Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

torrent gjør at LOST tapere seere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slike ting må TV-kanaler bare venne seg til og forberede seg for, i en verden der alt kan nås fra Internett kun minutter etter at noe er lagd. Da nytter det lite å sende en serie flere uker etter i et annet land. Materiale må lanseres samtidig i forskjellige land hvis man ikke ønsker at samtlige med bredbånd og Torrent-kunnskaper har lastet det ned før det blir sendt i Norge.

Lenke til kommentar
Slike ting må TV-kanaler bare venne seg til og forberede seg for, i en verden der alt kan nås fra Internett kun minutter etter at noe er lagd. Da nytter det lite å sende en serie flere uker etter i et annet land. Materiale må lanseres samtidig i forskjellige land hvis man ikke ønsker at samtlige med bredbånd og Torrent-kunnskaper har lastet det ned før det blir sendt i Norge.

du seier noe der.

 

Er jo håpløst å vente i en evigheter bare for å se en episode. selv om et annet land har kommet EKSTREMT mye lengre.

 

Følger selv med på LOST og Joey.

Og det irritere meg. Spesielt at en del av Joey episodene er bygd opp slik at de har med hva som skjer. Eks valentine, jul osv.

Lenke til kommentar

Spesielt at en del av Joey episodene er bygd opp slik at de har med hva som skjer. Eks valentine, jul osv.

 

No offence, men dette skjedde også i "Alf" da jeg var 10 år gammel - live with it. :)

 

..men ja; det er ingen hemmelighet at TV-selskapene må begynne å jobbe sammen for samsendinger og kanskje å ta i bruk internett som distribusjonsmedium for å komme piratkopieringen til blods.

 

Det triste er vel forresten at jeg nok sikkert kommer til å fortsette å laste ned HDTV-rips av f.eks. "Lost" fordi jeg digger oppløsningen og fordi jeg HATER reklamer.

Lenke til kommentar

De som laster ned LOST blir jo egentlig bare fortere ferdige med serien. Når man har lastet ned alle episodene som er kommet til nå så er man like langt. Det er fortsatt en uke mellom hver nye episode i USA.

For min del så gidder jeg ikke å laste det ned, men heller se det når det går på TV. Da varer jo serien lengre, og man får flere spennende onsdagskvelder :love:

 

Edit: Reklamen til TV-Norge er jo faktisk ikke så ille. Den rekker akkurat til å fylle et glass Cola og hente litt potetgull slik at man virkelig kan kose seg!

Endret av Explorer
Lenke til kommentar

Tror ikke de taper så veldig på det, hvertfall etter det jeg har hørt. Ca. 4% av de potensielle TV-seerene er ikke så voldsomt mye. Dessuten ser mange serien på TV i tillegg. Tror ikke serier som X-Files of Friends har slitt med noe dårligere seertall, selv om episodene har vært tilgjengelig på nett. Personlig tror jeg effekten også kan være motsatt; at flere begynner å se serien på TV etter å ha oppdaget den på nett.

Lenke til kommentar

Jeg er også tillhenger av TV-sendinger/formidling via internett. Skulle gjerne ha kunnet se LOST med HDTV når det passer meg ved hjelp av internett.

Selv om det ble en betalløsning for slikt ville det vært interesant.

 

Men mitt problem er ikke at det ligger etter i norge. Mitt problem er at jeg ikke kna se det når det passer meg. Jeg liker nemlig ikke det å måtte frholde meg til tv sendinger, og synes ikke det er verd å invistere i en video spiller. Kanksje Stue PC kan bli løsningne min.

Lenke til kommentar

Denne artikkelen på VG var jo helt idiotisk.

Det at LOST mister 60 000 seere er jo basert den hypotesen at alle mennesker i Norge mellom 16 og 60 år ser på LOST. Undersøkelsen viste at det prosentmessig var relativt få som hadde lastet ned en LOST episode. Av de 9% som svarte at de hadde lastet ned noe, hadde 38% av disse igjen lastet ned en eller flere episoder av LOST. Det utgjør jo noe sånt som 4% av alle de spurte.

Om LOST vanligvis blir sett av 400 tusen, så er det da snakk om et tap på 16 000 potensielle seere, ikke 60 000.

