Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tips, Del.

 

Har ikkje ipod enda, men lurer på å kjøpe meg. Orka dog ikkje om det blir berre styr med overføring/synkronisering.

 

Valget står igrunn mellom Apple iPod nano, eller Creative Zen. Har høyrt at det er mange som har problemer met zen'en låser seg i tide og utide, så er meget usikker.

 

Er ikkje begeistra over apple sine programvaremetodar, så ja... Valgets kval. :hm:

Lenke til kommentar
ingen som vet noe om bakgrunnene i aMSN?

 

Er det en bug i Compiz Fusion, eller er det bare jeg som ikke kan ha flere enn 1 maksimert vindu? De andre blir helt svarte.

 

 

det er vell en instilling , du kan velge og fade de viduene som ikke er aktive , den heter Fading Windows tror jeg

Lenke til kommentar
huf: Sett på Sony NWZ-S618F? Billigere og bedre enn iPod nano, samt at den støttes fint i Linux, OS X og Windows. :)

 

Hadde det ikke vært for at jeg nylig kjøpte meg en annen Sony-spiller, hadde jeg kjøpt denne på flekken. :)

 

Link til test: http://dinside.no/php/art.php?id=490234

 

Oi, svarte! Den var eg ikkje klar over! Takker og bukker for link. Den der skal eg seriøst vurdere. På den måten slepp eg apple-helsike også. ;)

Lenke til kommentar

Støtte for iPod (i alle fall 5.5g og eldre) fungerte out of the box gjennom rythmbox for meg i alle fall, men så har ikke jeg oppdatert firmwaren på år og dag (bruker til vanlig rockbox som firmware, men måtte eksperimentere litt ;))

 

Bare å plugge inn spilleren, og dra sangene over til iPod-ikonet i rythmbox. Den transkoder om nødvendig, dersom du har lame installert.

Lenke til kommentar
Disse applikasjonene kan man ikke stole på uten videre, fikk du bekreftet batteritiden ved bruk?

Skal kjøpe wattmåler en gang, så teste litt mer da. Fant et interessant dokument. Klikk her og last ned dokumentasjon (pdf).

Har integrert-grafikk, så kan ikke bruke coolbits :p

 

Vet du/noen om noen måter å "ta tiden" på hvor lang batteritiden er? Uten å sitte ved PC-en med stoppeklokke :p

Lenke til kommentar

Skal jeg være helt ærlig, vil jeg helst ikke støtte noen av delene. Apple er nesten minst like propritære som Microsoft, og viser sånn cirka like mye forståelse for Linux-brukere.

 

Sony derimot produserer mye bra maskinvare, men skal alltid ødelegge med egne, sære formater og løsninger, samt den rootkit-skandalen.

 

Likevel kjøpte jeg meg iPod pga. kapasiteten (80GiB), Sony-tv (Bravia) pga bildekvaliteten, og Microsoft-konsoll (Xbox 360) pga. spillene. Så jeg er litt vel dobbelmoralistisk enkelte ganger, dessverre.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke helt se hvordan det er bedre å støtte rootkitSony enn Apple...

 

Er mye som tyder på at rootkitSony er historie når de nå kaster ut alt av DRM ved å sende SonicStage på skraphaugen. Dessuten var vel rootkitSony Sony BMG, som strengt tatt har veldig lite med deres MP3-spillere å gjøre.

 

bepe86: Sony NWZ-S618F har ingen egne sære formater og løsninger, den spiller av MP3, WMA, AAC og WAV. Den krever ikke SonicStage, den klarer ikke engang å spille av Sonys proprietære ATRAC-format. Sony har faktisk vasket seg. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Husker min gamle iRiver H120 tok vorbis. Sinnsykt genial spiller; optisk inn/ut, god batteritid, "fjernkontroll" med bakgrunnsbelyst display, filoverføring via USB mass storage-standarden. Når jeg i tillegg la Rockbox inn på den, ble den perfekt, helt til den dessverre døde etter flere års tro og hard tjeneste.

 

Ellers er det sant det du sier, jorgis, virker som om den Sony har tatt ett tak i seg selv når det gjelder MP3-spillere :)

Endret av bepe86
Lenke til kommentar
Husker min gamle iRiver H120 tok vorbis. Sinnsykt genial spiller; optisk inn/ut, god batteritid, "fjernkontroll" med bakgrunnsbelyst display, filoverføring via USB mass storage-standarden. Når jeg i tillegg la Rockbox inn på den, ble den perfekt, helt til den dessverre døde etter flere års tro og hard tjeneste.

 

Har min enda jeg, med nyeste rockbox på. Spiller nesten alt av lydformater, og batteriet er nesten like godt som det var i 2003. Et av de beste kjøpene jeg har gjort! :)

Lenke til kommentar
Ellers er det sant det du sier, jorgis, virker som om den Sony har tatt ett tak i seg selv når det gjelder MP3-spillere :)

 

Jepp, virkar som Sony har skjerpa seg betraktleg. Hadde selfølgeleg aldri i verden kjøpt ein spelar av gamletypen som var sonicstage-basert... :)

 

 

Ps. Bestilte meg akkurat Sony'en (S618), så det dukkar sikkert opp ein mini-anmeldelse her inne om nokre dagar.

Fungerar den ikkje godt i ubuntu, blir det retur på flekken.

Endret av huf
Lenke til kommentar
Da er det jo bare iAudio/COWON sine spillere som kan brukes, og de er fremdeles i dyreste laget... :)

Enig. Disse kommer veldig bra ut på tester mht. lydkvalitet. De har bedre batterilevetid enn ipod(sist jeg sjekket), støtte for langt flere formater(som ogg, flac), innebygget fm radio, innebygget mikrofon(fint på forelesninger), monteres som vanlig fat32 og kan således brukes som normal portabel harddisk i motsetning til ipod(3parts programmer kan dog endre på dette), vil fungere opp mot Amarok. Rhythmbox etc. Cowon er de eneste jeg vet om som nevner på siden sin at de fungerer med Linux(da som fat32). Eneste fordelen jeg ser med en ipod er navigasjonen, men utover det taper den på alle punkter.

Er svært fornøyd med min, og vil gå for samme merke neste gang jeg kjøper en større. Har også leste fine ord om Meizu, men har aldri forsøkt disse selv.

 

Endret: Cowon benytter heller ikke proprietær usb kabel, men en standard mini usb for lading og overføring. Jeg hater det når tingene jeg kjøper har slike kjipe løsninger for å melke mer penger fra deg; typisk Sony/apple/og en haug med andre.

Endret av Dy§no
Lenke til kommentar

Må rette deg der, Dy§no, dersom du plugger inn en iPod vil den dukke opp som ett standard FAT32-diskvolum (eller HFS dersom du har formatert den for Mac), men du kan ikke bare dra sanger over til den. Grunnen til det, er at for at iPod skal finne sangene, må sangene legges til den interne databasen, og filnavnene obfuskeres. Hvorfor, aner jeg ikke, men det er idiotisk, og utrolig irrierende. Faktisk så irriterenda at før Rockbox kom til iPod 5.5g hadde jeg maks 100 sanger innpå, fordi musikken måtte transkodes (jeg ahr mesteparten i vorbis og flac) og overføres. Når rockbox kom, kunne jeg dra musikksamlingen min over, og før jeg visste ordet av det hadde jeg fylt opp plassen :)

 

Er forresten enig med deg ang. usb-kabelen, idiotisk å ha ett eget grensesnitt for noe sånt. iRiver H120 benyttet seg forresten også av vanlig mini-usb, men den kunne dessverre ikke lades ved hjelp av USB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...