Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

torrent gjør at LOST tapere seere


Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at TV kanalene burde legge mer til rette for streaming og nedlasting av filmer og serier som tidligere har blitt sent på TV. Men jeg har ennå til gode å få høre om ett eneste godt argument for å laste ned LOST. "Jeg har ikke tid til å vente"- og "jeg er allergisk mot reklame"- argumentene er egentlig ganske morsomme.

 

Folk laster ned, fair enough. Men man kan ikke forsvare det moralsk overfor TV Norge som prinsippielt taper penger som følge av færre seere og dermed lavere reklameinntekter.

Ey! hørte du hva jeg sa eller?

 

B-O-R-D-A-N-T-E-N-N-E i kjeller, 3km unna kjent kabeldekning og en stor ond skau som dekker satelitt muligheter... TVN blir svært snøballkrigaktig...

 

2mmy

Endret av blink182
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet med 100% sikkerhet at det finnes folk i Norge som laster ned Lost og ser den KUN på PC-en sin, da mister TV Norge seere. Jeg ber også om at folk kan slutte med å gjette på seertall. Ikke noe annet..

Men samtidig anbefaler de serien til noen venner som ikke hadde tenkt å se serien, og vips har TV Norge ikke mistet noen seere alikevel.

Kan hende, men du har like lite grunnlag for å påstå at dette har særlig effekt på seerantallet som jeg har for å avvise det.

Lenke til kommentar

Vil jo påsta at mange av de som laster ned Lost ikke ville sett det hvis de ikke hadde lastet det ned fordi de generelt ser lite på tv. 90% av det jeg ser er nedlastet, har tven på maks 1 time i uka, og har ikke tvnorge uansett.....

 

Tvnorge kan jo begynne med å sende hdtv, og uten gamle programmer, DA kan de begynne å klage....

Lenke til kommentar
[

Legg merke til hva han ene duden sier i artikkelen:

- Vi KAN ha tapt 60.000 «LOST»-seere, sier research-sjef Vegard Nøss i TVNorge.

 

Han vet jo ingenting konkret, men han TROR.

Dette er jo basert på statistikk. På samme måte som når de sier hvor mange som har sett på et program på tven.

Statistikk er forövrig et veldig pålitlig middel til å utföre slike prognoser. Statistikk i dagens samfunn lyver ytterst sjelden og som oftest aldri, det oppereres med en feilmarginal på 1-2 prosent som oftest. Slik at disse siffrene som er oppgitt stemmer, men det er mulig at VG har gjort en missbedömning av de statistiske siffrene. Statistikk tolkes på ulike måter, og noen ganger tolkes det feil...

 

Dette diskuteres forövrig også i en annen tråd...

Lenke til kommentar
Det jeg har hørt er at de som ikke har hatt tid til å vente med å se episodene før de kommer på TVNorge faktisk har valgt å se episodene på TVNorge også fordi de ville ha tekstingen????

 

Det er i allefall trenden på nybaktmamma.com etter det min kjære forteller.

Det er derfor man bruker customsub :)

Lenke til kommentar
Og hva om jeg ikke har råd til å kjøpe meg det?

Hmm - så du anbefaler meg (som f.eks. ikke har ny bil siden jeg ikke tar meg råd til det) å gjøre hva for noe for å skaffe meg den bilen..? ;)

Busskort, haike whatever.. gå even...

 

2mmy

Det er desverre ingen menneskerett å se LOST. Og jeg tviler på at du vil ha problemer med å spare opp noen lapper til høsten.

Lenke til kommentar

Jeg såg ikke på lost, og ville nok aldri sett på det viss jeg ikke kunne laste det ned.. Jeg begynte å se på lost når det var kommet til episode 9 her. Såg 18 episoder på 2 dager for så å vente en uke mellom 19 og 20. TVN har ikke tapt meg vertfall.. jeg var aldri en seer og ville aldri ha blitt det. :)

 

Har med andre ord samme synspunkt som LANCorpse, fordi jeg ser veldig lite på tv.

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
(...)

 

Folk laster ned, fair enough. Men man kan ikke forsvare det moralsk overfor TV Norge som prinsippielt taper penger som følge av færre seere og dermed lavere reklameinntekter.

Men man forsvarer det ikke moralsk. Ihvertfall ikke jeg. Men jeg sier mer at den hadde ikke blitt sett hvis jeg ikke hadde lastet den ned.

 

Skulle jeg vært moralsk burde jeg vel satt på TV'en slik at den stod på mens LOST gikk på TVN så jeg tilsynelatende hadde sett på.

Lenke til kommentar
Men jeg har ennå til gode å få høre om ett eneste godt argument for å laste ned LOST.

Jeg drar damer mye mer hvis jeg laster ned LOST. :roll:

 

 

"Jeg har ikke tid til å vente"- og "jeg er allergisk mot reklame"- argumentene er egentlig ganske morsomme.

Hva er så morsom med dem? Kanskje den sistnevnte, men den første...?

Lenke til kommentar
"Jeg har ikke tid til å vente"- og "jeg er allergisk mot reklame"- argumentene er egentlig ganske morsomme.

Hva er så morsom med dem? Kanskje den sistnevnte, men den første...?

Synes bare det er rart å påstå at man skal ha retten til å se hva man vil, når man vil, når man på ingen måte har betalt for den retten.

Lenke til kommentar
Det triste er vel forresten at jeg nok sikkert kommer til å fortsette å laste ned HDTV-rips av f.eks. "Lost" fordi jeg digger oppløsningen og fordi jeg HATER reklamer.

og ikke minst AC3

 

får ikke inn tvn på min antenne en gang, og jeg bor mitt i bergen sentrum!

 

En annen ting er at en kan se flere epiosder samtidig, når en vil og har tid!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...