 

Når det er sagt, så er vel det å laste ned TV-serier like ulovlig som det er å ta noe opp på video og låne videokassetten til en kompis??

Det var visst en del debatt rundt slike ting når videoen kom i sin tid, men idag så blir jo dette ikke sett på som særlig ulovlig, og fremdeles er kopiering til privat bruk lov, selv med den nye åndsverksloven.

 

Arcade

Endret av arcade
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg også henter ned fra nettet, er for å kunne se episodene når jeg selv ønsker og ikke når TV-kanalen kan tjene mest penger!

 

Videre så er jeg som regel godt i gang med å se en serie FØR den i det hele tatt kommer på norske kanaler.... TVNorge kan skryte så mye de vil de, men 5-6uker etter er alt for tregt! Vi lever tross alt med internet i de fleste hjem!

Lenke til kommentar
Fant ingen plass å legge dette. Hadde valget mellom tv og nettverk seksjonen.

 

Men tok den bare her. Viss dette er feil så vennligst flytt tråden.

 

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=103862

 

LOST taper nå seere siden folk kan laste ned siste episode direkte ifra internett slik at man kan se de FØR de kommer til Norge.

Legg merke til hva han ene duden sier i artikkelen:

- Vi KAN ha tapt 60.000 «LOST»-seere, sier research-sjef Vegard Nøss i TVNorge.

 

Han vet jo ingenting konkret, men han TROR. Man laster gjerne ned serien fordi det er et bedre tilbud. Bedre kvalitet og uten reklamepauser. Dessuten er begge ting like lovlig. TVnorge må bare innse at de har en god konkurent ved navn Internett :p

 

Av de 9% som svarte at de hadde lastet ned noe, hadde 38% av disse igjen lastet ned en eller flere episoder av LOST
La oss klikke helt, fordi de fleste der har sikkert lastet ned EN HEL episode. Sikkert fordi sendetiden ikke passet en dag. La oss hevne oss på dem og ikke la dem få vite hva som skjer i serien, slik at de ikke vil se mer på serien så vi taper enda mer penger :) Endret av Mixel
Lenke til kommentar

hva er egentlig lovligheten her ang nedlasting av dette

 

er det ulovlig å laste ned lost bare fordi det ikke er sendt på tv her i norge.

Er det lov å kopiere det til video/dvd recorder når den vises på tv.

 

kan jeg bli tatt for å ha lastet dette ned ulovlig.

 

Hvis jeg laster ned feks en james bond film og den vises på tv samme dag eller ved en senere anledning er det da ulovlig å laste ned filmen vs det å ta opptak av filmen rett fra tv?

 

 

Blir det ulovlig å ta opp fra tv hvis det blir ulovlig å laste ned feks en film? Prinsippet er det samme.

Alle som har en opptaker av noe slag og tar opp noe som helst blir da lovbrytere.

 

Tar jeg opptak av lost mens det går på tv bør jeg bli like stor lovbryter som om jeg lastet den ned fra nettet.

 

Samme bør gjelde for filmer og musikk. All form for opptak fra tv/radio bør da kanskje være likestilt med nedlasting da prinsipper er likt. man får jo da en kopi av et opphavsbeskyttet medium.

Lenke til kommentar
[

Legg merke til hva han ene duden sier i artikkelen:

- Vi KAN ha tapt 60.000 «LOST»-seere, sier research-sjef Vegard Nøss i TVNorge.

 

Han vet jo ingenting konkret, men han TROR.

Dette er jo basert på statistikk. På samme måte som når de sier hvor mange som har sett på et program på tven.

Lenke til kommentar
Fant ingen plass å legge dette. Hadde valget mellom tv og nettverk seksjonen.

 

Men tok den bare her. Viss dette er feil så vennligst flytt tråden.

 

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=103862

 

LOST taper nå seere siden folk kan laste ned siste episode direkte ifra internett slik at man kan se de FØR de kommer til Norge.

Legg merke til hva han ene duden sier i artikkelen:

- Vi KAN ha tapt 60.000 «LOST»-seere, sier research-sjef Vegard Nøss i TVNorge.

 

Han vet jo ingenting konkret, men han TROR. Man laster gjerne ned serien fordi det er et bedre tilbud. Bedre kvalitet og uten reklamepauser. Dessuten er begge ting like lovlig. TVnorge må bare innse at de har en god konkurent ved navn Internett :p

Tap er tap. Uansett hvor mangen som slutter å se det så er det tap

Som folk seier i tråden her så er det jo mangen som laster det ned og heller ser det på pcen.

