Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, Spotify finnes ikke til PPC-arkitekturen saa vidt jeg vet

Etter det eg har lest meg fram til så skal det være fullt mulig å kjøre spotify via Wine i YDL.

 

Annet spørsmål:

PPC-arkitekturen, vil det si PS3 sin CPU løsning, dvs Cell CPU'ene?

 

Problemet er jo at Spotify er kompilert for x86, mens PS3 som sagt kjører på PPC(Cell).

 

Siden det ikke finnes noen Windowsprogrammer kompilert for PPC (ihvertfall ikke siden Windows NT-tiden, var en del ports av Windows den gang, men husker ikke om PPC var en av dem), så er det rimelig meningsløst med WINE, selv om det kanskje er mulig å kompilere det på PS3.

Lenke til kommentar

Ja. Men jeg mista liksom litt interessen når alt var installert og ferdig satt opp og fungerer med internett og KDE osv.

 

Da er det mere sånn "Hm, hva skal jeg gjøre NÅ da..(bla gjennom 20 menyer med programmer jeg ikke har sett før)..hmm jaha..på tide og teste opensuse kanskje? (slå av bærbar)"

 

Det var reisen mot målet som var hele vitsen. Når målet var nådd var det ikke spennende mere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Det var reisen mot målet som var hele vitsen. Når målet var nådd var det ikke spennende mere.

Nei, men når målet er nådd er det vesentlig mer elegant enn andre distroer :)

 

Reisen er spennende og morsom, målet blir kjedelig bra/perfekt. Men, jeg kan leve med det.

Lenke til kommentar
Sitter aa pröver ut Arch jeg, forelöpig er jeg veldig fornöyd med nivaaet av kontroll man har helt fra begynnelsen av.

Haha, snart har alle her på foumet konvertert. :D

Tja, nå har jeg prøvd diverse 2009.2 bilder, ingen installerte. Det dro minnene tilbake til Debian for ti år siden. Jeg anser Arch for å være for spesielt interesserte fortsatt. Jeg ser heller ikke det helt store poenget med å tvinge brukeren gjennom et begrenset utvalg configfiler ved installasjon. I det hele tatt var installeren elendig, vesentlig dårligere implementert enn Debian sin ti år tilbake. En verden som i praksis er mer begrenset enn windows.

 

(let the flame begin)

Lenke til kommentar
(let the flame begin)

Haha... Jeg skal ikke starte, må bare si meg meget uenig! :p

Men ok, configfilene er kanskje unødvendig i starten, men så kan du jo bare droppe de også da/bruke std.

 

Kunne også vært gøy med flere lignende chakra, f.eks. med noe annet enn KDE.

Lenke til kommentar

Linux skal ikke sammenlignes med windows. Basta. Linux er linux, windows er windows. EOD.

 

Akkurat som at Espen Bredesen og Mini Jacobsen ikke skal sammenlignes. Begge var idrettsutøvere, men på helt forskjellige ting.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
(let the flame begin)
Jeg er enig i at installeren (ikke prøvd 2009) absolutt ikke er god. Den kunne vært gjort vesentlig mer brukervennlig og oversiktlig.

 

IMO burde det vært en god, shiny, grafisk installer på linje med de andre distroene. Men siden arch er for spesielt interesserte, og ikke er så opptatt av å verve, er det ikke så rart det ikke prioriteres.

Lenke til kommentar

De må gjerne lage noe eye-candy greier for min del, spiller ingen rolle.. Men for poenget for meg er at det skal gå raskt og gjøres med tastatur. Jeg bruker maks 5 min til jeg er i terminalen ferdig installert, og sånn vil jeg at det skal være framover også!

 

Men om man i tillegg velger å ha en shiny GUI installer må de gjerne gjøre det.

 

Jeg kan skjønne at noen savner et GUI, men at det ikke er oversiktlig er jeg uenig i. Er lett å finne fram og er en fin meny som viser hvor du er i prosessen. (ser nå bort ifra configfilene og partisjonerings verktøyet)

Lenke til kommentar
Noen som har Core Duo? Ingen kerneler over 2.6.21 støtter den skikkelig (får ikke rett klokke).

 

Kjører Intel Pentium Core Duo, fungerer utmerket.

 

Cpu sensor viser at CPU blir klokket ned når jeg ikke bruker pcen, mens den blir klokket til sitt normale når jeg begynner å bruke den.

Jepp, samme her. Legg seg på ~800Mhz når der ikkje er load.

 

Nei, fordelen med Arch sin install er jo NETTOPP at man blir tvunget til å kikke på alle disse config-filene, så man må lære litt om systemet ikke bare trykk "Auto-partition" og vente i 20 minutter *PLING FERDIG*

Langt ifrå berre Arch som er slik, skjønner du.

Kan godt vere at det er tøft å brife til kompisene at ein har lært seg å lese config-filer, og vil helst berre bruke distroer som er mest mulig avanserte å installere/konfigurere. Saken er uansett at til vanleg desktop-bruk så er det brukervennlegheit og out-of-the-box-muligheiter som scorer høgst i lengda. Har sjølv brukt slack osv tidlegare, men ser ikkje poenget i det heile tatt no lenger etter for eks ubuntu (generelt sett distroar med skikkelige pakkebehandlarar etc) kom ut. Meir enn avansert nok for den gjennomsnittlege brukaren.

 

Men, dette har vorte diskutert opp og ned i mente her inne tusen gongar før...

Endret av huf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...