Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

hvordan får jeg fram/tilbake knappene på musen til å virke btw?

Vi snakker Opera og alle andre plasser fram/tilbake brukes :)

Opera skal fungere ut-av-boksen, firefox også. Nautilus er litt verre. Da må du mappe en museknapp til en tastkombinasjon. (alt+venstre/høyre) Da bruker du "xbindkeys". Kan forklare nærmere...

 

Men hvis knappene ikke funker i opera/firefox mistenker jeg xorg oppsettet ditt. Kan du poste xorg.conf fila de. (evt. bare muse delen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bah. Det har aldri fungert hos meg. Det har alltid endt opp med en broken install hvor _ingenting_ fungerer. Så den ene maskinen jeg faktisk kjører Ubuntu på får en fersk install når jeg oppdatterer.
Heldig du da :!: Har aldri opplevd problemer selv, de faa gangene jeg reinstallerer er paa grunn av min syke trang til et "rent" system. Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Hadde selv en case senest i går hvor en evdev/hal oppdatering gjorde tastaturet mitt til dvorak :wallbash:

Ta det som et hint at det er på tide å forkaste teite tastaturoppsett basert på at man ikke skal skrive så fort at bokstavene i skrivemaskinen henger seg opp. Skulle ønske at jeg hadde tolmodighet til å lære meg dvorak...

Lenke til kommentar
Det er vel ikke til å stikke under en stol at Arch har noen problemer med oppdateringer, ja. Eks. PlicyKit som ble introdusert i den nye HAL-en, uten at det ble nevnt et ord om evt. problemer. Det fungerer fint med gnome og kde, men svært dårlig om du kjører en enkel openbox-session. Når det samtidig ikke eksisterer noen god PolicyKit dokumentasjon... (Og PolicyKit i tillegg er shait..)

Det er kanskje samme feil som jeg opplevde. Feilen dukket opp før jul, og det skjedde ikke en dritt på flere måneder - selv om problemet og løsningen var kjent.

 

Når man ender opp med å sloss med distribusjonen (jeg tør ikke tenke på hvor mange timer jeg brukte på å konvertere ACPI-skript til Arch), så burde man kanskje vurdere om det å svi bort enda flere timer gir noe særlig større merverdi (svar: nei).

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
hvordan får jeg fram/tilbake knappene på musen til å virke btw?

Vi snakker Opera og alle andre plasser fram/tilbake brukes :)

Opera skal fungere ut-av-boksen, firefox også. Nautilus er litt verre. Da må du mappe en museknapp til en tastkombinasjon. (alt+venstre/høyre) Da bruker du "xbindkeys". Kan forklare nærmere...

 

Men hvis knappene ikke funker i opera/firefox mistenker jeg xorg oppsettet ditt. Kan du poste xorg.conf fila de. (evt. bare muse delen)

Knappene funker ikke i opera, eller trur de fungerer som musknapp 1 (er usikker på om det bare er i opera eller ellers også)

Altså, jeg er temmelig grønn i linux, vet ikke hvordan jeg finner xorg.conf fila :fun: Men tar det i morgen. for gidder ikke restarte inn til Mint nå

Lenke til kommentar
Heldig du da :!: Har aldri opplevd problemer selv, de faa gangene jeg reinstallerer er paa grunn av min syke trang til et "rent" system.

Debianboksene mine har aldri hatt slike problemer (bortsett fra at serveren min nå ikke har en mailserver da jeg ignorerte en advarsel under en oppgradering som jeg aldri burde ignorert - og jeg gidder rett og slett ikke konfe ny mail serverer akkurat nå)

 

Tror det må være de søte kaninene dine som gjør det, jeg har nemlig sjeldent søte kaniner for hånd når jeg kjører dist upgrade.

Lenke til kommentar

Hehe.. ja, hadde jeg hatt tid/ork/tastatur til det så. Men tydelig av arch'en min vil :)

 

Og tenker litt på hvor uvandt det da ville vært å gå tilbake. Sliter allerede med at jeg blir vandt til "feil" plassering av fn på macbook'en.

 

Men qwerty er langt fra optimalt, merker det hele tiden.

Lenke til kommentar
Vell. Mitt hovedargument mot dvorak er at jeg har forkastet virkeligheten og substituert den med emacs, og noe sier meg at dvorak og emacs = no go :D

Kan sikkert få sydd på noen ekstra fingre for en billig penge i Øst-Europa.

I say go for it!

 

'v'-knappen er forresten helt slitt ut på alle mine keyboard. Vim <3.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Jeg føler mer at vi aktive arch brukere (som liker "life in the fast lane"/bleeding) er testeren. Med god/hyppig bruk av bugreport systemer hjelper vi oss selv og de andre distroene som kommer etter oss smile.gif
Joda, men ofte vil jeg heller hjelpe meg selv. :p

 

Du høres ut som en fedora mann! ;)
Den har jeg hørt en del lite fine ting om. Ikke i det siste riktignok. Får se på det i morgen. Eller i dag. Nå er det jo drøye fem timer til jeg må opp gitt...

 

@Manuel, nei dette dukket først opp i februar. Men det var sikkert noe annet før jul. :wee:

 

Noen fanboys som vil foreslå noe? Jeg vil ha en fornuftig mellomting mellom Arch current og Debian stable. Med PKGBUILDS, selvfølgelig. :D

 

red: Og zfs, og et fullstendig pek-og-klikk system så jeg ikke må terminale meg rundt omkring noengang med mindre jeg vil, og _relativt_ bleeding edge stuff, og rolling release. (Siden ubuntu dist upgrade _aldri_ har gått greit her i huset heller. (Eller det forrige huset jeg bodde i.))

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
'v'-knappen er forresten helt slitt ut på alle mine keyboard. Vim <3.

It's not a sin, it's a penance ;)

 

Her mangler teksten på Ctrl+Alt+x+c ;)

 

et fullstendig pek-og-klikk system

Pøh. Mus er for jenter og pyser og grafiske designere (som muligens går inn under pyser?) :D

Lenke til kommentar
It's not a sin, it's a penance ;)

Apropos:

 

Nå er (endelig) RMS foredraget lagt ut:

http://nuug.no/news.shtml

 

Var litt lisens tull med endte opp med denne: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/no/

 

Leste om RMS i siste "Teknisk Ukeblad" også, har hadde fått to digre sider, pluss noen oppfølgings artikler etter. :)

Jeg satt to rader bak journalisten på foredraget, han tok noe sabla med bilder :p

Lenke til kommentar
Pøh. Mus er for jenter og pyser og grafiske designere (som muligens går inn under pyser?) :D
Man kan jo redigere SVG via teksteditor om man er skikkelig hardcore da :new_woot:

 

Dukker det opp i NUUG-feeden? Vil gjerne ha det i Miro ^^ Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...