bort de sorte stripene, så er burde vel ikke 960x528 være langt unna 720p i "virkelig" kvalitet.

 

Forøvrig er PAL: 768 x 576.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Det finnes HR-HDTV-versjonen av Lost på 700 MB per episode.

Disse har en oppløsning på 960x528 og inkluderer 6.1 AC3-lyd.

Den oppløsningen du snakker om der er såvidt PAL. Ignorant...

720p = 1024x720

 

Etter en har trimma bort de sorte stripene, så er burde vel ikke 960x528 være langt unna 720p i "virkelig" kvalitet.

 

Forøvrig er PAL: 768 x 576.

HDTV (1280 x 720)

The HDTV stands for High Definition Television. This format is a proposed definition which displays at 1280 by 720 resolution.

 

HDTV (1920 x 1080)

The HDTV stands for High Definition Television. This format is a proposed definition which displays at 1920 by 1080 resolution.

 

Kilde:

 

NTSC and PAL formats

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...