 

Hva er oppløsningen på HDTV?

Endret av XeLix
Lenke til kommentar
Fant ingen plass å legge dette. Hadde valget mellom tv og nettverk seksjonen.

 

Men tok den bare her. Viss dette er feil så vennligst flytt tråden.

 

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=103862

 

LOST taper nå seere siden folk kan laste ned siste episode direkte ifra internett slik at man kan se de FØR de kommer til Norge.

Legg merke til hva han ene duden sier i artikkelen:

- Vi KAN ha tapt 60.000 «LOST»-seere, sier research-sjef Vegard Nøss i TVNorge.

 

Han vet jo ingenting konkret, men han TROR. Man laster gjerne ned serien fordi det er et bedre tilbud. Bedre kvalitet og uten reklamepauser. Dessuten er begge ting like lovlig. TVnorge må bare innse at de har en god konkurent ved navn Internett :p

jeg skrev ikke hvor mye de har tapt.

Men noe tap er det.

Som folk seier i tråden her så er det jo mangen som laster det ned og heller ser det på pcen.

 

Hva er oppløsningen på HDTV?

Kanskje de laster det ned for å få et bedre tilbud enn TVnorge kan tilby? Eller kanskje de ikke har TVnorge.

Lenke til kommentar
Denne artikkelen på VG var jo helt idiotisk.

Det at LOST mister 60 000 seere er jo basert den hypotesen at alle mennesker i Norge mellom 16 og 60 år ser på LOST. Undersøkelsen viste at det prosentmessig var relativt få som hadde lastet ned en LOST episode. Av de 9% som svarte at de hadde lastet ned noe, hadde 38% av disse igjen lastet ned en eller flere episoder av LOST. Det utgjør jo noe sånt som 4% av alle de spurte.

Om LOST vanligvis blir sett av 400 tusen, så er det da snakk om et tap på 16 000 potensielle seere, ikke 60 000.

 

Når det er sagt, så er vel det å laste ned TV-serier like ulovlig som det er å ta noe opp på video og låne videokassetten til en kompis??

Det var visst en del debatt rundt slike ting når videoen kom i sin tid, men idag så blir jo dette ikke sett på som særlig ulovlig, og fremdeles er kopiering til privat bruk lov, selv med den nye åndsverksloven.

 

Arcade

Lost er den serien som blir sett mest på TVN. At du anslår 400.000 bommer du ganske bra :p Lost blir sett av ~800.000 hver uke.

Lenke til kommentar
Det er i allefall trenden på nybaktmamma.com etter det min kjære forteller.

Hehe.

Du har ein "kjære" der, du også?

 

Uansett:

Har sjølv fått heile sesong1 av LOST av nokre venner, men har ikkje sett på dei på pc'n aligavel. Ser dei på onsdagar når når dei går på TVN. Det er så deilig å ha noko å glede seg til heile veka.. (Ja. Eg går å gleder meg til neste episode frå onsdag klokka 22.30...)

 

MEN! Det er kjekt å ha dei på pc'n som ei backupløsing, i tilfelle eg går glipp av ein episode. Eg fekk ikkje sett Lost forrige onsdag, og på fredag (reprisesendinga) var eg så trøytt at eg la meg når det begynte (det tar på å ha små ungar)...

Lenke til kommentar

Norge er et forbannade tregt land.sen i utvikling av teknologi,data o.s.v.

Og det samme gjelder for tv programmet også. pluss at hvis en kveld mann skal se en serie mann har ventet en uke på og se så kommer det sport istedenfor.

Så at folk laster ned serier fra nettet istedenfor og vente på serier på f.eks tvnorge så har tvnorge seg selv og takke for det. Det samme gjelder tv2 også.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er ganske håpløst at TVN begynner å mase om dette her nå! For det første har de med "LOST" skrapet sammen så mange seere som de kun har vært i nærheten med noen bigbrother live sendinger. Når de faktisk da har klart å få ca 600 000 seere så burde de jo være fornøyd med det. Syns det ikke er helt passende å "whine" om at de kunne hatt fler om "bla bla"..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...